Emiliano Redondo: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

El Elegido

1985 | Drama

Spanje 1985. Drama van Fernando Huertas. Met o.a. José Luis López Vázques, Amparo Baró, Mireia Ross, Claudia Gravy en Emiliano Redondo.

Een onbeduidende man wordt plotseling achtervolgd door twee misdadigersbenden...Een drama met een zinnebeeldig, aan Kafka denkende achtergrond, dat grotendeels gebaseerd is op de vertolking van de hoofdpersoon. Het is het debuut van de regisseur op het gebied van de bioscoopfilm.

Black Venus

1984 | Avonturenfilm, Erotiek

Verenigde Staten​/​​Spanje 1984. Avonturenfilm van Claude Mulot. Met o.a. Jacqueline Josephine Jones, José Antonio Ceinos, Karin Schubert en Emiliano Redondo.

Een zeer knap zwart meisje gaat naar Parijs om daar een toekomst op te bouwen. Na veel onaangename ervaringen besluit ze naar Spanje te emigreren waar al haar problemen voorbij zijn. Een bewerking van Honoré de Balzac, geproduceerd door Harry Alan Towers. Deze heeft reeds verschillende bewerkingen van klassieke stukken uit de erotische literatuur op zijn naam staan.

Treasure of the Four Crowns

1982 | Avonturenfilm, Actiefilm

Spanje​/​​Verenigde Staten 1982. Avonturenfilm van Ferdinando Baldi. Met o.a. Tony Anthony, Ana Obregón, Gene Quintano, Jerry Lazarus en Francisco Rabal.

Een schaamteloos RAIDERS OF THE LOST ARK-plagiaat, gefilmd in hoofdpijnverwekkend 3D. Een aantal actiescènes zijn vakkundig in elkaar gezet, maar Anthony is beslist de meest saaie en uitdrukkingloze filmheld sinds mensenheugenis. Muziek van Ennio Morricone.

La Casa del paraíso

1980 | Experimenteel

Venezuela​/​​Spanje 1980. Experimenteel van Santiago San Miguel. Met o.a. Victoria Abril, Tina Sáinz, Emiliano Redondo en Hilda Vera.

Een groep mensen zit opgesloten in een huis waar zij door een mysterieus persoon worden getiranniseerd. Onverwachts stormt een zeer knap meisje het huis binnen. Een prijzenswaardige allegorie over Macht, in de lijn van de eerste films van Saura maar van veel betere cinematografische kwaliteit.

Viaje al centro de la tierra

1977 | Avonturenfilm, Sciencefiction

Spanje 1977. Avonturenfilm van Juan Piquer. Met o.a. Kenneth More, Pep Munne, Ivonne Sentis, Frank Brana en Jack Taylor.

Een van de betere adaptaties van Jules Vernes Reis naar het Middelpunt der Aarde: aan de hand van een oud logboek maken een verstrooide professor, diens dochter en haar verloofde een reis door de aardbol, beginnend bij een IJslandse vulkaan en eindigend bij Stromboli in Italië. Fraai gefotografeerd en goed geacteerd. Ook bekend als JOURNEY TO THE CENTRE OF THE EARTH en WHERE TIME BEGAN.

Ultimo deseo

1975 | Sciencefiction, Horror

Spanje 1975. Sciencefiction van Leon Klimowsky. Met o.a. Nadiuska, Alberto de Mendoza, Paul Naschy, Teresa Gimpera en Maria Perschy.

Als gevolg van een atoomramp wordt de mensheid blind behalve een kleine groep mensen, wier huis aangevallen wordt door de blinden. Een middelmatige maar schilderachtige en geestige film, die elementen in zich draagt uit onderling zo verschillende films als THE DAY OF THE TRIFFIDS, SALO en THE NIGHT OF THE LIVING DEAD.

Autopsia

1973 | Drama

Spanje 1973. Drama van Juan Logar. Met o.a. Juan Luis Galiardo, Emiliano Redondo, María José Cantudo, Jack Taylor en Antonio Mayans.

Een oorlogscorrespondent in Vietnam neemt de beslissing een lijkschouwing van begin tot eind bij te wonen, overtuigd dat hij op die manier zichzelf zal terugvinden. Dit is een zeer pretentieuze en weinig overtuigende film, die bij zijn première een polemiek teweeg bracht.

Mecanismo interior

1971 | Drama

Spanje 1971. Drama van Ramón Barco. Met o.a. María Mahor, Dean Selmier, Gisia Paradis en Emiliano Redondo.

Een vrouw op rijpere leeftijd lijdt aan een steeds erger wordende neurose. Een zeer slechte, onuitstaanbare produktie met een pseudo-experimenteel karakter. De eersteling van Ramón Barco.

La Madriguera

1969 | Drama

Spanje 1969. Drama van Carlos Saura. Met o.a. Geraldine Chaplin, Per Oscarsson, Teresa del Rio, Emiliano Redondo en Julia Peña.

Een bourgeois-echtpaar wier huwelijk verzand is in routine en modieus comfort, krijgt door een erfenis meubilair uit het ouderlijk huis van de vrouw, zodat haar herinneringen en frustraties weer boven komen. Dit laatste wordt tot decor gemaakt van een sadomasochistisch psychodrama. Dit huwelijksdrama, dat als metafoor werkt voor de in de traditie en religieuze repressie verstikte Franco-bourgeoisie, is de voorstudie van de acht jaar later gemaakte ELISA VIDA MIA. De nog onverwerkte Buñuel-invloeden worden gecompenseerd door intens spel van Chaplin en Oscarsson. Deze film is te genieten, ondanks een hinderlijke nasynchronisatie.