Mario Siletti: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Pay or Die!

1960 | Misdaad

Verenigde Staten 1960. Misdaad van Richard Wilson. Met o.a. Ernest Borgnine, Zohra Lampert, Al Austin, John Duke en Robert Ellenstein.

In 1906 worden de bewoners van de Italiaanse wijk in New York geterroriseerd door een gevreesde bende, die bekend staat als De Zwarte Hand. Niemand waagt het tegen de gangsters te getuigen. Politieluitenant Borgnine krijgt de opdracht de bende uit te schakelen. Onthutsende mafia-film, in dezelfde documentaire stijl gedraaid als AL CAPONE (1959). Borgnine is grandioos als Lt. Petrosino, een soort voorloper van Eliot Ness. Hij speelt zijn rol niet als macho maar als een humane dienaar van de wet, voor wie in de eerste plaats de mens telt. Het knap opgebouwde scenario van Wilson en Bertram Millhauser geeft een angstaanjagend beeld van de corruptie van de politie in die tijd. Sfeervol in beeld gebracht door Lucien Ballard en van swingende muziek voorzien door David Raksin.

Kansas City Confidential

1952 | Misdaad, Actiefilm

Verenigde Staten 1952. Misdaad van Phil Karlson. Met o.a. John Payne, Coleen Gray, Preston Foster, Neville Brand en Jack Elam.

Door puur toeval wordt ex-bajesklant Payne aangezien voor de overvaller van een geldtransport. Bij gebrek aan bewijs wordt hij vrijgelaten, en hij besluit zelf de daders op te sporen. Hij ontdekt dat de buit zal worden verdeeld in een klein Mexicaans vissersdorpje en wil erbij zijn. Uitstekende gangsterfilm naar een scenario van George Bruce en Harry Essex. Van Cleef, Brand en Elam zijn de geschikte handlangers van gangsterbaas Foster. De spanning wordt efficiënt opgevoerd door het feit dat de gemaskerde bendeleden elkaar niet kennen. Constrastrijke zwart- wit-fotografie van George E. Diskant.

Black Hand

1950 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1950. Misdaad van Richard Thorpe. Met o.a. Gene Kelly, J. Carrol Naish, Teresa Celli, Marc Lawrence en Mario Siletti.

Johnny Columbo arriveert in New York, waar hij de dood van zijn vader wil wreken die is vermoord door de maffiabende Black Hand. Samen met de Italiaanse politieagent Louis Lorelli zet hij een burgerwacht op touw om weerstand te kunnen bieden tegen de steeds hardere acties van de bende, maar al bij de eerste bijeenkomst wordt Johnny gevangengenomen en half doodgeslagen. Hij geeft echter niet op en wanneer Louis na een bomaanslag een mogelijkheid ziet om bendelid George Alani voor de rechter te slepen, begint het erop te lijken dat zijn wraak zoet zal zijn.

Quattro passi fra le nuvole

1942 | Drama, Komedie

Italië 1942. Drama van Alessandro Blasetti. Met o.a. Gino Cervi, Adriana Benetti, Giuditta Rissone, Carlo Romano en Guido Celano.

Een handelsreiziger wordt door een ongehuwd, zwanger meisje overgehaald om tegenover haar ouders als echtgenoot te poseren om zo de eerste klap op te vangen. Deze innemende tragikomedie geldt als voorloper van het neo-realisme door de keuze van `gewone mensen` als personages (en niet uit witte-telefoonmilieus) en scènes buiten studio-decors. Opnieuw verfilmd in 1956.

Finalmente soli

1942 | Komedie

Italië 1942. Komedie van Giacomo Gentilomo. Met o.a. Anna Magnani, Enrico Viarisio, Maria Mercader, Maurizio D'Ancora en Virgilio Riento.

Een verrukkelijke situatie-komedie die speelt in een goed- burgerlijk milieu aan het eind van de achttiende eeuw. Viarisio is weliswaar verloofd met Anna Magnani, maar hij wil zijn losbandig bestaan nog niet opgeven. Magnani houdt het dus voor gezien. Op de huwelijksdag van zijn vriend duikt Viarisio's moeder op om kennis te maken met zijn verloofde. Hij stelt haar de bruid van zijn vriend voor als de zijne en doet net of de bruiloft zíjn bruiloft is. Hij werkt zich nog meer in de nesten als Magnani terugkeert en denkt dat iemand anders haar plaats heeft ingenomen.

San Giovanni decollato

1940 | Komedie

Italië 1940. Komedie van Amleto Palermi. Met o.a. Totò, Titina de Filippo, Silvana Jachino, Osvaldo Genazzani en Augusto di Giovanni.

Een met ontslag bedreigde conciërge hoopt uit financiële nood te komen door zijn dochter uit te huwelijken aan een gangster. De conflicten binnen zijn gezin worden tenslotte tot een rumoerig en bevredigend einde gebracht. Een oude toneelklucht was stof voor een van de eerste Totò- films. Zijn verbale humor zal zowel door het tempo als door het Siciliaans dialect verloren gaan buiten Italië, maar hij heeft ook prachtige mimische en motorische momenten als hij alleen in beeld is.