Sollace Mitchell: regie en scenario.
Er zijn 4 films gevonden.

The Deadly Look of Love

2000 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 2000. Mysterie van Sollace Mitchell. Met o.a. Jordan Ladd, Darlene Cooke, Vincent Spano, Mimi Kuzyk en Jayne Heitmeyer.

De 23-jarige Janet Flanders (Ladd) uit de Amerikaanse provincie woont nog bij haar ouders. Ze heeft een relatie met de getrouwde Jerry Singleton, die van haar af wil. Hij haalt zijn knappe vriend Brett Becker (Spano) uit Chicago over Janet te versieren, zodat hij haar kan laten vallen. De list slaagt. Jerry bekent aan Janet dat hij een handje heeft geholpen om definitief van haar af te komen en haar moreel te breken. Jerry komt later om bij een brand op zijn kamer. Janet heeft inmiddels haar spullen gepakt en is vertrokken naar de Windy City. Zij neemt contact op met Brett die haar wel aantrekkelijk vindt en verzwijgt dat hij ondertussen verloofd is met een rijke erfgename. Als Janet dit ontdekt, wil zij voorkomen dat Brett moet kiezen. De ervaring heeft ze al en ze draait haar hand er niet meer voor om... Het scenario van regisseur Mitchell en Mark Frost is de zoveelste kloon die geïnspireerd is op FATAL ATTRACTION uit 1987 van Adrian Lyne met Michael Douglas en Glen Close. Het schrijversduo zorgde uiteraard voor andere invalshoeken en laat de gebeurtenissen nooit zichtbaar te erg worden, omdat de film van de opdrachtgevers eerder in de categorie van een romantisch mysterie met een melodramatisch kantje moest vallen. Deze rolprent is heel geschikt voor licht gefrustreerde kijksters die onder het strijken naar bewegende beelden willen kijken om toch te ontspannen. Typisch voer voor de kabel-tv met een standaard regie en een standaard rolverdeling. Het camerawerk is van James R. Bagdonas.

Row Your Boat

1998 | Drama

Verenigde Staten 1998. Drama van Sollace Mitchell. Met o.a. William Forsythe, Sheila Jaffe, Bai Ling en Jon Bon Jovi.

Tweede film van regisseur en scenarioschrijver Mitchell heeft veel weg van een filmische stijloefening, een proeve van bekwaamheid vol montagegrappen, onverhoedse camerabewegingen en onwaarschijnlijke verhaalwendingen. Jon Bon Jovi - rocker van huis uit, maar al een tijdje bezig met een carrière als acteur - is de ster van de film. Hij speelt een Mr. Sensitive die voor z'n broer de bak is ingedraaid maar die nu weer probeert z'n draai te vinden in de harde burgermaatschappij. Als enquêteur van het Bureau Volkstelling komt hij aanvankelijk ambtshalve in contact met een Chinese schone (Bai Ling) die hij Engelse les gaat geven. Erg boeiend is het allemaal niet, maar eerlijk is eerlijk Bon Jovi kan bij vlagen wel degelijk acteren.

Docteur M.

1990 | Thriller, Sciencefiction, Mysterie

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Italië 1990. Thriller van Claude Chabrol. Met o.a. Jan Niklas, Jennifer Beals, Alan Bates, Wolfgang Preiss en Daniela Poggi.

Met de personage van Dr. Marsfeldt, gespeeld door Bates, wilde Chabrol een DR. MABUSE anno 1990 cre[KA3]eren. Deze Dr. Marsfeldt wil het terrorisme als een zachte vorm van totalitarisme aan de wereld opleggen. Ondanks de (hallucinerende) decors van Berlijn van de hand van Wolfgang Hundhammer en het schitterende camerawerk van Jean Rabier is de film toch een mislukking geworden. De argumenten die de regisseur naar voren brengt, zijn soms wat oudbakken (het onophoudelijk aanvallen van de reclame), maar het belangrijkste verschil met de film van Fritz Lang is dat deze laatste echt een Germaanse sfeer ademde. De film van Chabrol - naar een idee van Thomas Bauermeister - daarentegen is een allegaartje van acteurs van allerlei nationaliteiten die allemaal Amerikaans praten. Het resultaat is dan ook niet te pruimen en er zal geen hond zijn die gelooft in dit demonisch bedoelde fabeltje. Scenario van Sollace Mitchell en regisseur Chabrol. Ook bekend als CLUB EXTINCTION.

Call Me

1988 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1988. Drama van Sollace Mitchell. Met o.a. Patricia Charbonneau, Patti D'Arbanville, Sam Freed, Boyd Gaines en Stephen McHattie.

Heetgebakerde Newyorkse journaliste Charbonneau trekt de verkeerde conclusie nadat ze een obsceen telefoontje heeft ontvangen. Zij denkt dat het afkomstig was van haar futloze vriendje. Als de hijger vraagt haar te ontmoeten in een louche bar, gaat ze daarop in en voor ze het goed beseft zit ze midden in een misdaadcomplot. De film is vrij goed opgebouwd, maar naar het einde toe verliest hij alle geloofwaardigheid en eindigt in onvervalst sentiment. Vooral de scènes in de bar werden zeer zwoel en erotisch geladen gefilmd, maar dat is spijtig genoeg niet voldoende om film te redden.