Fanfulla: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

I Clowns

1970 | Komedie, Documentaire, Experimenteel

Frankrijk​/​​Italië 1970. Komedie van Federico Fellini. Met o.a. Pierre Étaix, Annie Fratellini, Gustave Fratellini, Victoria Chaplin en Jean-Baptiste Thierrée.

Fellini zag in 1925 voor het eerst circusclowns en die traumatische ervaring (hij vond ze angstaanjagend) inspireerde hem tot deze documentaire in een periode dat het voortbestaan van het circus bedreigd wordt. Hij vraagt oude clowns of clowns uit oude families naar hun herinneringen en ervaringen. Bijna volledig nagespeelde reportage geeft Fellini de gelegenheid om zijn beeldfantasie de vrije loop te laten zonder dat hij ook nog een verhaal met pretenties hoeft te vertellen. De slotscène is verwant aan en bijna even meeslepend als de beroemde finale van OTTO E MEZZO.

Satyricon

1969 | Historische film, Drama, Experimenteel, Avonturenfilm

Italië 1969. Historische film van Federico Fellini. Met o.a. Martin Potter, Hiram Keller, Max Born, Capucine en Alain Cuny.

Twee studenten in het oude Rome betwisten elkaar de gunst van een jonge slaaf. Samen beleven ze een reeks van avonturen waarbij gladiatoren en de minotaurus worden bestreden waarbij de een het leven en de ander zijn potentie verliest. De zeer vrije interpretatie van Fellini van geschriften van Petronius Arbiter geeft alle gelegenheid tot het opvoeren van zijn 'rariteitenkabinet' dat even verbluffend als op den duur afmattend is, bovendien de hoofdpersonen te vaak overwoekert. Niettemin een reeks treffende scènes tussen alle visuele rumoerigheid in, met een bevrijdende visie op een niet door een christelijke beschaving ingesnoerde seksualiteit. Scenario van regisseur Fellini, Bernardino Zapponi en Brunello Rondi. Camerawerk van Giuseppe Rotunno.

Si muore una sola volta

1967 | Mysterie, Actiefilm

Italië 1967. Mysterie van Mino Querrini. Met o.a. Giorgio Ardisson, Ella Karin, Gunther Stoll, Hans von Borsody en Cesare Micele Picardi.

Een goede detectivefilm met veel actie over de diefstal van chemische formules. Mooie plaatjes, redelijk geacteerd - maar dat is van zoveel films te zeggen. Kijkplezier voor wie van het genre houdt, maar er is niets dat deze film boven de middelmaat uittilt.

Il Ladro di Bagdad

1960 | Familiefilm, Avonturenfilm, Fantasy

Italië​/​​Frankrijk​/​​Verenigde Staten 1960. Familiefilm van Arthur Lubin. Met o.a. Steve Reeves, Giorgia Moll, Georges Chamarat, Arturo Dominici en Antonio Battistella.

Een dief die zijn buit onder de armen van Bagdad verdeelt, wordt verliefd op de dochter van de sultan en komt tegenover een gevaarlijke rivaal te staan. Dit avontuurlijke sprookje kan qua vernuftige speciale effecten en spelprestaties niet in de schaduw van de vooroorlogse versie (THE THIEF OF BAGDAD) staan, maar is kleurrijk en met vaart gemaakt.

Morte di un amico

1959 | Drama

Italië 1959. Drama van Franco Rossi. Met o.a. Gianni Garko, Spiros Focás, Didi Perego, Angela Luce en Anna Mazzuchelli.

Ondanks maatschappelijke en mentaliteitsverschillen hebben samen opgegroeide jongemannen een nauwe vriendschapsband en weet de asocialere van de twee zijn degelijke vriend mee te slepen tot een leven met prostituées en een gewapende overval waarbij de naïevere door een slachtoffer dodelijk wordt gewond. De andere vlucht niet, maar blijft naast het lijk van zijn vriend wachten op zijn arrestatie. Deze boeiende en broeierige film over een latente maar duidelijk homo-erotische relatie werd meegeschreven door Pasolini en moet nu - ietwat onrechtvaardig - opboksen tegen de voorstelling hoe hij het scenario zèlf zou hebben verfilmd met uit het leven gegrepen spelers in plaats van alleen proletarisch acterende vertolkers.

Era lui... si si

1951 | Komedie

Italië 1951. Komedie van Vittorio Metz en Marcello Marchesi. Met o.a. Walter Chiari, Silvana Pampanini, Carlo Campanini, Isa Barzizza en Nyta Dover.

Een winkelier is een fan van Pampanini en heeft iedere nacht avontuurlijke dromen over haar, waarbij hij haar steeds verliest aan een jongeman, wiens dubbelganger in werkelijkheid bij hem komt solliciteren. Een psychiater lost zijn complexen ten aanzien van de employé op, waarna ook de dromen verdwijnen. Het uitgangspunt wordt opgeofferd aan revue-achtig aangedikte droomscènes, die door de regisserende schrijvers meer rumoerig-platvloers dan parodistisch zijn uitgebeeld. Voor de exportversie werden opnamen gemaakt van Loren als topless haremdame; in de geklede standaardversie is ze nagenoeg onzichtbaar.