Kathleen O'Connor: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Wild Bill Hickok

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. William S. Hart, Ethel Grey Terry, Kathleen O'Connor, James Farley en Jack Gardner.

Een magere verfilming van Hickoks leven: de actie is te langzaam en de historische feiten worden door Hart met een korreltje zout genomen omdat hij te veel romantiek in de film wilde brengen. Terry is Calamity Jane en Gardner is Bat Masterson. Hart had ook zijn oude ploeg niet om zich heen: Smith regisseerde in plaats van Lambert Hillyer. Hij maakte bij Hart zijn debuut, enkele jaren eerder, als assistent-regisseur. Hij werd geboren in 1894 en zou jong sterven, in 1937. De western- serial WILD WEST DAYS was zijn laatste werkstuk. In plaats van cameraman Joe August waren Dwight Warren en Arthur Reeves aangetrokken. J.G. Hawks -die in het verleden veel scenario's deed voor Hart - bewerkte Harts eigen verhaal.

The Trouper

1922 | Komedie

Verenigde Staten 1922. Komedie van Harry B. Harris. Met o.a. Gladys Walton, Jack Perrin, Thomas Holding, Kathleen O'Connor en Roscoe Karns.

Perrin is hoofdrolspeler van een toneelgezelschap dat op tournee is, en Walton verzorgt de garderobe. Ze is verliefd op Perrin, die haar echter nauwelijks ziet staan. Dat verandert als ze op een dag Karns uit de problemen redt. Een rustige komedie, door A.P. Younger geschreven.

Prairie Trails

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van George Marshall. Met o.a. Tom Mix, Kathleen O'Connor, Gloria Hope, Charles K. French en Robert Walker.

Marshall startte als acteur, maar regisseerde vanaf 1916. Hij was hier nog in ontwikkeling, maar zijn gevoel voor humor kwam goed overeen met wat juist voor de westerns van Mix gevraagd werd. Vooral nu de ster van de sobere William Hart aan het dalen was en Toms ster rijzende. Het werd een western-komedie die onderhoudend was, naar een verhaal van James B. Hendryx, een scenario van Frank Howard Clark en met camerawerk van Frank B. Good.

The Lion Man

1919 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1919. Mysterie van Albert Russell en Jack Wells. Met o.a. Jack Perrin, Kathleen O'Connor, J. Barney Sherry, Mack V. Wright en Gertrude Astor.

Serial in achttien hoofdstukken. Sherry verdwijnt onder geheimzinnige omstandigheden omdat hij zijn testament veranderd heeft en daarbij Walker heeft onterfd. Perrin krijgt de schuld. Samen met O'Connor, een journaliste, probeert hij het testament te vinden, geholpen door de Lion Man. In 1917 debuteerde Perrin in een korte western. Eenmaal terug uit de oorlog maakte hij voor Universal nog drie korte westerns van 20m elk, met naast zich Hoot Gibson en met B. Reeves Eason als regisseur. Dit was zijn eerste grote filmwerk, de start van een carrière die spoedig uitsluitend aan de western gewijd zou zijn. In dat genre zou hij tot 1936 een ster blijven.

Mr. Logan, U.S.A.

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Kathleen O'Connor, Dick La Reno, Charles Le Moyne en Jack W. Dill.

Een minder geslaagde film met Mix naar een verhaal van Ray Coffin en met een scenario van Reynolds zelf. Het camerawerk lag in handen van J. Dev Jennings. Mix had in ieder geval nog de tijd om even gauw een 20m durend filmpje voor Fox op te nemen: WHO'S YOUR FATHER?, dat hij zelf regisseerde.

Fame and Fortune

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Kathleen O'Connor, George Nicholls, Charles McHugh en Jack Dill.

Tom Mix laat zien hoe je met een opgewekt karakter alles kunt krijgen wat je wilt bereiken, met inbegrip natuurlijk van Kathleen O`Connor, want Toms westerns waren vol romantiek op de lichte toer. Bennett Cohen (toen al!) was de scenarist, die het verhaal Slow Burgess van Charles Alden Seltzer bewerkte. J. Dev Jennings was er voor het camerawerk.

Ace High

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Kathleen O'Connor, Virginia Lee Corbin, Pat Chrisman en Lawrence Payton.

Tom Mix op vlotte wijze in actie om de hand van zijn beminde te winnen. Lynn Reynolds was tevens de scenarist, en William Reinhardt was cameraman.