Alberto Closas: cast.
Er zijn 29 films gevonden.

Experiencia prematrimonial

1972 | Komedie

Spanje 1972. Komedie van Pedro Masó. Met o.a. Ornella Muti, Alessio Orano, Alberto Closas en Julia Gutiérrez Caba.

Een verloofd stel besluit te gaan samenwonen...Een van de meest hypocriete, beschamende en onuitstaanbare produkties uit de Spaanse filmgeschiedenis.

Sangre en el ruedo

1969 | Drama

Spanje 1969. Drama van Rafael Gil. Met o.a. Alberto Closas, Francisco Rabal, Angel Teruel en Cristina Galbó.

Een jongen besluit stierenvechter te worden om de belediging van zijn vader te wreken. Een onuitstaanbaar melodrama dat zich in de stierenvechterswereld afspeelt, onder regie van de altijd even rampzalige Gil.

Un Día es un día

1968 | Komedie

Spanje 1968. Komedie van Francisco Prósper. Met o.a. Alberto Closas, Sonia bruno, Elisa Ramírez, Teresa Gimpera en Antonio Casal.

De verschillende manieren waarop verschillende mensen uit de provincie hun tijd in de Spaanse hoofdstad doorbrengen. Een smartlap en moraliserende komedie typisch voor de toenmalige Spaanse cinema.

Operación Plus Ultra

1966 | Familiefilm, Avonturenfilm

Spanje 1966. Familiefilm van Pedro Lazaga. Met o.a. Alberto Closas, Julia Gutiérrez Caba, Manuel Alexandre en José Luis Lopéz Vázquez.

Twee heldhaftige kinderen worden beloond met een reis. Een van de beroemdste titels over het Spaanse ideologisch- cinematografische paternalisme.

Las viudas

1966 | Komedie

Spanje 1966. Komedie van Pedro Lazaga en Julio Coll. Met o.a. José María Forqué, Alberto Closas, José Luis Lopéz Vázquez, Arturo Fernández en Iran Eory.

Drie verschillende sketches, gemaakt door verschillende regisseurs, over het plotselinge overlijden van drie echtgenoten. Een vermakelijke en spitse komedie, met uitzondering van de oninteressante dialogen.

Usted puede ser un asesino

1965 | Komedie, Mysterie

Spanje 1965. Komedie van José María Forqué. Met o.a. Alberto Closas, José Luis Lopéz Vázquez, Amparo Soler en Julia Gutierrez Caba.

Twee vrienden raken betrokken bij een moord als hun echtgenotes op vakantie gaan. Een typische komedie van de regisseur J.M. Forqué, die ook voor deze film samenwerkte met de technische ploeg waarmee hij zich al geruime tijd omgaf.

Solteros de verano

1965 | Komedie

Spanje 1965. Komedie van Alfonso Balcázar. Met o.a. José Campos, Alberto Closas, José Luis Lopéz Vázquez en Pedro Porcel.

Drie gehuwde mannen zijn van plan om hun echtgenotes tijdens de zomer te bedriegen. Een schijnheilige en moraliserende komedie.

Monnaie de singe

1965 | Misdaad, Komedie

Italië​/​​Spanje​/​​Frankrijk 1965. Misdaad van Yves Robert. Met o.a. Robert Hirsch, Sylva Koscina, Alberto Closas, Jean-Pierre Marielle en Jean Yanne.

Een straattekenaar laat zich door een baron strikken om diens villa te decoreren, maar deze blijkt een valsemunter en laat hem een matrijs voor een biljet van 500 francs graveren. De tekenaar wordt gearresteerd in plaats van de opdrachtgever, die een reeks pogingen onderneemt om hem uit de gevangenis te bevrijden. De onderhoudende ontsnappingskomedie wordt op den duur door de steeds opnieuw mislukkende bevrijdingsacties ietwat eentonig en de co-produktie-acteurs Closas en Koscina weten de juiste komedietoon niet te treffen. Een amusante rol van Comédie Française-acteur Hirsch als wereldvreemde tekenaar.

La Visita que no tocó el timbre

1965 | Komedie

Spanje 1965. Komedie van Mario Camús. Met o.a. Alberto Closas, José Luis Lopéz Vázquez, Laura Valenzuela en Rafaela Aparicio.

Twee recalcitrante oude vrijers krijgen op een dag onverwacht bezoek: een pasgeboren kind voor wie de moeder niet kan zorgen.... Een scenario van Camús uit zijn meest vruchtbare en interessante periode, waarin hij hevig werd beroerd door de sociale problematiek.

La Familia y uno más

1965 | Komedie

Spanje 1965. Komedie van Fernando Palacios. Met o.a. Alberto Closas, Julia Gutiérrez, José Luis Lopéz Vázquez en Soledad Miranda.

De tegenspoed van een groot gezin. Vervolg op de eveneens betreurenswaardige LA GRAN FAMILIA.

De cuerpo presente

1965 | Misdaad

Spanje 1965. Misdaad van Antonio Eceiza. Met o.a. Carlos Larrañaga, Lina Canalejas, Alberto Closas en Alfredo Landa.

Een man wordt om onverklaarbare redenen achtervolgd. Een thriller met pennestreken van surrealistische humor en semi-experimentele momenten, zoals viel te verwachten van een door Gonzalo Suárez en Francisco Regueiro samen geschreven draaiboek. Een behoorlijke film, maar persoonlijk en verbijsterend.

Piso de solteros

1964 | Komedie

Spanje 1964. Komedie van Alfonso Balcázar. Met o.a. Alberto Closas, Cassen, José Rubio en Pilar Cansino.

Een geruïneerde markies en een gids die toeristen rondleidt, besluiten samen een flat te huren voor hun erotische avonturen. Een onuitstaanbare produktie.

Muere una mujer

1964 | Misdaad

Spanje 1964. Misdaad van Mario Camús. Met o.a. Alberto Closas, Gisia Paradis, Tomás Blanco en Mabel Karr.

Een zakenman vindt op een dag het lijk van een vrouw in zijn auto. Een erg flauwe film, geschreven door de overschatte regisseur en Carlos Saura.

Casi un caballero

1964 | Komedie

Spanje 1964. Komedie van José María Forqué. Met o.a. Alberto Closas, Conchita Velasco, José Luis Lopéz Vázquez, Alfredo Landa en Gracita Morales.

Een dief van de `guante blanco` (witte handschoen) koopt zich vrij uit liefde voor een zakkenrolster. Een domme komedie, waarin de samenwerking tussen Forqué en Pedro Masó weinig vruchten heeft afgeworpen.

Operación embajada

1963 | Komedie

Spanje 1963. Komedie van Fernando Palacios. Met o.a. Alberto Closas, Analía Gadé, José Luis Lopéz Vázquez en Silvia Solar.

Een diplomaat droomt er van eens ambassadeur te worden. Een dwaze en onaantrekkelijke film.

El Diablo también llora

1963 | Misdaad, Drama

Spanje​/​​Italië 1963. Misdaad van José Antonio Nieves Conde. Met o.a. Eleanora Rossi-Drago, Francisco Rabal, Alberto Closas en Graziella Galvani.

Een vrouw doodt per ongeluk haar man. Ze wist niet dat hij er een minnares op nahield die hij zwanger had gemaakt. Een aardige film, met een onduidelijk plot en psychopathologische vertakkingen.

La Gran familia

1962 | Komedie

Spanje 1962. Komedie van Fernando Palacios. Met o.a. Alberto Closas, Amparo Soler Leal, Pepe Isbert en José Luis Lopéz Vázquez.

De alledaagse wederwaardigheden van een kroostrijk Spaans gezin. Een paternalistisch en achterlijk knoeiwerk. Deze film werd toch zo'n kassucces dat er ook nog een vervolg van gemaakt werd.

Navidades en Junio

1960 | Komedie

Spanje 1960. Komedie van Tulio Demichelli. Met o.a. Alberto Closas, Marga López, Rafael Alonso, María del Puy en José Luis Lopéz Vázquez.

Aangezien Laura zich niet door haar man begrepen voelt, loopt ze weg met haar minnaar. Ze komt echter snel tot andere gedachten. Een nietszeggende film.

María, matrícula de Bilbao

1960 | Drama

Spanje 1960. Drama van Ladislao Vajda. Met o.a. Alberto Closas, Arturo Fernández, Charles Vanel en Nadia Gray.

Een oude zeerob zou willen dat zijn zoon zijn beroep voortzet en daarom op de zeevaartschool gaat. Een onuitstaanbare paternalistische puinhoop.

Una Gran señora

1959 | Komedie

Spanje 1959. Komedie van Luis César Amadori. Met o.a. Zully Moreno, Alberto Closas, Isabel Garcés, Ivette Lebon en María Silva.

Lady Chrisler verwisselt een mannequin met een gravin die een vriendin van haar is. Een typische en voorspelbare intrige-komedie.

El Traje de oro

1959 | Drama

Spanje 1959. Drama van Julio Coll. Met o.a. Antonio Norrero, Alberto Closas en Marisa de Leza.

Twee stierenvechters die vanaf hun kinderjaren zijn bevriend, zijn nu in hun werk elkaars rivalen. Een afgezaagde en folkloristische film.

El Baile

1959 | Komedie

Spanje 1959. Komedie van Edgar Neville. Met o.a. Conchita Montes, Alberto Closas en Rafael Alonso.

Twee jongemannen worden verliefd op dezelfde vrouw; na enige jaren trouwt één van hen met haar en de ander wordt de beste vriend van het echtpaar. Een aardige en zeer bezienswaardige komedie, geestesvrucht van een van de meest interessante Spaanse regisseurs, Edgar Neville.

Charleston

1959 | Komedie, Romantiek

Spanje 1959. Komedie van Tulio Demichelli. Met o.a. Alberto Closas, Silvia Pinal, Lina Canalejas en Pastor Serrador.

Door druk van de familie zien een jongen en een meisje, die niet echt van elkaar houden, geen andere oplossing dan hun verhouding te legaliseren. Tenslotte worden ze toch verliefd en trouwen. Een wel zeer slechte film.

Una Muchachita de Valladolid

1958 | Komedie, Romantiek

Spanje 1958. Komedie van Luis César Amadori en Luis Cesar Amadori. Met o.a. Alberto Closas, Analía Gadé, Lina Rosales, Alfredo Mayo en Analia Gade.

Twee vrouwen uit verschillende milieus wedijveren om de liefde van een minister. Zonder enige charme en bovendien stuntelig vertolkt.

Distrito quinto

1957 | Thriller

Spanje 1957. Thriller van Julio Coll. Met o.a. Alberto Closas, Arturo Fernández, Jesús Colomer en Carlos Mendy.

Om de buit te kunnen verdelen wacht een groep misdadigers op de aankomst van de bendeleider en begint over hem te praten. Eén van de meest respectabele en curieuze thrillers uit de Spaanse cinema. De film wekte verwachtingen over de artistieke toekomst van zijn regisseur die echter nooit vervuld werden.

Todos somos necesarios

1956 | Drama

Spanje​/​​Italië 1956. Drama van José Antonio Nieves Conde. Met o.a. Alberto Closas, Folco Lulli en Rafael Durán.

De terugkeer van drie ex-dwangarbeiders in de maatschappij. Een achtenswaardige, goed vertelde, hoewel enigszins moraliserende film.

La Vida en un bloc

1956 | Komedie

Spanje 1956. Komedie van Luis Lucía. Met o.a. Alberto Closas, Elisa Montés, María Asquerino en José Luis Ozores.

Een zeer precieze arts schrijft alles op in zijn blocnote die hij altijd bij zich draagt...De fotografie is van een van de meest opmerkelijke Spaanse cameramensen, Cecilio Paniagua.

Muerte de un ciclista

1955 | Drama

Spanje​/​​Italië 1955. Drama van Juan Antonio Bardem. Met o.a. Lucia Bosé, Alberto Closas, Otello Toso, Carlos Casaravilla en Francisco Rabal.

De vrouw van een miljonair heeft de verhouding met haar vroegere geliefde weer aangeknoopt. Samen veroorzaken ze een dodelijk verkeersongeval, waarmee ze later gechanteerd worden. Haar man wil naar de politie gaan, maar de vrouw weigert haar luxe-bestaan te riskeren en overrijdt hem op zijn beurt. Dit plagiaat van Antonioni's CRONACA DI UN AMORE boeit door de schildering van het milieu, hoewel de symmetrie van de diverse verkeersongevallen te opzettelijk is, waardoor de film geen noodlotsdrama wordt. Bardem had de goede smaak om óók Bosé van Antonioni te 'lenen' en kreeg voor zijn film meer erkenning dan het voorbeeld.

La Fierecilla domada

1955 | Komedie

Spanje 1955. Komedie van Antonio Román. Met o.a. Carmen Sevilla, Alberto Closas en José Luis Coll.

Een bescheiden man wordt verliefd op een trotse aristocrate. Een onbelangrijke film.