Carlos Cores: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

En busca de la muerte

1960 | Thriller

Mexico 1960. Thriller van Zacarías Gómez Urquiza. Met o.a. Armando Silvestre, Lilia del Valle, Carlos Cores en Magda Guzmán.

De moord op een man mobiliseert de politie die de schuldige moet vinden. De verdenking valt op vier personen: zijn geliefde, zijn partner, zijn ondergeschikte en zijn vrouw. Goed genoeg om boven de middelmatige thrillers uit te steken, die in deze periode in Mexico gemaakt werden, bovendien wordt er redelijk geacteerd.

Vivir del cuento

1958 | Komedie

Mexico 1958. Komedie van Rafael Baledón. Met o.a. Germán 'Tin Tan' Valdés, Luz María Aguilar, Carlos Cores en Pancho Córdova.

Een jonge weduwnaar is gedwongen om zestig dagen geen nieuwe relaties aan te knopen, wil hij zijn recht op een aanzienlijke som gelds behouden. Maar hij is verliefd op een vrouw met wie hij onmiddellijk moet trouwen. Dan bedenkt hij een list. Een zwakke film, met de komiek 'Tin Tan' in een opmerkelijk spontane rol.

Una Canción para recordar

1958 | Komedie, Musical

Mexico 1958. Komedie van Julio Bracho. Met o.a. Ana Bertha Lepe, Evangelina Elizondo, Carlos Cores en Virma González.

Een vrouw raakt verstrikt in haar fantasie. Ze verplaatst zich in de personages uit de boeken die zij leest. Haar man besluit met haar naar een psychiater te gaan; deze echter blijkt nog gekker te zijn dan zij. Hij laat haar terugkeren naar haar verleden, ten einde haar te genezen. Opvolger van MEXICO LINDO Y QUERIDO, en net als zijn voorganger, een eindeloze reeks liedjes zonder enig gevoel voor ritme.

México lindo y querido

1958 | Komedie, Musical

Mexico 1958. Komedie van Julio Bracho. Met o.a. Carlos Cores, Ana Bertha Lepe, Lola Beltrán en Evangelina Elizondo.

De dochter van een Amerikaanse muziek-magnaat gaat op zakenreis naar Mexico, alwaar zij in contact komt met een grootheid van het Mexicaanse lied, die haar uiteindelijk weet te overtuigen van de superioriteit van het genre dat hij vertegenwoordigt. Een pretentieuze musical zonder enig gevoel voor ritme, setting of montage.

Mi mujer necesita marido

1958 | Komedie

Mexico 1958. Komedie van Rolando Aguilar. Met o.a. Celia D'Alarcón, Carlos Cores, Flor Silvestre en Rosa Carmina.

Een getrouwde maar nogal vurige vrouw neemt drie aanbidders mee naar huis, onder wie haar psychiater. Om haar jaloers te maken, en haar van haar avonturen af te doen zien, neemt haar man de vrouw van de dokter mee naar huis. Een pijnlijk vulgaire en onbetekenende boulevardkomedie.

La Mujer y la bestia

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Alfonso Corona Blake. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Carlos Cores, Rubén Rojo en Fanny Schiller.

Een vrouw krijgt een dubbele persoonlijkheid als gevolg van de verkrachting van haar dochter door verschillende spoorwegwerkers. Nogal cru, maar verder zeer de moeite waard.

Paco el elegante

1951 | Drama, Misdaad

Mexico 1951. Drama van Adolfo Fernández Bustamante. Met o.a. Antonio Badú, Emilia Guiú, Carlos Cores en Ramón Gay.

De leider van een bende handelaren in blanke slavinnen en verdovende middelen wil een journalist een voorbeeldige straf geven, maar het loopt uit de hand en de journalist overlijdt. De boeren zijn veel geloofwaardiger en sympathieker dan de helden. Een pittoreske film.

Mujeres sin mañana

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Tito Davison. Met o.a. Leticia Palma, Carlos Cores, Carmen Montejo en Manuel Fábregas.

Het ellendige leven van vijf meisjes die in de haven in een revue werken waar zij uitgebuit worden. Zowel de scriptschrijvers als de regisseur vermaken zich door steeds op de rand van de parodie te balanceren. Een zeer innemende film.

María Cristina

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Carlos Cores, Prudencia Grifell en Jorge Reyes.

Een meisje komt met haar oma naar de grote stad; zij worden in huis genomen door een arts op wie het meisje verliefd wordt. De toch al flinterdunne plot van de film wordt volledig verdrongen door de talloze liedjes van de hoofdrolspeelster.

Mi vida por la tuya

1950 | Drama

Argentinië 1950. Drama van Roberto Gavaldón. Met o.a. Mecha Ortíz, Carlos Cores, Emma Gramatica en Guillermo Battaglia.

Een moeder droomt dat haar zoon komt te overlijden door de schuld van een actrice. Als haar zoon dan werkelijk een actrice leert kennen en verliefd op haar wordt, probeert zij op alle mogelijke manieren te verhinderen dat haar droom uitkomt. Gezochte lichteffecten en een verwrongen enscenering, karikaturen van zowel het surrealisme als het expressionisme, moeten het povere, kille en afstandelijke werk van Gavaldón verhullen.

La Malcasada

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. María Elena Marqués, Carlos Cores, Carlos Navarro en Patricia Morán.

Een revuedanseres wordt door een heer mee naar huis genomen nadat zij een pak slaag van haar vriend heeft gehad. De man blijkt de vader van een vroegere schoolvriendin te zijn, waardoor zij zich genoodzaakt ziet haar verleden te verzwijgen. Een lofzang op de humor tegen wil en dank, dankzij de slordigheid en de stompzinnigheid waarmee een en ander gefilmd is.

El Ciclón del Caribe

1950 | Drama, Musical

Mexico 1950. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Carlos Cores, Prudencia Grifell en Juan José Piñeiro.

Wachtend op de terugkeer van haar verloofde, vindt een meisje werk als danseresje bij een cabaret; ze wordt op slag beroemd. Niet minder dan vijfenveertig minuten muziek maakten het onmogelijk om de toch al minimale plot van dit stompzinnige melodrama enige diepgang mee te geven.

Curvas peligrosas

1950 | Komedie, Musical

Mexico 1950. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Leonora Amar, Carlos Cores, Fanny Schiller en Arturo Soto Rangel.

Een koorzangeres gaat als lichtekooi door het leven en jaagt alle mannen, vooral de getrouwden onder hen, het hoofd op hol. Deze compleet mislukte film betekende het einde van de filmcarrière van de wulpse Leonora Amar. Haar rondingen wáren vervaarlijk, dat moet worden gezegd.

Hipólito el de Santa

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Esther Fernández, José Jiménez, Carlos Cores en Jaime Jiménez Pons.

Het trieste leven van een arme blinde pianist. Een overdreven melodramatisch vervolg op SANTA.