Frank Sheridan: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Conflict

1936 | Drama

Verenigde Staten 1936. Drama van David Howard. Met o.a. John Wayne, Jean Rogers, Tommy Bupp, Eddie Borden en Ward Bond.

Wayne is een houthakker en een bokser. In dat laatste vak is hij,onder invloed van Bond, een oplichter geworden. Als Rogers in zijn leven komt, besluit hij het rechte pad op te gaan. Het blijft een matige vertoning.

Whispering Smith Speaks

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van David Howard. Met o.a. George O'Brien, Irene Ware, Kenneth Thomson, Maude Allen en Spencer Charters.

O'Brien is de zoon van een spoorwegdirecteur die het vak van onder af aan wil leren kennen. Daarbij leert hij Ware kennen die een stuk land aan de spoorweg te koop aanbiedt zonder te weten hoe kostbaar die grond wel is. O'Brien brengt alles in het reine.

The Spanish Cape Mystery

1935 | Mysterie

Verenigde Staten 1935. Mysterie van Lewis D. Collins en Lewis Collins. Met o.a. Helen Twelvetrees, Donald Cook, Berton Churchill, Frank Sheridan en Guy Usher.

In deze eerste `Ellery Queen`-film doet de meesterspeurder (Cook) onderzoek naar een moord die gepleegd is in een vakantieoord aan zee, waar hij verliefd wordt op de hoofdverdachte (Twelvetrees). Deze overigens genietbare detectivefilm wordt ontsierd door de opgesmukte ontknoping. Zie ook: 'Ellery Queen'-serie.

The Revenge Rider

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van David Selman. Met o.a. Tim McCoy, Bob Allen, Billie Seward, Edward Earle en Frank Sheridan.

McCoy wil wraak - maar anders dan veel later bij de spaghetti-western ging dat niet met dozijnen lijken gepaard. McCoy speelt de rol met autoriteit, zijn karakteristieke houding. De jeugdige Allen is zijn tegenspeler. Ford Beebe schreef het goede scenario.

Nevada

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Charles Barton. Met o.a. Buster Crabbe, Kathleen Burke, Syd Saylor, Monte Blue en William Duncan.

Een herverfilming van het boek van Zane Grey, ditmaal bewerkt door Garnett Weston en Stuart Anthony. Crabbe, de gokker, wint de ranch. Hij wordt door de collega-ranchers niet altijd als collega gezien. Men verdenkt hem ervan samen te werken met een bende veedieven. Maar Buster weet de ware dader, Blue, te ontmaskeren. Goed gemaakt; zeer goed werk van cameraman Archie Stout.

The Man Who Dared

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van Hamilton McFadden en Hamilton MacFadden. Met o.a. Preston Foster, Zita Johann, Joan Marsh, Frank Sheridan en Jean Marsh.

Een bescheiden, maar boeiende film, gebaseerd op het leven van Anton Cermak, een Poolse immigrant in de VS, die burgemeester van Chicago werd. Hij stierf nadat hij was getroffen door een kogel die was bestemd voor F. D. Roosevelt. Foster doet het uitstekend.

The Roadhouse Murder

1932 | Misdaad

Verenigde Staten 1932. Misdaad van J. Walter Ruben. Met o.a. Dorothy Jordan, Eric Linden, Rosco Ates, Purnell Pratt en Bruce Cabot.

De jonge journalist Chick Brian (Linden) grijpt naast een belangrijke scoop en trekt er met zijn vriendin Mary Agnew (Jordan) een dagje tussenuit. Overvallen door een storm schuilen ze in een onheilspellende herberg Lame Dog Inn. In de loop van de nacht horen ze een schot. In de lounge ligt de eigenaar (Seyffertitz) dood op de grond, terwijl in een kamer nog een gewurgd slachtoffer ligt. Chick ziet hier zijn kans om beroemd te worden. Ondanks de tegenwerpingen van Mary zorgt hij ervoor dat de sporen naar hem leiden zodat hij voor moord gearresteerd wordt. Daar kan hij een hele reeks artikelen aan wijden. Hij houdt het bewijs van zijn onschuld achter de hand, maar op het beslissende moment wordt dit gestolen. Vakkundig gemaakte B- misdaadthriller die nu ouderwets en verschrikkelijk theatraal overkomt. Cabot en Clare acteren nog het natuurlijkst als het moordenaarsduo. Ruben schreef het scenario samen met Gene Fowler en het is gebaseerd op de roman L'Épouvante van Maurice Level. Fotografie is van J. Roy Hunt.

Danger Lights

1930 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1930. Romantiek van George B. Seitz en George Seitz. Met o.a. Louis Wolheim, Jean Arthur, Robert Armstrong, Hugh Herbert en Robert Edeson.

Een driehoeksverhouding tegen de achtergrond van de spoorwegen. Wolheim stond op het punt te trouwen met Arthur, maar de knappe Armstrong kaapte zijn bruid weg. Beide mannen zullen echter om beurten elkaars leven redden, zodat Arthur uiteindelijk zelf de knoop zal moeten doorhakken. Sterk verouderde sentimentele humbug, die goed wordt gespeeld maar het hedendaagse publiek toch niet meer zal overtuigen. Het te nadrukkelijke scenario van James Ashmore Greelman biedt de nodige ruimte voor grandioze opnamen in een nieuw proc[KA1]ed[KA1]e: NaturalVision. Deze uitvinding van George K. Spoor en P.J. Berggren maakte gebruik van 63.5mm-film, waarmee een optimale dieptescherpte werd verkregen en de actiesc[KA2]enes veel spectaculairder werden. De kosten waren echter zo hoog dat het bij dit ene experiment is gebleven (Fox had zijn eigen systeem, Grandeur, dat werd gebruikt voor THE BIG TRAIL). Cameratechnisch genie Karl Struss was verantwoordelijk voor de beelden. Gedraaid in NaturalVision.