Michel Fano: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Duende

1989 | Drama, Biografie

Frankrijk​/​​Zwitserland 1989. Drama van Jean-Blaise Junod. Met o.a. Carmelo, José Martinez Limeno, Concha Ahumada Vazquez, Milagros Martinez Ahumada en Juan Munoz Cordero.

Een reportage, in de stijl van Chris Marker, over het leven van een jonge stierenvechter die terugkeert naar zijn Andalusische geboortedorp om de 'alternativa' bij te wonen, een plechtige promotie voor een beginnende stierenvechter. Daarna komt hij voor het eerst tegenover vechtstieren te staan. Dit veelbelovende filmdebuut is in wezen een gedramatiseerde reportage. De personages komen geloofwaardig over, de getuigenissen van torero's die het gemaakt hebben zijn interessant en er is sprake van een reusachtige levendigheid in de stijl van de 'cinema vérité'.

Le jeu avec le feu

1975 | Erotiek, Misdaad

Italië​/​​Frankrijk 1975. Erotiek van Alain Robbe-Grillet. Met o.a. Jean-Louis Trintignant, Philippe Noiret, Anicée Alvina, Agostina Belli en Serge Marquand.

Als filmmaker is de romanschrijver Robbe-Grillet een gekunstelde en verdorven prutser, die onder het voorwendsel van speelsheid pornofilms maakt voor intellectuelen of wie daarvoor doorgaat. Dat wordt bewezen door dit scenario, waarin sprake is van een ontvoering en een bordeel waarin zich allerlei vreemde, wrede en perverse zaken afspelen. Het camerawerk (van Catherine Robbe-Grillet) is vervreemdend en mooi, de verpakking is aantrekkelijk en er wordt goed geacteerd, maar de inhoud is nietszeggend.

Glissements progressifs du plaisir

1973 | Experimenteel, Misdaad, Erotiek

Frankrijk 1973. Experimenteel van Alain Robbe-Grillet. Met o.a. Anicée Alvina, Olga Georges-Picot, Marianne Egerickx, Jean Martin en Maxence Mailfort.

Een meisje wordt verdacht van moord op haar vriendin en krijgt een advocate toegewezen die sprekend lijkt op het slachtoffer. In haar bekentenis loopt de gefrustreerde fantasie over in werkelijkheid waardoor de geschiedenis zich herhaalt met de advocate, hoewel de verdachte onschuldig was aan de eerste moord. Deze intellectuele film van pionier van de nouveau roman , Robbe-Grillet, is aanleiding voor soms frappante, maar vaker gezochte beelden en scènes, waarin mooie jonge vrouwen als objecten in lesbische of sado-masochistische beelden worden gebruikt. Voyeurisme krijgt de overhand op het experiment met verhaalsmechanisme en de film gaat in beide opzichten irriteren.