Der Kuss des Bären
Circusmeisje Lola (Liljeberg) koopt een berenjong en noemt hem Misha. Lola is een eenzaam typ en hangt steeds meer aan Misha. Op een dag vindt Lola niet haar beer in de kooi, maar een jongeman (Bodrov jr). Misha blijkt een vormveranderaar, een wezen dat volgens Siberische legenden van mens naar beer kan veranderen en terug. Misha blijft Lola vergezellen op haar circusreizen die haar via Zweden en Duitsland naar Spanje voeren. Scenarist-regisseur Bodrov (Prisoner of the Mountain) wist schrijf-steun los te weken van niemand minder dan Terrence Malick, de legendarische filmmaker die hij adoreert. Er kwam een donker Russisch sprookje met poëtische kantjes uit de pen. 'Een soort Beauty and the Beast,' liet Bodrov zelf weten in een interview, en voegde er aan toe dat de gecompliceerde logistiek van de internationale co-productie hem hoofdpijn bezorgd had. Enkele rommelige onevenwichtigheden in Bear's Kiss zijn daarmee verklaard. De beelden zijn machtig, de muziek magisch en het spel van supertalenten Liljeberg (Fucking Åmål) en Bodrov jr (Brother) naar behoren. Bear's Kiss had geniaal kunnen zijn als er meer harmonie uit sprak.