Glenn Tryon: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Hometown Story

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van Arthur Pierson. Met o.a. Jeffrey Lynn, Donald Crisp, Marjorie Reynolds, Alan Hale jr en Marilyn Monroe.

Bioscoopvulling, die er indertijd als koek inging over de pas verslagen politicus Lynn zijn verlies wijt aan de grote zakenwereld en probeert de fabrikant Crisp in diskrediet te brengen. Vooral belangwekkend vanwege de bijrol van Monroe als een van Lynns werkneemsters.

George White's Scandals

1945 | Musical

Verenigde Staten 1945. Musical van Felix E. Feist. Met o.a. Joan Davis, Jack Haley, Phillip Terry, Martha Holliday en Jane Greer.

Twee liefdesaffaires kruisen elkaar in deze routineprent. De eerste, tussen Davis en Haley, ondervindt tegenwerking van zijn zus, Hamilton. Terry en Holliday houden ook van elkaar, maar verschillende misverstanden dreigen hen uiteen te drijven. Wegwerpscript van Hugh Wedlock, Parker Levy en Howard Green vormt slechts een alibi voor een reeks shownummers, die goed geënsceneerd werden. White is ditmaal slechts producent, terwijl zijn vroegere rol nu wordt ingenomen door Glenn Tryon. Nostalgisch, zeer licht verteerbaar amusement. Fotografie van Robert de Grasse. Derde en laatste in een destijds zeer populaire reeks.

The King of Jazz

1930 | Musical

Verenigde Staten 1930. Musical van John Murray Anderson. Met o.a. Paul Whiteman, John Boles, Laura LaPlante, Jeanette Loff en Glenn Tryon.

Een groots opgezette musical, opgenomen in twee-kleuren Technicolor. Schitterende liedjes en prachtige dansnummers. Hoogtepunten zijn de cartoon van Walter Lantz, Joe Venuti met zijn swingviool, Crosby met de Rhythm Boys en uiteraard Gershwins Rhapsody in Blue. Er zijn versies in omloop met afwijkende lengte.

Dames Ahoy

1930 | Komedie

Verenigde Staten 1930. Komedie van William James. Met o.a. Glenn Tryon, Helen Wright, Otis Harlan, Eddie Gribbon en Gertrude Astor.

Drie zeelui op zoek naar een hoogblonde dame, die één van hen van zijn geld heeft afgeholpen. Ze heeft een tatoeëring op haar been en dat leidt tot de nodige komische complicaties.

Lonesome

1928 | Drama

Verenigde Staten 1928. Drama van Paul Fejos. Met o.a. Barbara Kent, Glenn Tryon en Gustav Portos.

In het pretpark van het Newyorkse Scheveningen, Coney Island, ontmoeten telefoniste Mary (Kent) met de grote zomerhoed en fabrieksarbeider Jim (Tyron) met de strooien hoed elkaar op een zomerse dag bij een schiettent. Ze flirten wat en het is liefde op het eerste gezicht, maar dan verliezen ze elkaar uit het oog. Later komen ze elkaar weer tegen omdat ze vlak naast elkaar wonen. Tweede Amerikaanse films van Hongaarse immigrant Fejos, een geweldige doorzetter, na zijn low-budgetter THE LAST MOMENT over zelfmoordenaars die grote indruk maakte op Charlie Chaplin. Deze film draaide hij voor United Artists (o.a. eigendom van Chaplin, Mary Pickford e.a.), maar het is een drakerig geval dat zeker hedentendage niet meevalt bij het weerzien. De film is slechts gedeeltelijk van geluid voorzien. Dit laatste is niet verwonderlijk, want in die periode schakelde men over van zwijgende naar de sprekende film. De duur varieert met de kopie van anderhalf uur tot 63m. Het scenario is van Edward T. Lowe naar de roman van Mann Page. Gilbert Warrenton stond achter de camera.

The Denver Dude

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Blanche Mehaffey, Robert McKim, George Summerville en Glenn Tryon.

Een geldloper komt niet aan met de centen van Truesdell. Hoot gaat erachteraan, weet het geld te vinden en maakt korte metten met de outlaws. Carl Krusada en William Lester bewerkten Earle Snells routine-verhaal. Harry Neumann deed het camerawerk.