Michal Bajor: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Ucieczka z Kina Wolnosc

1990 |

Polen 1990. Wojiech Marczewski. Met o.a. Janusz Gajos, Zbigniew Zamachowski, Teresa Marczewska, Henryk Bista en Piotr Fronczewski.

Een aardig rake satire over de kleurloosheid en de slaafse geest die heerst als gevolg van het landurige communistische bewind in de vorm van een film over de de film: de spelers weigeren nog langer de idiote scenario's te vertolken. Door het gerucht over deze rebellie ontstaan er lange rijen voor de bioscoop, maar de film kan niet vertoond worden, omdat hij niet af is.

Bez Konca

1985 | Drama

Polen 1985. Drama van Krzysztof Kieslowski. Met o.a. Gra[KA1]zyna Szapolowska, Maria Pakulnis, Aleksander Bardini, Jerzy Radziwilowicz en Artur Barcis.

Hedendaags politiek drama over de sympathisanten van 'Solidariteit' tijdens de crisis van 1982. Het verhaal gaat over een jonge weduwe die wordt achtervolgd door de geest van wijlen haar man en over haar ontmoetingen met advocaten die een stakingsleider verdedigen. De uiteindelijke zelfmoord van de vrouw dient als metafoor voor de morele verwarring. Het geheel is ambitieus maar niet overtuigend.

Spasenijeto

1983 | Oorlogsfilm

Bulgarije 1983. Oorlogsfilm van Borislav Punchev. Met o.a. Kosta Tsonev, Jan Nowicki, Nevena Kokanova, Michal Bajor en Filip Trifonov.

Een oorlogsfilm, gebaseerd op een authentieke gebeurtenis, zoals die verteld wordt in een roman van Serafim Severniak. In oktober 1944 hielpen de inwoners van Okrida 25 krijgsgevangenen ontsnappen en betaalden voor hun leven en de veiligheid van de stad met 10 kilo goud, die ze onderling bijeenbrachten. Een dramatisch verhaal, dat jammer genoeg op een nogal monumentale wijze is verfilmd.

Limuzyna Daimler-Benz

1982 | Drama

Polen 1982. Drama van Filip Bajon. Met o.a. Michal Bajor, Piotr Bajor, Vadim Glowna, Maja Komowska en Tadeusz Lomnicki.

De psychologische tekening van twee broers enkele maanden voor het uitbreken van WO II. In deze gespannen tijd voelt Andrzej zich aangetrokken tot de Nazi-ideologie en hij begint samen te werken met de Duitse geheime dienst. Michal stort zich volledig op de kunst. Een beheerste en elegante film van de veelbelovende regisseur Bajon.