Martine Brochard: cast.
Er zijn 17 films gevonden.

L'orso di peluche

1994 | Thriller

Italië​/​​Frankrijk 1994. Thriller van Jacques Deray. Met o.a. Alain Delon, Francesca Dellera, Regina Bianchi, Paolo Bonacelli en Martine Brochard.

De geneesheer van een chique kraamkliniek in Brussel, dokter Jean Rivi[KA2]ere (Delon) wordt gekweld door de dood van een pati[KA3]ente die het gevolg was van een ondeskundige handeling waarvoor hij indirect de schuld draagt. Met een sexy verpleegstertje Chantal (Dellera) heeft hij [KA1]e[KA1]en keertje een leuke nacht doorgebracht, waarna ze verdwenen is. Hij ontdekt via bedreigingen (w.o. de teddybeer uit de titel) dat ze zelfmoord pleegde en hij de oorzaak ervan was. De reünie tussen veteraan Delon en regisseur Delay heeft geen sprankelende film opgeleverd en de vonk tussen de weinig spirituele Delon en de strakkijkende Dellera springt ook al niet over. De oude bok Delon zou zijn lust voor een groen blaadje moeten leren intomen en zijn talent niet zo verkwisten, maar zich juist moeten inzetten in andersoortige films. Scenario van Filippo Ascione, Jean Curtelin en Dardano Sacchetti naar een roman van Georges Simenon. Camerawerk van Luciano Tovoli. In Technicolor met Dolby- geluid.

In camera mia

1992 | Drama, Komedie, Romantiek

Italië 1992. Drama van Luciano Martino. Met o.a. Nastassja Kinski, Gianfranco Manfredi, Ricky Tognazzi, Simona Izzo en Pino Amendola.

Massimo (Manfredi) is een schrijver die met tegenzin surrealistische verhalen schrijft voor film en televisie. Zijn vrouw (Izzo) ruilt hem in voor een advocaat en hij besluit een autobiografische roman te schrijven. Hij gaat in de villa van zijn vader wonen en op een heerlijke nacht bij volle maan, ontmoet hij een prachtige vrouw (Kinski) die trompet speelt. Hij is gefascineerd en van lieverlee valt hij voor haar, terwijl iedereen hem waarschuwt dat ze stapelgek is. Een bloedeloos geheel, wat te wijten is aan het zwakke script en een regisseur die er iets ontzettend esthetisch van wilde maken. Het spel is aanzienlijk beter dan de film. Het scenario is van rgeisseur Martino. Het camerawerk is van Nino Celeste.

Paprika - riapre le case chiuse

1991 | Erotiek

Italië 1991. Erotiek van Tinto Brass. Met o.a. Debora Caprioglio, Stephane Ferrara, Martine Brochard, Stephane Bonnet en Renzo Rinaldi.

Een film over Italië, spelend rond 1950 toen bordelen wettelijk nog waren toegestaan. Het verhaal gaat over de ervaringen van een plattelandsmeisje, dat prostituée is geworden, tot op het moment dat de bordelen dichtmoeten. Bijna een hardporno-film met vele close-ups van geslachtsdelen, erecties en masturbaties, homoseksuele en lesbische handelingen, en zelfs korte penetratie-scènes. De vrouwen zijn meestal naakt en spelen allemaal slecht, behalve in de seksscènes. Het voortdurende ontkleden en al die blote mensen maken de film erg saai.

Le gorille et l'Amazone

1990 | Thriller, Actiefilm

Frankrijk 1990. Thriller van Duccio Tessari. Met o.a. Karim Allaoui, Paolo Banacelli, Gabriele Tinti, Marina Suma en Martine Brochard.

Bewerking van een roman van Antoine Dominique van de serie [KL]Le Gorille[KLE]. In Frans Guyane explodeert een raket vlak na zijn lancering. Kolonel Berthomieu (P[KA1]erier) herinnert zich dat een legendarische kolonie bandieten de omgeving onveilig maakt. Zouden zij de raket uit zijn baan hebben gehaald? Hij geeft G[KA1]eo Paquet (Allaoui) de opdracht de eventuele saboteurs uit te schakelen. De film heeft veel weg van een tekenfilm voor tieners, maar de Italiaanse regisseur (geboren in 1926) heeft zijn talent bewezen en soms zelfs meer dan dat (IL FORNARETTO DI VENEZIA). Resultaat: u zult zich niet vervelen.

L'attrazione

1987 | Erotiek

Italië 1987. Erotiek van Mario Gariazzo. Met o.a. Florence Guérin, Marino Masé, Martine Brochard, Ann Margarete Hughes en Stefano Sabelli.

Deze film vermengt het edele schaakspel met als erotiek verpakte seks. Fotografe Guerin gaat plaatjes schieten voor een mannenblad in de chique villa van haar ex, Mas[KA1]e. Ze worden weer opnieuw tot elkaar aangetrokken (zie de titel) en drijft Masé's vriendin Brochard op het randje van zelfmoord; gelukkig biedt toegesnelde dokter Sabelli redding in meer dan één opzicht. Gariazzo regisseerde deze prent, die weinig om het lijf heeft, onder het pseudoniem Roy Garrett.

Paura

1980 | Mysterie, Erotiek, Horror

Italië 1980. Mysterie van Riccardo Freda. Met o.a. Stefano Patrizi, Martine Brochard, Henri Garcin, Laura Gemser en John Richardson.

Een filmacteur wordt geplaagd door nachtmerries omdat hij als jongetje getuige is geweest van de moord op zijn vader. Tijdens de opname van een jachtscène op het landgoed van zijn moeder vindt een reeks gruwelijke moorden plaats. De film is een eng bedoeld moordmysterie, met seks en geweld aan de moderne smaak aangepast. De sekssterren Gemser en Dionisio spelen enkele naaktscènes. U mist niet veel aan deze film. Ook bekend als FEAR.

L' Ebreo fascista

1980 | Drama

Italië 1980. Drama van Franco Mole. Met o.a. Ray Lovelock, Martine Brochard, Silvia Dionisio, Adalberto Rossetti en José Quaglio.

Een half-joodse bourgeois neemt uit patriottisme in 1935 deel aan Mussolini's Ethiopië-campagne, maar komt door meegemaakte wreedheden tot politiek bewustzijn. Hij geeft zijn welstand op om als journalist het fascisme te bestrijden, maar de nieuwe wetten op raskenmerken maken het werken voor de krant onmogelijk en hij pleegt zelfmoord. De roman van Luigi Petri kreeg van de toneelregisseur een nogal theatrale verfilming, waarbinnen de hoofdrollen vrij zwak geregisseerd zijn en waardoor het tragische einde emotioneel niet werkt. De tijdsreconstructie is echter vaak overtuigend.

Stringimi forte papa

1978 | Familiefilm

Italië 1978. Familiefilm van Michele Massimo Tarantini. Met o.a. Martine Brochard, Craig Hill, Massimiliano Monti, Glauco Onorato en Caterina Zimmermann.

Het zoontje van een verongelukte trapeze-werker groeit op in het circus, waar hij alleen echt contact heeft met de dieren. Dat brengt hem in conflict met een wrede dompteur. Ondanks verzet van zijn moeder, wordt het verlangen zijn vader - die hij nauwelijks heeft gekend - aan de trapeze op te volgen tot een obsessie. Het enige opmerkelijke aan deze circus-smartlap is het jaar waarin de film werd geproduceerd; voor het overige worden alle genre- clichés van 25 jaar geleden stuk voor stuk opgepoetst en niet overal met veel resultaat.

Una Spirale di nebbia

1977 | Drama

Frankrijk​/​​Italië 1977. Drama van Eriprando Visconti. Met o.a. Marina Barti, Martine Brochard, Flavio Bucci, Carole Chauvet en Corrado Gaipa.

Een jonge aristocraat schiet tijdens een jachtpartij zijn vrouw neer. De schuldvraag doet de paren in zijn omgeving, en de rechter die de zaak onderzoekt, twijfelen over hun eigen relaties, zonder dat er uitsluitsel komt. De zorgvuldige scenariostructuur laat iedereen zo uitsluitend zien in een steeds andere belichting van het centrale thema, dat de voorstelling van zaken geleidelijk aan weinig aannemelijk wordt. De gedempte kleuren trekken alle aandacht naar zich toe en steunen de film niet. De rolbezetting is bekwaam en mooi, maar blijft net als de film zelf nogal levenloos, ook in de talrijke, maar al te elegant gefilmde seks-scènes.

Mannaja

1977 | Actiefilm, Misdaad, Western

Italië 1977. Actiefilm van Sergio Martino. Met o.a. Maurizio Merli, John Steiner, Philippe Leroy, Donald O'Brien en Martine Brochard.

Een avonturier laat zich door een mijneigenaar in het zuiden van de Verenigde Staten inhuren om diens ontvoerde dochter op te sporen. Ze blijkt echter vrijwillig in het komplot te zitten met de rechterhand van haar vader, om diens macht over te nemen. Een slachtpartij maakt een einde aan het leven van vrijwel de hele rolbezetting. De film is opmerkelijk door een volstrekt onsympathieke voorstelling van alle personages die uitsluitend door winstbejag gedreven worden. Drijfveer van de hoofdpersoon, een boven de wet staande wreker, is de uitbuiting en dood van zijn vader. Doet onecht aan.

Une femme à sa fenêtre

1976 | Drama, Romantiek

Duitsland​/​​Italië​/​​Frankrijk 1976. Drama van Pierre Granier-Deferre en Denys Granier-Deferre. Met o.a. Philippe Noiret, Victor Lanoux, Umberto Orsini, Gastone Moschin en Delia Boccardo.

Een Franse ambassadeursvrouw in Griekenland anno 1936 wordt verliefd op een communistische verzetsstrijder; ze geeft om hem haar luxe leven op. Ze strijdt en sterft aan zijn zijde. De film benadrukt meer de romantische liefde en (modieus) retrospectieve aankleding dan de politiek woelige periode die in al te simpele zwart-wit tegenstellingen wordt getekend, maar in de achtergrondfunctie sporadisch boeiende elementen aandraagt. Deze aanpak geeft Lanoux als revolutionair weinig kans om de hartstocht van personage overtuigend te maken, maar Schneider is fascinerend als altijd en krijgt goed tegenspel van Orsini als ludieke echtgenoot en Noiret als loyale en berustende aanbidder.

Armiamoci e partite

1975 | Komedie, Oorlogsfilm

Italië​/​​Frankrijk 1975. Komedie van Nando Cicero. Met o.a. Franco Franchi, Ciccio Ingrassia, Philippe Clay, Martine Brochard en Anna Maestri.

Italiaanse obers in Frankrijk blijken bij het uitbreken van WO I dienstplichtig. Ondanks hun voortdurend geblunder-uit- onbegrip krijgen ze na enige tijd de opdracht om bij een Amerikaanse generaal de telefoon te installeren. Deze heeft nét een verdovend middel toegediend gekregen van een Duitse spionne, zodat het duo meent hem geëlektrokuteerd te hebben en zijn 'lijk' bij de vijand probeert te dumpen. De met iets meer zorg dan gewoonlijk speciaal voor het Siciliaanse komiekenduo gemaakte film heeft een a-politieke, maar bedenkelijke strekking: de vijand is stommer dan jij, dus makkelijk te verslaan.

L' Arbitro

1974 | Komedie

Italië 1974. Komedie van Luigi Filipo D' Amico. Met o.a. Lando Buzzanca, Joan Collins, Martine Brochard, Arnoldo Foà en Silvia Monti.

Een voetbalscheidsrechter is zo gek is van zijn sport dat hij zijn huwelijk verwaarloost. Uiteindelijk dreigt zijn vrouw hem te verlaten. Hij ontmoet een journaliste, waarop zijn privé- leven in een crisis raakt. Deze middelmatige komedie wordt er door Buzzanca enigszins bovenop geholpen.

Il domestico

1974 | Erotiek, Komedie

Italië 1974. Erotiek van Luigi F. D'Amico. Met o.a. Lando Buzzanca, Martine Brochard en Arnoldo Foà.

Sekskomedie, die gered wordt door goede en komische akteerprestaties. Mager verhaaltje over een knecht die alles kan en die werkt voor een vroeger nogal flirt-grage jongedame, die de arme man behoorlijk in moeilijkheden brengt. Sommige scènes hebben een bijzonder komische werking.

Gatti rossi in un labirinto di vetro

1974 | Thriller, Mysterie, Horror

Spanje​/​​Italië 1974. Thriller van Umberto Lenzi. Met o.a. John Richardson, Martine Brochard, Inez Pellegrin, Silvia Solar en George Rigaud.

Een groep toeristen in Spanje wordt belaagd door een maniak, die van al zijn slachtoffers het linkeroog verwijdert. De kijkers willen misschien ook hun ogen sluiten, maar om andere redenen; namelijk het akelige geweld, de slechte plot en de onaangename personages.

Milano trema: la polizia vuole giustizia

1973 | Misdaad

Italië 1973. Misdaad van Sergio Martino. Met o.a. Luc Merenda, Silvano Tranquilli, Richard Conte, Martine Brochard en Carlo Alighiero.

Politieman Merenda ziet ontvluchte gevangenen hun cipiers en een onschuldige man en zijn dochtertje vermoorden. In een confrontatie met die bandieten schiet hij enkele van hen dood en dat wordt hem door zijn superieuren kwalijk genomen. Merenda is een wezenloos acteur en maakt niets van zijn rol als inspecteur; gelukkig is er nog Conte als de bandietenleider. US/GB-titel: THE VIOLENT PROFESSIONALS.

Le Monache di Sant'Arcangelo

1973 | Drama, Historische film, Erotiek

Frankrijk​/​​Italië 1973. Drama van Domenico Paolella. Met o.a. Anne Heywood, Luc Merenda, Ornella Muti, Muriel Catala en Martine Brochard.

Om de opvolging van een abdis van een Napolitaans klooster in de 16de eeuw ontstaat rivaliteit en geïntrigeer. Moeder Giulia die een lesbische relatie heeft met een jonge non, maar een novice boven haar verkiest, schakelt de mededingsters naar de machtspositie uit, maar de verlaten geliefde neemt wraak door het sturen van anonieme brieven naar de aartsbisschop. Een onderzoek, martelingen en een proces zijn het gevolg. Seksuele en andere frustraties bij vrouwen die zonder roeping door hun familie in een klooster zijn gestopt, kunnen boeiende dramatische stof opleveren maar het scenario en de regie zoeken het uitsluitend in effectbejag dat bovendien overdreven wordt aangedikt. De zeer verzorgde fotografie draagt tot weinig positiefs bij.