Pierre-Michel Beck: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Le blé en herbe

1953 | Drama

Frankrijk 1953. Drama van Claude Autant-Lara. Met o.a. Edwige Feuillère, Pierre-Michel Beck, Nicole Berger, Renée Desvillers en Charles Deschamps.

Twee zestienjarigen die samen zijn opgegroeid weten tijdens hun strandvakantie geen raad met hun opkomende verliefdheid. De jongen wordt verleid door een zich vervelende rijpe vrouw. Hij keert bij het meisje terug zonder zijn onbevangenheid, maar gelouterd in de oprechtheid van zijn gevoel. Deze Colette-verfilming zet pubers al te zwart-wit af tegen het karikaturale onbegrip van hun ouders, maar de jeugdige rollen zelf zijn treffend getekend en geacteerd, terwijl Feuillère de ideale belichaming is van de oudere vrouw die 'van een jongen een man maakt'

L'Età dell'amore

1952 | Drama

Frankrijk​/​​Italië 1952. Drama van Lionelle De Felice. Met o.a. Fernand Gravey, Aldo Fabrizi, Marina Vlady, Pierre-Michel Beck en Vittorio Sanipoli.

Twee door hun ouders verwaarloosde jongeren zoeken troost bij elkaar. Het meisje wordt zwanger en sterft bij de bevalling, waarna de gelouterde vader van de jongen zich van zijn verantwoordelijkheid voor zoon en kleinkind bewust wordt. Deze moraliserende, trage smartlap steunt op uitvoerige dialogen die van de nagesynchroniseerde Franse acteurs weinig overtuigingskracht krijgen en die uitmonden in een reeks van scheurkalender-levenswijsheden.

Le Garçon sauvage

1951 | Drama

Frankrijk 1951. Drama van Jean Delannoy. Met o.a. Madeleine Robinson, Frank Villard, Pierre-Michel Beck, Henri Vilbert en René Génin.

Een prostitu[KA1]ee die haar zoon bij een pleeggezin op het platteland heeft ondergebracht neemt hem weer bij zich terug. De jongen merkt dan pas wat voor leven ze leidt en ook dat ze daarin voor hem weinig ruimte heeft. Hij staat haar souteneur vergeefs naar het leven en monstert aan op een schip. Als de pooier door een rivaal wordt gedood, blijft de moeder eenzaam achter. Het goede spel van Robinson, de scherpe dialoog (van Henri Jeanson) en de ditmaal positief werkende, emotieloze regie van Delannoy geven dit drama een authenticiteit boven het gemiddelde.