Marina Maiko: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Piushchie krov'

1991 | Horror

USSR 1991. Horror van Evgeni Tatarsky. Met o.a. Marina Vladi, Andrey Sokolov, Marina Maiko, Donatas Banionis en Konstantin Afonsky.

Deze film, naar Upyr' van Tolstoi, is een van de eerste Russische horror-films. Het gaat om een verliefd stel, dat belaagd wordt door een vampier-familie, die wel trek heeft in het meisje. Een wonderlijk mengelmoesje van mystiek, mysterieuze gedaantewisselingen, geestverschijningen en heksensabbats, gezien tegen de achtergrond van het traditionele leven van eerzame burgers in Rusland. Uiteraard weet onze jonge held met behulp van zijn soldatenvriendjes de vampiers te overwinnen. Hij bevrijdt zijn geliefde en ze leven nog lang en gelukkig.

Depressia

1991 | Mysterie

USSR 1991. Mysterie van Andris Kolbergs. Met o.a. Marina Maiko, Larisa Poliakova, Girt Yakovlev en Donatas Banionis.

Deze harde misdaadfilm speelt in de onderwereld van Riga, waar een revuedanseres zichzelf moet beschermen tegen handelaren in verdovende middelen, tegen de mafia en tegen al te opdringerige collega's. Ze wordt tenslotte doodgeschoten door de politie, die geacht werd achter haar belagers aan te zitten.

Sakat

1990 | Experimenteel

USSR 1990. Experimenteel van Alexander Seldovitsch. Met o.a. Ramaz Chkhikvadze, Viktor Gvozditsky, Zinovy Korogodsky, Marina Maiko en Olga Wolkova.

Seldovitsch heeft met de verfilming van Isaak Babel`s [KL]Geschiedenissen uit Odessa[KLE] een belangrijk taboe doorbroken: joodse onderwerpen waren voordien verboden. De grote Eisenstein die ooit de ambitie koesterde een film te maken over hetzelfde thema heeft het nooit gekund of gemogen. Centraal staat Mendel Kirk (Chkhikvadze), een transportondernemer. Hij is de vader van twee volwassen zoons en een dochter en wil met zijn jonge ma[KA4]itresse emigreren uit het land der progroms om op een eigen stuk land een nieuw bestaan te vinden. Hij wordt gedwarsboomd door zijn zoon Benja Kirk (Gvozditsky), een nietsnut die van de grote misdaad leeft. In de finale moet vader Kirk de begrafenis van zijn zoon meemaken. Deze film over een generatieconflict is niet voor het grote publiek van romantische films of snelle sexy actie-thrillers, maar hij is bewegelijk, wild, soms erotisch en bevat een bonte schakering van de meest uiteenlopende personages, sterke symboliek en verbluffend camerawerk van Alexander Knjashinski (die Tarkovsky's STALKER schoot), waardoor het méér dan een boeiend fresco is; een streling voor het oog van de ware filmhebber. De choreografie is van Marina Beltova. Scenario van Pavel Finn. Gesitueerd rond 1925.