Louise Carletti: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

Marchandes d'illusions

1954 | Drama

Frankrijk 1954. Drama van Raoul André. Met o.a. Nicole Courcel, Raymond Pellégrin, Giselle Pascal, Philippe Lemaire en Louise Carletti.

Parijse prostituées hebben twee jongemannen ontmoet die niets van hun beroep weten, tot een moordzaak dat bekend maakt. De zorg van een lekezuster van de reclassering brengt voor een van beiden een verzoening met haar vriend tot stand en weet de ander tot een nieuw leven te brengen. De fletse relatie van het traktaat-achtig drama steunt op een overdadige en nietszeggende dialoog en geeft geen van de personages enige authenticiteit.

L' Assassin est à l'écoute

1948 | Misdaad, Avonturenfilm

Frankrijk 1948. Misdaad van Raoul André. Met o.a. Marquerite Moreno, Louise Carletti, Adrienne Gallon, Eliane Dorsay en Liane Marlène.

Sjacheraars bedienen zich van een radio-uitzending om hun boodschappen over te brengen. De presentator wordt vermoord als hij hierachter is gekomen. Maar de politie ontmantelt de bende, die door een vrouw (Moreno in haar laatste rol op het witte doek) geleid wordt. André's tweede film, een van zijn meer 'verteerbare'; hij verzandde later in het tappen van schuine moppen. Een gestaag tempo, schilderachtige personages en vooral een wrede satire op de weerzinwekkendheid van het radiowereldje, toen er nog geen televisie was. Scenario en dialogen van Cour en Blanche.

Le Village de la colère

1947 | Drama

Frankrijk 1947. Drama van Raoul André. Met o.a. Louise Carletti, Micheline Francey, Marcelle Géniat, Nicole Riche en Paul Cambo.

Een vreemdeling wordt verliefd op een jonge vrouw die van de dorpelingen uit afkeer en domheid de bijnaam `de heks` heeft gekregen. Alleen de dorpsidioot (idioot in de ogen van de anderen) keurt hun huwelijk goed. De gehuwden zijn het beu en vertrekken voor altijd. De 'idioot' krijgt zijn genoegdoening. Dit interessante onderwerp heeft veel te danken aan het scenario van Jean Canolla. Hoewel hij na 1960 vulgaire werkjes met 'Franse grollen' maakte, heeft André eerst fatsoenlijke films gemaakt zoals deze, zijn debuut. Alleen al de muziek van Django Reinhardt is de moeite waard!

L' Homme traqué

1947 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1947. Drama van Robert Bibal. Met o.a. Marcel Herrand, Jean Tissier, Louise Carletti, Fréhel en Hélène Pépée.

Een bewerking van de zeden- en politieroman van Francis Carco, die zich afspeelt in het Hallenkwartier van Parijs. Het vertrouwde sfeertje is aanwezig dankzij de decors van Louis le Barbenchon en het camerawerk van Alphonse Lucas. Deze alledaagse misdaadgeschiedenis verdient het eveneens gezien te worden om Herrand en Tissier.

L' Ennemi sans visage

1946 | Sciencefiction, Misdaad

Frankrijk 1946. Sciencefiction van Maurice Cammage en Robert-Paul Dagan. Met o.a. Louise Carletti, Jean Tissier, Frank Villard, André Fouché en Huguette Montréal.

Wheeler maakte een uitstekende bewerking van een detective van Stanislas-André Steeman. De regie van de film kan daar helaas niet aan tippen. Dit was de laatste film van Cammage die zich daarna terugtrok. Cammage mag dan niet altijd een slechte regisseur geweest zijn, de onbekende Dagan draagt absoluut niets bij. Wat rest is een grote aanstellerij-partij.

Fausse identité

1946 | Misdaad

Frankrijk 1946. Misdaad van André Chotin. Met o.a. Louise Carletti, René Devillers, Georges Rollin, Frank Villard en Marcel Maupi.

Het onderzoek van een politieman (Frank Villard) rond een clochard die ondersteboven werd gereden door een auto. Niemand wil hem herkennen: noch zijn vrouw noch zijn broer noch andere leden van de vermoedelijke familie. Uiteindelijk geeft de schuldige zich aan. Vlakke regie van een vage klungelaar. De vertolking redt deze 'misdaadfilm' gedeeltelijk.

Nous ne sommes pas mariés

1945 | Komedie

Frankrijk 1945. Komedie van Bernard-Roland. Met o.a. Louise Carletti, Liliane Bert, Corinne Calvet, Claude Dauphin en Roland Toutain.

Het eeuwige liedje: een man kan niet kiezen tussen twee vrouwen maar trouwt uiteindelijk een van hen. Een erg mager thema voor een lange speelfilm, maar Dauphin is altijd zo saai. Gelukkig redden de vondsten en trucs van de (vergeten) regisseur (hij heette in werkelijkheid Bernard-Roland Bourriquet) de film... op het nippertje.

Mademoiselle Béatrice

1943 | Romantiek, Komedie

Frankrijk 1943. Romantiek van Max de Vaucorbeil. Met o.a. Gaby Morlay, Louise Carletti, Gabrielle Fontan, André Luguet en Pierre Bertin.

Een zoetzure schets van de zeden en gewoonten in de provincie, in een tijd dat de kleinburgerlijke moraal overheerste. Béatrice wordt door verschillende heren het hof gemaakt, zonder dat erg duidelijk wordt wie van hen haar voorkeur heeft. Deze verouderde film, die echter een nostalgische charme heeft, is nu een interessante bron voor de historicus die zich voor de toenmalige gebruiken interesseert. Aardig camerawerk van René Gaveau.

L' Enfer des anges

1943 | Drama

Frankrijk 1943. Drama van Christian-Jaque. Met o.a. Louise Carletti, Jean Claudio, Jean Tissier, Sylvia Bataille en Bernard Blier.

Een meisje loopt weg uit het opvoedingsgesticht en leert vervolgens een jeugdige verschoppeling kennen, op wie ze verliefd wordt. Met dit goedbedoeld sociaal drama wordt geprobeerd sympathie te wekken voor verwaarloosde jongeren. Hierbij wordt gebruik gemaakt van middelen van een barre smartlap, die in averechtse belachelijkheid uitpakken. De acteurs doen toegewijd hun best, maar zijn door de omstandigheden geen moment geloofwaardig.

Jeunes filles dans la nuit, Des

1943 | Komedie

Frankrijk 1943. Komedie van René Le Hénaff. Met o.a. Gaby Morlay, Louise Carletti, Renée Faure, Marguerite Pierry en Fernand Ledoux.

Zes jonge Parijse meisjes van goede afkomst zitten op een kostschool in de provincie. Nadat er brand is geweest, gaat de strenge directrice ze naar hun ouders brengen. De film moet het hebben van de weergave van zes verschillende milieus. De regie is niet opmerkelijk. De montage, gedaan door de regisseur, is uitstekend.

L'Assassin a peur la nuit

1942 | Misdaad, Film noir

Frankrijk 1942. Misdaad van Jean Delannoy. Met o.a. Mireille Balin, Jean Chevrier, Louise Carletti, Henri Guisol en Gilbert Gil.

Een vrij onbekende film van deze regisseur (geboren in 1908 die tot op hoge leeftijd actief bleef), die helaas maar zelden vertoond wordt. Naar de stevige roman van Pierre Véry, die het helemaal niet leuk vond dat men hem een 'detective'-auteur noemde. Het verhaal gaat over de lotgevallen van een jonge dief die naar het zuiden van Frankrijk gevlucht is om aan de politie te ontsnappen. Daar meent hij een nieuw leven te kunnen opbouwen door eerlijk te werken en zijn toekomst aan die van een lief meisje te verbinden. Jammer genoeg wordt hij weer met zijn verleden geconfronteerd in de persoon van zijn vroegere minnares, die hem er toe dwingt een duistere antiquair te vermoorden. Opnieuw wordt hij door angst en wroeging gekweld. Alles loopt dan ook slecht voor hem af. In het Frankrijk van 1942 kwam een hele serie zeer sombere en realistische films tot stand en deze produktie is er een van. Een solide script, een zeer strakke, dramatische opbouw, decors die ons aan Georges Wakhevitch doen denken en zeer innemend acteerwerk. Een klein meesterwerkje.

Nous les gosses

1941 | Familiefilm, Komedie

Frankrijk 1941. Familiefilm van Louis Daquin. Met o.a. Louise Carletti, Gilbert Gil, Pierre Larquey, André Brunot en Raymond Bussières.

De baldadigheid van een scholier heeft vernielingen tot gevolg die hij moet betalen, maar hij durft dat niet aan zijn weinig bemiddelde ouders te vertellen. Samen met zijn vriendjes probeert hij het geld bijeen te krijgen met allerhande vakantiewerk, maar een van hen gaat er met de opbrengst vandoor. Een onderhoudende en spontane jeugdfilm zonder opgelegde pedagogiek, die ondanks de veranderde omstandigheden weinig aan frisheid heeft verloren.

Macao, l'enfer du jeu

1939 | Avonturenfilm, Drama

Frankrijk 1939. Avonturenfilm van Jean Delannoy. Met o.a. Erich von Stroheim, Mireille Balin, Sessue Hayakawa, Roland Toutain en Louise Carletti.

Een journalist stelt een onderzoek in naar wapensmokkel in Macao. Een respectabele Chinese bankier blijkt de voornaamste handelaar die de avonturier in problemen brengt omdat hij alleen contant levert, terwijl deze het geld van zijn opdrachtgever vergokt heeft. Deze voor de ontstaansperiode typisch exotische misdaadfilm - naar een roman van Maurice Dekobra in dit soort gespecialiseerd - overtuigt in geen van de dramatische verwikkelingen, maar heeft de charme van zijn eigen tijd, sfeervolle fotografie en een interessante rolbezetting om de aandacht niettemin geboeid te houden.

Terre de feu

1938 | Drama, Muziek

Frankrijk 1938. Drama van Marcel L'Herbier. Met o.a. Tito Schipa, Mireille Balin, Marie Glory, Louise Carletti en André Lefaur.

Een internationaal beroemde zanger is een voorbeeldig huisvader, maar door zijn talrijke buitenlandse tournees ontstaat er toch een verwijdering, waarbij hij tot een crime passionel wordt gedreven. Veroordeeld tot het bagno wordt hij wegens goed gedrag eerder in vrijheid gesteld, maar is dan een come-back mogelijk? Dit muzikaal melodrama in de vooroorlogse traditie was destijds een enorm succes maar is nu hooguit een curiositeit, die ironisch bekeken zal worden.