Graziella Galvani: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Die Ringe des Saturn (2)

1992 |

Oostenrijk​/​​Duitsland​/​​Zwitserland 1992. Michael Kehlmann. Met o.a. Franz Morak, Dagmar Mettler, Alexander Kerst, Graziella Galvani en Wolfgang Stendar.

Slot van een tweedelige miniserie. Antiheld en geheimagent zonder succes Morak keert terug van zijn mislukte missie naar de Oostenrijkse hoofdstad, waar hij met de aantrekkelijke Mettler terechtkomt in een 'Mittel-europäisch' wespennest dat hem voert naar Polen en Wit-Rusland naar de ontrafeling van de duistere krachten die zich in de voormalige Sovjetunie bezig zijn te ontketenen. Hij komt in aanraking met voormalige knechten van Hitler. Wie van dit genre houdt, kan zijn hart ophalen. Sterker dan het eerste deel. Het script is van Michael Kehlmann en Peter Zeindler, die menige prijs voor zijn werk in de wacht sleepte.

Die Ringe des Saturn (1)

1992 |

Duitsland​/​​Oostenrijk​/​​Zwitserland 1992. Michael Kehlmann. Met o.a. Franz Morak, Dagmar Mettler, Alexander Kerst, Graziella Galvani en Wolfgang Stendar.

Na de mislukte putsch in Moskou (1991) besluit de Duitse geheime dienst, agent Morak uit Wenen, die voor de buitenwacht een antiekwinkeltje drijft, te activeren en hem poolshoogte te laten nemen van wat er over is van hun netwerk in Tsjechoslowakije, dat onder leiding stond van Cucciolla, met de schuilnaam uit de titel. Hoewel de deze tweedelige tv-film traditiegetrouw is aan de gebruikelijke spionagefilm, onderscheidt de hedendaagse invalshoek hem van inferieure collega's.

La notte di San Lorenzo

1982 | Drama, Oorlogsfilm, Experimenteel

Italië 1982. Drama van Paolo Taviani en Vittorio Taviani. Met o.a. Taviani, Omero Antonutti, Margarita Lozano, Claudio Bigagli en Massimo Bonetti.

Een volwassen vrouw herinnert zich hoe ze als zes-jarige getuige was van het optrekken van de geallieerden en het terugtrekken van de fascisten op het platteland van Toscane en van de grote en kleine drama's daaromheen. De uitzonderlijk warm en intens geobserveerde film heeft ondanks zijn kleinschaligheid toch een epische reikwijdte in de ongewone, magische benadering van bijgeloof, religie en kinderlijke fantasie. Talloze expliciet gewelddadige oorlogsdrama's hebben bij elkaar nog geen fractie van de indringendheid van dit lyrische meesterwerk. Bekroond met de Grote Prijs van de Jury in Cannes. Het scenario is van Tonino Guerra, Giuliani G. De Negri, Vittorio Taviani en Paolo Taviani. Het camerawerk is van Franco Di Giacomo. Eastmancolor, Mono.

Senza sapere niente di lei

1969 | Drama, Thriller

Italië 1969. Drama van Luigi Comencini. Met o.a. Philippe Leroy, Paola Pitagora, Sara Franchetti, Giorgio Piazza en Umberto D'Orsi.

Nanni Bra[KA2] (Leroy), een jurist die voor een verzekeringsmaatschappij werkt, moet een onderzoek instellen naar verdachte omstandigheden rond de geheimzinnige dood van een aristocrate, die heel erg kort tevoren een hoge levensverzekering had afgesloten. Hij dringt zich binnen in de kring van nabestaanden, wier gedrag voor hem onbegrijpelijk en verdacht is, tot hij - eerst tactisch, dan oprecht - een romance aanknoopt met de oudste dochter Cinzia (Pitagora). De combinatie van thriller en milieuschets blijft echter vaag zweven. Hoewel het verfrissend is in een film zich correct gedragende politie te zien, maakt dit de spanning ook niet groter, zodat alleen de goede en intrigerende hoofdrol van Pitagora de aandacht vasthoudt. Het scenario is van Suso Cecchi d'Amico, Raffaele La Capria, Antonio Leonviola en regisseur Comecini. Het camerawerk is van Pasquale De Santis. Mono.

Pierrot le fou

1965 | Drama, Misdaad, Experimenteel, Film noir

Frankrijk​/​​Italië 1965. Drama van Jean-Luc Godard. Met o.a. Jean-Paul Belmondo, Anna Karina, Dirk Sanders, Raymond Devos en Graziella Galvani.

Een schrijver verlaat zijn echtgenote en zijn geregelde bestaan voor een oude vlam die hem meesleurt in een warnet van intriges en moord, waarbij ondertussen ook hun wederzijdse liefde wordt opgebruikt. Een persoonlijke afrekening van Godard met de mislukking van het huwelijk met Karina werd in de vorm van een road movie volgestopt met politieke, absurde en cinefiele incidenten waardoor de film voortdurend verrassend blijft, hoewel de tragische dimensie over de teloorgang van emoties de overhand blijft houden. Hoogtepunt en conclusie van de eerste periode in het werk van Godard, zijn eerste in kleur.

El Diablo también llora

1963 | Misdaad, Drama

Spanje​/​​Italië 1963. Misdaad van José Antonio Nieves Conde. Met o.a. Eleanora Rossi-Drago, Francisco Rabal, Alberto Closas en Graziella Galvani.

Een vrouw doodt per ongeluk haar man. Ze wist niet dat hij er een minnares op nahield die hij zwanger had gemaakt. Een aardige film, met een onduidelijk plot en psychopathologische vertakkingen.