Robert Ludlum: scenario en schrijver.
Er zijn 3 films gevonden.

Covert One: The Hades Factor

2005 | Thriller

Verenigde Staten 2005. Thriller van Mick Jackson. Met o.a. Stephen Dorff, Mira Sorvino, Blair Underwood en Anjelica Huston.

In deze Ludlum-verfilming dreigen terroristen een dodelijk virus, genaamd Hades, over verschillende steden te verspreiden. Anti-terreur-team Covert One moet daar een stokje voor steken, maar er ontstaat een probleem als een van de agenten besluit met het virus aan de haal te gaan. Tijd voor docent Jon Smith (Dorff) om zijn oude baan als bioterreur-expert weer op te pakken. De film is mooi vormgegeven en de actiescènes zijn goed, maar het verhaal is clichématig en voorspelbaar. En 160 minuten voorspelbaarheid is veel te lang.

The Bourne Supremacy

2004 | Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten​/​​Duitsland 2004. Actiefilm van Paul Greengrass. Met o.a. Matt Damon, Franka Potente, Brian Cox, Julia Stiles en Michelle Monaghan.

Dit vervolg op de succesvolle The Bourne Identity is zo’n film waar je geamuseerd naar kijkt of halverwege bij wegzapt. Er gebeurt veel in korte tijd en veel personages hebben dubbele agenda’s. Jason Bourne, die in de eerste film worstelde met geheugenverlies, wordt opnieuw achtervolgd en hij snapt maar niet door wie. Handige snufjes, stevige gevechten en fraai stuntwerk tegen de wisselende achtergronden van India, Rusland, Italië en Duitsland. Technisch heeft Paul Greengrass (United 93) alles prima in orde. De filmmaker en zijn hoofdrolspeler sloegen de handen opnieuw ineen voor The Bourne Ultimatum.

The Osterman Weekend

1983 | Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten 1983. Thriller van Sam Peckinpah. Met o.a. Rutger Hauer, John Hurt, Craig T. Nelson, Dennis Hopper en Chris Sarandon.

Eens per jaar komen tv-journalist John Tanner (Hauer) en zijn oude studiegenoten bijeen voor een gezellig weekendje. De voorbereidingen worden dit jaar verstoord door FBI-agent Fassett (Hurt) die aanwijzingen heeft dat een van Tanners vrienden als staatsgevaarlijk beschouwd dient te worden. De flamboyante stijl van regisseur Peckinpah en goed spel van Hauer en Hurt compenseren enkele onvolkomenheden in het script (gebaseerd op een roman van Robert Ludlum). Verrassende psychologische spionagethriller, ook al is de ontknoping nauwelijks na te vertellen. Laatste film van Peckinpah.