Marie-Ange Dutheil: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

L'enfant de la nuit

2001 | Drama

Frankrijk 2001. Drama van Marian Handwerker. Met o.a. Marlon Courbin, Sarah Tayeb, Marie-Ange Dutheil, Eno Krojanker en Bernard Yerlès.

L'Instit : Le bouc émissaire

1998 | Drama

Frankrijk 1998. Drama van Alain Schwarzstein. Met o.a. Gérard Klein, Serge Dupire, Nadia Fossier, Franck Gourlat en Eric Poulain.

Interdit de vieillir

1998 | Komedie

Zwitserland​/​​Frankrijk​/​​België 1998. Komedie van Dominique Tabuteau. Met o.a. Ludmilla Mikhaël, Gérard Rinaldi, Marion Cotillard, Marie-Ange Dutheil en Vincent Grass.

Comme un air de retour

1994 | Drama

België​/​​Duitsland 1994. Drama van Loredana Bianconi. Met o.a. Sarah Balthazart, Evelyne Didi, Marie-Ange Dutheil, Pascal Greggory en Daniela Bisconti.

In het België van de jaren 1960 is de Italiaanse oma Dutheil met haar kleindochter Balthazart op bezoek bij de ouders van het kind, die als gastarbeiders in België verblijven. De grootmoeder heeft in Italië het ouderlijk huis gekocht, en hoopt dat haar zoon Gregory terugkeert naar Italië om het huis op te knappen. De man heeft daar wel oren naar, maar hij weet niet dat zijn vrouw Didi opnieuw zwanger is. Zij wil liever in België te blijven. Dat leidt tot spanningen, wantrouwen, leugens en intriges. Regisseur Bianconi, zelf een kind van Italiaanse gastarbeiders in Belgi[KA3], schreef ook het scenario. Haar film geeft een goed beeld van de grote sociale tegenstellingen uit die tijd.

Maigret chez les Flamands

1992 | Misdaad, Thriller

België​/​​Frankrijk 1992. Misdaad van Serge Leroy. Met o.a. Bruno Cremer, Alexandra Vandernoot, Sabrina Leurquin, Gérard Darier en Pierre Dherte.

Iedereen in het dorp stelt het gezin Peeters, een welgestelde maar niet geliefde Vlaamse familie van handelaars, verantwoordelijk voor de verdwijning van Baeyens, een vrouw die zwanger geweest zou zijn van Joseph Peeters (Dherte), de oudste zoon van de familie Peeters. Joseph heeft echter steeds ontkend dat het kind van hem was, te meer nu hij op het punt staat te trouwen met Marguerite Van De Weert (Leurquin), de dochter van de dokter (Aveni[KA2]ere). Maigret (Cremer) gaat de zaak, op eigen initiatief, onderzoeken om de familie Peeters te helpen. Naar het treffend familiedrama Chez les Flamands in 1932 geschreven door Georges Simenon, toen Maigret nog in zijn oorspronkelijke vorm was en Simenon nog bezig hem te vormen. Dat is helemaal niet te zien aan de Maigret van Cremer. De rol van Anna Peeters wordt gespeeld door Vandernoot, die enkele jaren eerder debuteerde in de Vlaams-Nederlandse speelfilm DILEMMA. Enkele bekende Vlaamse acteurs zijn verder van de partij: Janssens als vader Peeters en Uitterlinden als Madame Peeters.

Les noces barbares

1987 | Drama

België​/​​Frankrijk 1987. Drama van Marion Hänsel. Met o.a. Thierry Frémont, Marianne Basler, Yves Cotton, André Penvern en Marie-Ange Dutheil.

Een starre bewerking van de roman van Yann Queff[KA1]elec, die daarvoor in 1986 de Prix Goncourt kreeg. Fr[KA1]emont (die als kind door Cotton gespeeld wordt) is het buitenechtelijke loot van Basler, die hem in zijn prilste jeugd op zolder heeft opgesloten totdat zij ging trouwen met een vlijtige monteur. Ze raakt aan de drank over haar trauma dat ze ooit verkracht werd en ze stopt het resultaat ervan, haar zoon in een kindertehuis. De jongen koestert een ongebreidelde bewondering voor zijn moeder en op kerstavond ontvlucht hij het tehuis, nadat hij per ongeluk de boel in de fik heeft gestoken. Verstopt op een baggermolen, treft hij zijn moeder. Sommige scènes zijn belachelijk door de wil om zo sober mogelijk te spelen. Het lijkt wel een karikatuur van een film van Bresson. Het opmerkelijke spel van Frémont in de rol van Ludo, moet vermeld worden, maar dat is niet genoeg om deze mislukking te redden. Camerawerk van Walter van den Ende.

Et pourtant elle tourne

1981 | Komedie

Frankrijk 1981. Komedie van François Raoul-Duval. Met o.a. Nicolas Pignon, Eva Roelens, Béatrice Costantini, Andrée Tainsy en Michel Caron.

Als Pierre hoort dat hij geen voorschot krijgt voor het maken van een film gaat hij lesgeven op een filmacademie en maakt toch zijn film. Hij overweegt zelfs niet eens buiten het systeem om aan de slag te gaan. Daarentegen voltooit Jeanne, die zich - het thema van deze film - hierin heel anders opstelt, een 8 mm-film, waarna zij in conflict komt met haar familie, die haar kroniek niet waardeert. Een sympathieke film, zij het klungelig wat betreft regie en karaktertekening.