Georgia Hale: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Lightning Warrior

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Armand Schaefer en Benjamin Kline. Met o.a. Rin-Tin-Tin, Frankie Darro, Hayden Stevenson, George Brent en J. Pat O'Malley.

Serial in twaalf hoofdstukken. De laatste Rin-Tin-Tin- western. De legendarische hond stierf in 1932, zestien jaar oud met een 10-jarige filmcarri[KA2]ere achter de rug. De jeugdige Darro (14 jaar) is de held naast Rinty nadat hij van 1925 tot 1929 naast Tom Tyler had gestaan in 26 westerns. Brownlee is de schurk, bekend als The Wolfman, die met als Indianen verklede blanken de pioniers van hun land verdrijft. De vader van Darro is een van de slachtoffers van de bende en datzelfde geldt voor de meester van Rinty. De hond en de jongen weten daarna de schurk te ontmaskeren. Een goede western. Canutt regisseerde het tweede camerateam. Cameraman Kline fungeert als co-regisseur en liet het normale camerawerk over aan Ernest Miller, William Nobles en Tom Galligan. Ford Beebe, Colbert Clark en Wyndham Gittens schreven het scenario voor producent Nat Levine van Mascot.

The Rawhide Kid

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Del Andrews. Met o.a. Hoot Gibson, Georgia Hale, Frank Hagney, William H. Strauss en Harry Todd.

Hagney speelt een grote man uit de stad, en Gibson is een knappe lastpost. Vooral bij paardenrennen, want dan weet hij het kampioenspaard van Hagney te verslaan. Tot Hagney Gibsons paard bij een kaartspel wint. Hij weigert het paard terug te kopen als Gibson weer geld heeft. Gibson steelt dan het paard. De beslissende dag komt: Hagney heeft zijn totale kapitaal ingezet op zijn paard, en hij geeft zijn mannen opdracht ervoor te zorgen dat Gibson niet aan de wedstrijd kan deel nemen. Peter B. Kyne leverde het verhaal en Isadore Bernstein bewerkte het.

A Trick of Hearts

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Georgia Hale, Heinie Conklin, Joe Rickson en Rosa Gore.

In deze western krijgt Gibson het aan de stok met een serie bandieten in een stadje waar een vrouw tot sheriff is gekozen. Arthur Statter bewerkte een verhaal van Henry Irving Dodge - maar het is allemaal niet erg boeiend. Harry Neumann stond achter de camera.

Hills of Peril

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Buck Jones, Georgia Hale, Albert J. Smith, Buck Black en William Welch.

Jones redt eerst de sheriff en daarna gaat hij Hale helpen een mijn te exploiteren. Tenslotte ruimt hij alle gespuis in de stad op en wordt zelf sheriff, met een vrouw aan zijn zijde. Onderhoudend. Jack Jungmeyer bewerkte het boek The Holy Terror, a None-too-Serious Drama van Winchell Smith en George Abbott. Reginald Lyons was in deze tijd de cameraman van de westerns met Jones.

Man of the Forest

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van John Waters. Met o.a. Jack Holt, Georgia Hale, El Brendel, Warner Oland en Tom Kennedy.

Jack Holt is de held in deze versie van het boek van Zane Grey, dat door Fred Myton werd bewerkt. Hij neemt Georgia Hale in bescherming, maar het duurt een tijd voor hij door heeft dat Warner Oland de schurk is en Holt. C. Edgar Schoenbaum nam de film op en Holt speelde op zijn gebruikelijke goede wijze in deze fijne western.

The Salvation Hunters

1925 | Zwijgende film, Drama

Verenigde Staten 1925. Zwijgende film van Josef von Sternberg. Met o.a. George K. Arthur, Georgia Hale, Stuart Holmes, Olaf Hytten en Bruce Guerin.

Sfeervol melodrama in de sloppen van San Pedro, waar een jongen de strijd om een meisje aangaat met een schurk, en wint. Goed geregisseerd door Von Sternberg.

The Gold Rush

1925 | Komedie, Familiefilm, Zwijgende film

Verenigde Staten 1925. Komedie van Charles Chaplin. Met o.a. Charles Chaplin, Georgia Hale, Mack Swain en Tom Murray.

Chaplin als The Lone Prospector in het Yukongebergte op zoek naar goud, tegelijk met duizenden anderen. Deze klassieker zit vol met scènes die later onsterfelijk zouden worden, zoals de dansende broodjes en de schoen die wordt opgegeten. Het opnemen van die laatste scène nam drie dagen in beslag en drieënzestig takes voordat perfectionist Chaplin tevreden was. Aanvankelijk nam Chaplin de film op in Nevada, maar dat materiaal gooide hij weg om de film vervolgens helemaal in Hollywoodstudio's op te nemen. Chaplin monteerde de film opnieuw in 1942; die versie met zijn commentaar en met door hemzelf geschreven muziek duurt 72 m.