Chuck Bail: regie, cast en productie.
Er zijn 6 films gevonden.

Street Corner Justice

1996 | Misdaad, Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1996. Misdaad van Chuck Bail. Met o.a. Marc Singer, Kim Lankford, Willie Gee, Soon-Tech Oh en Steve Railsback.

De heetgebakerde politieagent Mike Justus verhuist na zijn ontslag naar Los Angeles. Daarmee willigt hij de laatste wens van zijn onlangs overleden tante in, namelijk dat hij zijn leven naar rustiger vaarwater zal leiden en in ruil daarvoor erft hij een huis. De woning staat echter midden in een wijk waar bendes en corrupte politiemensen de dienst uitmaken. Mike neemt het op voor zijn buurtgenoten en bindt de strijd aan tegen het onrecht, met behulp van de knappe Jenny Connors en twee oude bekenden

Choke Canyon

1986 | Sciencefiction, Actiefilm

Verenigde Staten 1986. Sciencefiction van Chuck Bail. Met o.a. Stephen Collins, Janet Julian, Lance Henriksen, Bo Svenson en Victoria Racimo.

Onderhoudende komische SF-film over een koppige cowboy met een graad in natuurkunde(!) die het opneemt tegen de bende van een corrupte industrieel, teneinde het milieu te beschermen tegen het dumpen van atoomafval aan de vooravond van het passeren van de komeet van Halley langs de aarde. Dante Spinotti deed het camerawerk, terwijl het draaiboek afkomstig was van Sheila Goldberg, Ovidio G.Assoulis en Alfonso Brescia. Ongelooflijk goede speciale effecten in de lucht door het Richard Hollieteam. Ook bekend als ON DANGEROUS GROUND.

The Stunt Man

1980 | Avonturenfilm, Komedie, Drama

Verenigde Staten 1980. Avonturenfilm van Richard Rush. Met o.a. Peter O'Toole, Steve Railsback, Barbara Hershey, Allen Goorwitz en Alex Rocco.

Zeer boeiende chaos, waarin realiteit en fictie door elkaar lopen. O'Toole speelt Eli Cross, een opportunistische filmregisseur die Railsback als een op de vlucht geslagen Vietnamveteraan onder zijn hoede neemt. Een sympathieke O'Toole kreeg voor zijn flamboyante vertolking een Oscarnominatie. Het scenario van Lawrence B. Marcus en de handige regie van Rush maken van deze sluwe hommage aan het filmmaken, een waar genot, maar je moet wel goed oppassen om de draad niet kwijt te raken.

Cleopatra Jones and the Casino of Gold

1975 | Misdaad

Verenigde Staten 1975. Misdaad van Chuck Bail. Met o.a. Tamara Dobson, Stella Stevens, Ni Tien, Norman Fell en Albert Popwell.

In haar tweede (en laatste) filmavontuur moet Cleo Jones (Dobson) naar Hongkong, waar de gevaarlijke blonde Dragon Lady (Stevens) niet alleen de eigenares is van een luxueus casino in Macao, maar tevens de leiding heeft over een internationaal netwerk van narcoticahandelaars. Andere locaties en andere tegenspelers, maar verder bewerkte William Tennant gewoon het verhaal dat Max Julian al schreef voor CLEOPATRA JONES. Groteske actie in onvervalste stripstijl, met een overvloed aan goed gefilmde karategevechten. Gelukkig kan bad girl Stevens voor een klein beetje sensatie zorgen. Maar kom, ook vrouwen hebben recht op hun feministische actiethrillers, en de sexy Dobson is een lust voor het (mannelijke) oog. Alan Hume was ditmaal verantwoordelijk voor de fotografie. Gedraaid in Panavision.

Black Samson

1974 | Misdaad, Actiefilm

Verenigde Staten 1974. Misdaad van Chuck Bail. Met o.a. Rockne Tarkington, William Smith, Connie Strickland, Carol Speed en Michael Payne.

De hoofdpersoon is de eigenaar van een topless-bar, die probeert het bedrijf en de buurt schoon te houden; dat wil zeggen vrij van gangsters, dealers en souteneurs. Dat is keihard werken (lees: knokken) geblazen; het treft dus dat Samson expert is in bo-jitsu (stokvechten). Deze bijna dierlijke geweldfilm steunt op drie pijlers: rassenhaat, sadistisch geweld en eigen rechter spelen. Bail regisseerde officiëel als Charles 'Chuck' Bail.

Ballad of a Gunfighter

1964 | Western

Verenigde Staten 1964. Western van Bill Ward. Met o.a. Marty Robbins, Joyce Redd, Bob Barron, Nestor Paiva en Laurette Luez.

Alsof de tijd van de zingende westernster niet voorbij was, presenteert C & W-zanger Robbins zich in de derde of vierde western die hij in deze periode maakte. Populair als zanger van hits als 'El Paso' en 'Devil Woman', werd geprobeerd hem ook als westernster te lanceren. Alle pogingen liepen stuk. Het budget was veel te klein om fatsoenlijk mee te kunnen werken en de techniek liet veel te wensen over. Deze - overigens vriendelijke maar verder nietszeggende - western lijkt op amateuristische basis gemaakt te zijn.