Carlos Mira: regie.
Er zijn 6 films gevonden.

El rey del Mambo

1989 | Komedie

Spanje 1989. Komedie van Carlos Mira. Met o.a. Charo López, Magui Mira, José Luis López Vásquez en Kelvin Garbanne.

Een welgestelde familie krijgt onverwacht bezoek van een keurige, onweerstaanbare zwarte jongeman. Een grove en fantasieloze komedie die heel brutaal op de legendarische film van Pasolini, TEOREMA, geïnspireerd is.

Karnabal

1985 | Komedie

Spanje 1985. Komedie van Carlos Mira.

Als hij naar zijn werk gaat, ontmoet Jaune een vreemde figuur die hem meeneemt naar een bijzonder carnaval. Daar wordt hij tot koning van het feest uitgeroepen. Behalve dat Els comediants de hoofdrol spelen, hebben ze zich ook beziggehouden met het scenario en de mise en scène, hetgeen uitliep op een totale mislukking.

Que nos quiten lo bailao

1982 | Komedie

Spanje 1982. Komedie van Carlos Mira. Met o.a. Guillermo Montesinos, Juan Monleón en Celia Zaragoza.

In een Valenciaans dorp wordt een groot volksfeest georganiseerd. Deze zedenschildering is meer eigen aan een zomerspektakel dan aan een film.

Con el culo al aire

1981 |

Spanje 1981. Carlos Mira. Met o.a. Ovidi Montllor, Eva León, María José Arenas en Juan Carlos Senante.

Plotseling ontdekt een jongen uit de provincie het fenomeen seks, en kort daarna wordt hij gek; een typische nietszeggende satire van de regisseur Carlos Mira.

Jalea real

1980 |

Spanje 1980. Carlos Mira. Met o.a. Mario Pardo, Berta Riaza, Mapi Sagaseta en Luis Ciges.

Een koning uit de middeleeuwen brengt het hof in beroering door zijn onvermogen kinderen te verwekken. Een satire op de Spaanse Gouden Eeuw, helaas met een slecht cinematografisch resultaat.

La Portentosa vida del padre Vicente

1977 |

Spanje 1977. Carlos Mira. Met o.a. Albert Boadella, Ovidi Montllor en Ángela Molina.

Een verhaal over het leven van de heilige Vicente Ferrer in het Valencia van de vijftiende eeuw. Op grove wijze wordt één van de beroemdste heiligen van het Spaanse katholicisme hier van zijn voetstuk gehaald. Ondanks dat de film geen cinematografisch of intellectueel niveau had, was het debuut aanleiding tot heftige controverses.