Michael Lombard: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Second Sight

1989 | Horror, Misdaad

Verenigde Staten 1989. Horror van Joel Zwick. Met o.a. John Larroquette, Bronson Pinchot, Bess Armstrong, Stuart Pankin en John Schuck.

Een fragmentarische film, die handig probeert in te haken op de belangstelling voor [KL]channelling[KLE] over een detective- bureautje dat gebruik maakt ven een medium. Het buitengemeen slechte script is afkomstig van Tom Schulman (DEAD POETS SOCIETY) en Patricia Resnick (9 TO 5). Het gebrek aan regie leverde volslagen ongedisciplineerd spel op, de produktiewaarden zijn laag en de muziek is waardeloos.

Pet Sematary

1989 | Horror

Verenigde Staten 1989. Horror van Mary Lambert. Met o.a. Dale Midkiff, Fred Gwynne, Denise Crosby, Brad Greenquist en Michael Lombard.

Een duister verhaal over een gezin, dat in een pas gekocht landhuis is getrokken, dat naast een oude bespookte dierenbegraafplaats ligt. Als een van de kinderen komt te overlijden, koesteren zij het doodnormale verlangen dat het kind terugkomt en als dat gebeurt, valt de familie langzaam letterlijk op een zeer griezelige manier uiteen. Er waren vier regisseurs voor nodig om het verhaal te verfilmen; dat is volgens sommige critici nog steeds te merken en beweren zij, dat de film door de toeschouwer niet serieus genomen wordt. Ondertussen was de film bij het grote publiek een gigantisch succes. King maakte zelf het script voor de film naar zijn eigen boek.

Clinton and Nadine

1988 | Actiefilm, Avonturenfilm, Thriller, Romantisch drama

Verenigde Staten 1988. Actiefilm van Jerry Schatzberg. Met o.a. Andy Garcia, Ellen Barkin, Michael Lombard, Brad Sullivan en John C. McGinley.

De broer van Garcia, die bij een smokkelaffaire van wapens naar de contra's in Nicaragua is betrokken, wordt vermoord. Barkin is een prostituee die in het huis van broerlief bivakkeerde. Samen gaan ze achter de moordenaar aan. De talenten van Garcia en Barkin werden verspild in dit routinewerkje, dat niet geheel ontbloot is van enige erotiek. De muziek is van Jan Hammer. Scenarioschrijver Robert Foster distantieerde zich op het laatste moment van de rolprent en wordt vermeld in de credits als 'Willard Walpole'. Naar een ware gebeurtenis.

Crocodile Dundee

1986 | Avonturenfilm, Komedie

Australië 1986. Avonturenfilm van Peter Faiman. Met o.a. Paul Hogan, Linda Kozlowski, John Meillon, Mark Blum en Michael Lombard.

Krokodillenjager Michael J. 'Crocodile' Dundee (de Australische komiek Hogan) komt in het nieuws als hij de aanval van een gigantische krokodil weet te overleven. Een verslaggeefster (Kozlowski) wil een verhaal over hem schrijven en beleeft samen met hem de nodige avonturen in Australië en New York. Redelijk grappige komedie was in de jaren tachtig een onverwacht grote hit. De film moet het hebben van het weinig subtiele, maar wel effectieve komische talent van Hogan, die ook meeschreef aan het Oscargenomineerde script. Kreeg twee, veel minder leuke, vervolgen.

Prizzi's Honor

1985 | Komedie, Misdaad, Drama, Thriller, Romantiek

Verenigde Staten 1985. Komedie van John Huston. Met o.a. Jack Nicholson, Kathleen Turner, Anjelica Huston, Robert Loggia en Michael Lombard.

De niet zo bijster slimme Nicholson heeft zich ingetrouwd in de machtige maffia-clan Prizzi, maar zijn huwelijk met Huston is op de klippen gelopen. Als hij verliefd wordt op accountant-vamp Turner, heeft hij niet direct door dat hij te maken heeft met een ijskoude killer, die de Prizzi`s op hem hebben afgestuurd. Nu moet hij de eer van een Prizzi redden - dat is niet zo eenvoudig! Een heerlijke zwarte komedie waarin Huston zonder enige eerbied (en waarom ook niet) een schitterende karikatuur van de Newyorkse maffia heeft neergezet en zonder schaamte stijlbeelden heeft gepikt van Coppola. De hoofdrollen en regie zijn uitmuntend. Richard Condon bewerkte met Janet Roach zijn eigen boek. Prachtige fotografie van Andrzej Bartkowiak.

Garbo Talks

1984 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1984. Drama van Sidney Lumet. Met o.a. Anne Bancroft, Ron Silver, Carrie Fisher, Catherine Hicks en Steven Hill.

De moeder van Gilbert Rolfe (Silver) ligt op sterven en heeft nog maar een wens: Greta Garbo ontmoeten. Bancroft is om te zoenen als de geexalteerde moeder Estelle, maar de film zelf is niet meer dan een serie portretten, hier en daar scherp getekend maar meestal stijf en geforceerd. Dit alles nog eens verergerd door de wee-zoete muziek van Cy Coleman. In de laatste scène zien we schrijfster- actrice Betty Comden als Garbo. Scenario van Larry Grusin. Camerawerk van Andrzej Bartkowiak.

Fatso

1980 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1980. Komedie van Anne Bancroft. Met o.a. Dom DeLuise, Anne Bancroft, Candice Azzara, Ron Carey en Michael Lombard.

Bancroft's eerste film als schrijfster-regisseuse stelt teleur: dikke man DeLuise probeert op een halfslachtige manier te vermageren na de dood van zijn corpulente neef. Film wisselt onevenwichtig tussen komedie en pathos, met een beetje té veel poep-en-pies-grappen - wellicht de onvermelde bijdrage van Mel Brooks.

Breaking Up

1978 | Drama

Verenigde Staten 1978. Drama van Delbert Mann. Met o.a. Lee Remick, Granville Van Dusen, Vicki Dawson, David Stambaugh en Meg Mundy.

Effectief drama over een dure juffrouw uit de voorstad die gedwongen wordt drastisch haar leven te veranderen als haar man van haar en de kinderen wegloopt. Remick is subliem zoals gewoonlijk; regisseur Mann en schrijver Loring Mandel kregen allebei een Emmy nominatie.

Who?

1974 | Sciencefiction, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1974. Sciencefiction van Jack Gold. Met o.a. Elliott Gould, Trevor Howard, Joseph Bova, Ed Grover en James Noble.

Een fysicus die aan een geheim Amerikaans project werkt, raakt tijdens een reis in de DDR zwaar gewond bij een verkeersongeval. Zes maanden later wordt hij uitgeleverd aan het westen, opgelapt met metalen onderdelen. FBI-agent Gould vermoedt echter dat de man is vervangen door een androïde. Het scenario van John Gould, gebaseerd op een roman van Algis Budrys, brengt een cocktail van SF, drama en James Bond-achtige spionage maar bevredigt op geen van deze onderdelen helemaal. De geslaagde make-up-effecten maken de film interessant maar zeker niet geslaagd. Fotografie van Petrus Schloemp en een score van John Cameron. Ook bekend als ROBO MAN.