Nathan Pinzon: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

El viaje

1992 | Film noir, Drama

Argentinië​/​​Frankrijk 1992. Film noir van Fernando E. Solanas. Met o.a. Walter Quiroz, Soledad Alfaro, Ricardo Bartis, Cristina Becerra en Dominique Sanda.

Ushuaia dat in Argentini[KA3]e aan de Chileense grens ligt, geldt als de meest zuidelijk gelegen stad ter wereld. De zeventien-jarige Martin (Quiroz), die daar met zijn moeder (Sanda) en zijn stiefvader woont, ziet zijn jonge leventje een beetje in een puinhoop veranderen: een vriend verhuist en de zwangerschap van zijn vriendin (Becerra) raakt onderbroken. Hij besluit per fiets zijn vader, een hard-werkende anthropoloog, die ergens in Brazilië woont, te gaan opzoeken. Een te lang Wim Wendersachtig epos over onderdrukte Indianenstammen, het bedreigde Latijns-Amerikaanse milieu en een satire op de Zuid- Amerikaanse maatschappij. Het scenario van deze documentaire- achtige film is van regisseur Solanas hoogst persoonlijk. Camerawerk van Felix Monti. Op het festival van Cannes dat jaar bekroond met de Grand Prix Technique.

Boda Secreta

1989 | Drama

Nederland​/​​Argentinië​/​​Canada 1989. Drama van Alejandro Agresti. Met o.a. Tito Haas, Mirtha Busnelli, Sergio Poves, Nathan Pinzon en Floria Bloise.

Als gevolg van de vuile dictatuur in Argentini[KA3]e is een man verdwenen. Hij duikt na dertien jaar weer op en gaat op zoek naar zijn geliefde van weleer. Als hij haar gevonden heeft, blijken zij van elkaar vervreemd te zijn. Men ziet in hem niets anders dan een linkse revolutionair. Hij doodt een priester die hem chanteert waardoor hij tenslotte weer door de politie wordt opgepakt. Spaans gesproken (hoewel er ook een Engelse versie bestaat) in Argentinië gedraaide film veroorzaakte vooral heisa in Nederland waar hij de belangrijkste Gouden Kalf anno 1989 won als de Beste 'Nederlandse' speelfilm - vanwege het vaderlandschap van de coproducenten Kees Kasander en Denis Wigman. Soms ontroerend, meestal expressief, steeds onconventioneel. Derde speelfilm van de door Nederland geadopteerde Agresti, na EL HOMBRE QUE GANO LA RAZON en EL AMOR ES UNA MUJER GORDA.

Sur

1988 | Drama

Frankrijk​/​​Argentinië 1988. Drama van Fernando Solanas. Met o.a. Susu Pecoraro, Miguel Ángel Solá, Philippe Léotard, Lito Cruz en Roberto Goyemeche.

'Muziek is de ziel van de mensheid' volgens de regisseur. Die is dan ook alom schetterend, betoverend, meeslepend en nostalgisch. De film beschrijft de turbulente geschiedenis van Argentinië door middel van de onsamenhangende herinneringen van een tegenstander van de militaire dictatuur, die in 1983 na vijf jaar te hebben gezeten uit de gevangenis kwam. Het blijkt dat zijn vrouw ontrouw is geweest, waardoor hij nog verder gebroken raakt. Hij zakt weg in gemijmer over de dierbare herinneringen, die hij koestert over zijn vrienden van weleer. De film zit vol abrupte overgangen, herhalingen, beelden uit verleden en heden, waardoor de koortsachtige gespannenheid van de hoofdpersoon volmaakt wordt weergegeven. Een tragisch maar ook poëtisch fresco. Het perfecte afstandelijke camerawerk van Felix Monti suggereert een gevoel van eenzaamheid.