Hubert Rostaing: muziek.
Er zijn 14 films gevonden.

Les mouettes

1990 | Komedie, Romantiek

Frankrijk 1990. Komedie van Jean Chapot. Met o.a. Michel Galabru, Anaïs Jeanneret, Frédéric Deban, Cécile Auclert en Stephanie Murat.

In het kader van een reeks Provençaalse verhalen à la Marcel Pagnol speelt Galabru burgemeester Honorin van een nest in het arrière pays van de Provence. In deze episode wordt zijn dorp 'overvallen' door een viertal wufte dames, die in het gehucht aangezien worden voor meisjes van lichte zeden. Als een der zonen van het plaatsje verliefd wordt op een van meisjes, heeft burgemeester Honorin zijn handen vol om de gemoederen tot bedaren te brengen. Typisch tv-voer wat men zou kunnen bestempelen als een Franse heimatfilm. Te genieten, maar niets bijzonders. Het scenario is van Nelly Kaplan en regisseur Chapot. Het camerawerk is van Michel Carré.

Eye of the Widow

1989 | Actiefilm

Verenigde Staten 1989. Actiefilm van Andrew V. McLaglen. Met o.a. Richard Young, Ben Cross, Paul Smith, Nabila Khashoggi en Mel Ferrer.

Young is Prins Malko, die in Oostenrijk een kasteel bezit. Vandaar raakt hij via zijn bonte gasten betrokken bij allerlei avonturen, die over de gehele wereld voeren. Soms heeft de CIA (in de persoon van Ferrer) er iets mee te maken. Deze film begint met een schietpartij door terroristen op een gekostumeerd bal, waarbij schone Braziliaanse Vanya (Khashoggi) wordt doodgestoken. Actiewerk zonder diepgang, vakkundig op de gevoelige laag gebracht door veteraan McLaglen naar de rechtse pulp-romannetjes van Gérard De Villiers, die zeer beslist geen Ian Fleming is.

Divine enfant

1989 | Komedie

Frankrijk 1989. Komedie van Jean-Pierre Mocky. Met o.a. Laura Martel, Jean-Pierre Mocky, Sophie Moyse, Louise Boisvert en Luc Delumeau.

Een sympathieke Don Quichotte-achtige dichter raakt bevriend met een zesjarig meisje dat in een vreselijk weeshuis zit. Hij neemt haar mee en binnen de kortste keren worden ze door iedereen achterna gezeten. Uiteindelijk komen ze terecht op een paradijselijk eiland in de Stille Zuidzee. Een 'sprookje' waarin zwarte ironie afgewisseld wordt met vertedering.

La Baston

1985 | Thriller, Misdaad

Frankrijk 1985. Thriller van Jean-Claude Missiaen. Met o.a. Robin Renucci, Véronique Genest, Gérard Desarthe, Michel Constantin en Patrick Depeyrat.

Deze film is het laatste deel van een thriller-achtige serie over de avonturen van sympathieke boeven met een melodramatisch tintje. Het scenario is lomp en de dialogen van Jacques Labib zijn onbegrijpelijk. Voor de rest is de film goed verpakt en draaglijk.

Ronde de nuit

1983 | Misdaad, Actiefilm, Thriller

Frankrijk 1983. Misdaad van Jean-Claude Missiaen. Met o.a. Gérard Lanvin, Eddy Mitchell, Françoise Arnoul, Raymond Pellegin en Lisette Malidor.

Twee vlotte jonge politie-inspecteurs moeten de moord op een gedeputeerde oplossen, maar als ze de dader - een bizarre call- girl - gevonden hebben, wordt de zaak hun ontnomen. Ze zetten hun onderzoekingen toch voort, tot de [KA1]e[KA1]en wordt neergeschoten en de ander overgeplaatst naar de provincie. Een teleurstellende film na TIR GROUPE door een reeks van kokette filmcitaten en -hommages en opzichtig camerawerk, hetgeen allemaal absoluut niet functioneel is, gezien het al te gewone scenario (van de regisseur, Claude Veillot en Marc Perrier). Als genre-film net onderhoudend, met te conventionele rollen voor de interessante rolbezetting.

Tir groupé

1982 | Misdaad, Actiefilm

Frankrijk 1982. Misdaad van Jean-Claude Missiaen. Met o.a. Gérard Lanvin, Véronique Jannot, Michel Constantin, Mario David en Roland Blanche.

Een meisje wordt in de trein geterroriseerd en vervolgens gedood door een psychopatisch trio, waarna haar vriend onafhankelijk van, maar tegelijk met de politie de daders gaat opsporen om haar te wreken. Deze merkwaardige variant op DEATH WISH zonder de kwalijke aspecten van die film - de wrekende held zit berustend zijn gevangenisstraf uit - boeit door de oorspronkelijke afwijkingen van cliché-personages en - situaties. Tevens is er sprake van goed spel, en effectief fotografisch gebruik van vooral het nachtelijke Parijs. De als regisseur debuterende filmpublicist is beslist geen vernieuwer, maar levert wel een onderhoudend en schijnbaar geroutineerd werk. Het scenario is van Claude Veillot, die samen de regisseur diens verhaal bewerkte. Achter de camera stond Pierre William Glenn.

Moments de la vie d'une femme

1979 |

Israël​/​​Frankrijk 1979. Michal Bat-Adam. Met o.a. Michal Bat-Adam, Brigitte Catillon, Assaf Dayan en Avi Pnini.

In de trein Tel Aviv-Jeruzalem leert een jonge Française (Catillon) een bijna evenoude Israëlische vrouw (Bat-Adam) kennen en de twee ondervinden wederzijdse sympathie. Ze trekken met elkaar op en als de Israëlische vriend (Dayan) van Bat-Adam zich erbij voegt, draait een aanvankelijk onbezorgde driehoek uit op een verwijdering. Beide vrouwen trouwen en na vijf jaar treffen ze elkaar weer om vast te stellen dat alle wederzijdse gevoelens eigenlijk nog onveranderd zijn. Redelijk intelligente feministische debuutfilm van Bat-Adam, die een van de hoofdrollen speelt, maar toch gekenmerkt wordt door de feministische modegolf van de tijd waarin hij gedraaid werd. Dayan is de zoon van de beroemde generaal en heeft zich naderhand op de politiek gestort.

Touchez-pas aux blondes

1960 | Misdaad, Komedie

Frankrijk 1960. Misdaad van Maurice Cloche. Met o.a. Philippe Clay, Jany Clair, Darío Moreno, Michel Ba en Coster.

Een jonge politie-inspecteur moet een aantal geheimzinnige moorden op call-girls oplossen en ontdekt een gangsterbende die onder het mom van een begrafenisonderneming opereert. Deze zouteloze misdaadkomedie naar een roman van Carter Brown, is een mislukte poging om de chansonnier Clay te lanceren als een nieuwe Eddie Constantine.

Vous n'avez rien à déclarer?

1959 | Komedie

Frankrijk 1959. Komedie van Clément Duhour. Met o.a. Jean Poiret, Pierre Mondy, Jacqueline Maillan, Jean Richard en Michel Serrault.

Een gedeputeerde heeft zijn dochter uitgehuwelijkt aan een rijke graaf. De op het meisje verliefde zangleraar verstoort vervolgens de huwelijksreis per trein zó dat de echtgenoot impotent wordt en van zijn psychiater herstel moet zoeken bij een andere vrouw. De vaudeville-klucht vol persoonsverwarringen kreeg een sterke rolbezetting van specialisten in het genre, maar de regie weet toneel-effecten niet naar film te vertalen.

La Vie à deux

1958 |

Frankrijk 1958. Clément Duhour. Met o.a. Pierre Brasseur, Danielle Darrieux, Sophie Desmarets, Fernandel en Edwige Feuillère.

Een succesvolle schrijver stelt een testament op waarin hij zijn bezittingen nalaat aan koppels die hem inspireerden tot zijn beroemde boek La vie a deux, mits ze nog even gelukkig zijn als toen. Vrienden die anders de erfenis zullen krijgen gaan op onderzoek uit naar de beurse plekken in het huwelijksleven van hun 'concurrenten'. Sacha Guitry is vaak verweten dat hij zijn scenario's zonder inzicht, wat de vorm betreft, in beeld bracht. De postume verfilming van deze stof door een assistent die jarenlang met hem werkte, bewijst het tegendeel door het totaal onbreken van filmisch besef. Dat bezwaar zal minder gelden op tv, waar de ironie de episodes en de sterbezetting de meeste aandacht krijgen.

Une Parisienne

1957 | Komedie

Frankrijk 1957. Komedie van Michel Boisrond. Met o.a. Charles Boyer, Henri Vidal, Brigitte Bardot, Nadia Gray en Fernand Sardou.

De onstuimige echtgenote van een politicus is diens slippertjes zat en belooft hem te zullen bedriegen met de eerste de beste. Dat blijkt een prinsgemaal op staatsbezoek. Een van de aardigste komedies rond B.B., ook dankzij haar sterke tegenspelers. Met name de ironie van Boyer als de prins geeft de uitbundige verwikkelingen amusant reliëf.

Les trois font la paire

1957 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1957. Komedie van Sacha Guitry. Met o.a. Michel Simon, Sophie Desmarets, Philippe Nicaud, Darry Cowl en Christian Méry.

De beeltenis van een moordenaar is in het bezit van de politie en leidt tot de arrestatie van twee mannen die daar sprekend op lijken. De getuige weet de dader niet te identificeren. Publikatie van de foto brengt de opdrachtgevers van de moord in paniek zodat ze de echte dader zelf liquideren. Het gezochte scenario van regisseur Guitry voor deze misdaadkomedie kreeg een nogal amechtige filmvorm met een paar individueel aardige scènes dankzij Simon als commissaris in verwarring. Camerawerk van Philippe Agostini.

Le Naïf aux quarantes enfants

1957 | Komedie

Frankrijk 1957. Komedie van Philippe Agostini. Met o.a. Michel Serrault, Sylva Koscina, Jean Poiret, Darry Cowl en Henri Crémieux.

Een pas gediplomeerde leraar krijgt zijn eerste aanstelling aan een dorpsschool. Door zijn goede bedoelingen komt hij in conflict met het strak-traditionele systeem. Zijn verliefdheid op een getrouwde Italiaanse verzwakt zijn positie binnen de gemeenschap nog meer. Deze innemende maar weinig pittige komedie is vooral aardig om bekende acteurs aan het begin van hun carri[KA2]ere te zien. (Joyeux, een ster uit de jaren veertig, schreef mee aan het scenario.)

Cette sacrée gamine

1956 | Komedie, Musical, Romantiek

Frankrijk 1956. Komedie van Michel Boisrond. Met o.a. Brigitte Bardot, Jean Bretonnière, Raymond Bussières, Françoise Fabian en Mischa Auer.

Goedhumeurfilmer Boisrond (1921-2002) was de man voor het lichtverteerbare mopje buurtbioscoopverstrooiing, waarvan akte in zijn met Roger Vadim geschreven regiedebuut. Toenmalige brunette Bardot speelt een kruidje-roer-me-niet dat door haar vader tijdelijk bij de zanger van zijn nachtclub in bewaring wordt gegeven. Vermakelijke cinenostalgie, dit in Eastmancolor en 'Scope gedraaide niemendalletje, met BB speels dansend door droomvignetten in variétéstijl. Het tweetal Michel Serrault/Jean Poiret, indertijd vermaard als sketchduo in de Parijse cabarets, verschijnt als inspecteurs. Opkikkersoundtrack en Françoise Fabian-bijrol gratis meegeleverd.