Evabritt Strandberg: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

En Handfull kärlek

1974 | Drama

Zweden 1974. Drama van Vilgot Sjöman. Met o.a. Anita Ekström, Gösta Bredefeldt, Ingrid Thulin, Evabritt Strandberg en Per Myrberg.

Een arbeidersmeisje wordt in 1909 dienstbode in een gezin van een rijke zakenman. Haar verloofde is arbeider in een gasfabriek; hij bereidt een staking voor. De invloed van het middenklasse-milieu op het meisje is te groot en de verhouding met de jongen wordt verbroken. Sj[KA3]oman vermijdt experimenten en (anti-) moralistische trekjes, en kiest voor een solide uitgewerkt scenario en een degelijke vormgeving. Het resultaat boeit als de filmbewerking van een lijvige roman - hoewel met oorspronkelijke stof - en is opmerkelijk gefotografeerd door Jörgen Persson. Daarbij is het spel van de actrices zeer opvallend.

Masculin-féminin

1965 | Drama, Experimenteel

Zweden​/​​Frankrijk 1965. Drama van Jean-Luc Godard. Met o.a. Jean-Pierre Léaud, Chantal Goya, Marlène Jobert, Brigitte Bardot en Françoise Hardy.

'Een film van Jean-Luc Godard die verschillende feiten nauwkeurig beschrijft, betreffende jeugdigheid en sekse, in het Frankrijk van nu.' Zo luidde de advertentie voor Godards film over het Parijs van 1966. Godard liet een uitgetikt draaiboek achterwege en volstond met wat notities en een handjevol gedreven acteurs. Zoals Jean-Pierre Léaud als Paul, de 21-jarige idealist, geflankeerd door zijn geliefde Madeleine (Chantal Goya). Samen met een huisgenoot ontmoet het trio allerhande personages in opmerkelijke omstandigheden. Al doende schetst Godard een gracieus en complex beeld van zijn toen.

Kärlek 65

1965 | Drama

Zweden 1965. Drama van Bo Widerberg. Met o.a. Keve Hjelm, Ann-Marie Gyllenspetz, Evabritt Strandberg, Ben Carruthers en Inger Taube.

Vlak voor de opnamen van zijn nieuwe film raakt een regisseur in een privé-crisis door een buitenechtelijke verhouding die verlammend op zijn creativiteit werkt. Door de komst van een ruimdenkende Amerikaanse hoofdrolspeler wordt ook de vrouw zich van de huwelijksimpasse bewust, waarna de echtelieden op eerlijke basis hun relatie proberen op te lappen en de regisseur de moed voor de film hervindt. Deze mogelijk autobiografische film gebruikt aanstaande filmopnamen vooral als aanleiding om de personages bijeen te brengen in een tastende verkenning van hun relaties. Goed spel, met name van de actrices. De talrijke scènes waarin bij de kust vliegers worden opgelaten waren toen nog geen cliché, maar niettemin al te opgelegd symbolisch.