Dot Farley: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Variety Time

1948 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1948. Komedie van Hal Yates. Met o.a. Jack Paar, Edgar Kennedy, Leon Errol, Frankie Carle en Pat Rooney.

Paar is de ceremoniemeester in wat de producenten `vaudeville-comes-to-the-screen` noemden. Het is echter oude wijn in - inmiddels - oude zakken. Twee niet eens leuke sketches (eentje met Edgar Kennedy, de andere met Leon Errol) zijn aangevuld met lukraak gekozen muzikale fragmenten uit vroegere RKO-films als RIVERBOAT RHYTHM (1946) van Leslie Goodwins, SHOW BUSINESS (1944) van Edwin L. Martin, SEVEN DAYS` LEAVE (1942) van Tim Whelan en PAN-AMERICANA (1945) van John H. Auer. Daarbij zijn nog enkele korte zwijgende films als THE TWO PATHS (1911) van D.W. Griffith en THE FUGITIVE (1910), ook van Griffith, met William S. Hart als Texas Tex gevoegd, een modeshow uit het PATH[KA1]E NEWS van 1922 en een flauw Frans/Engels duet tussen Paar en Conried (als Rudy La Paix). Daarmee is het uurtje ongenietbare, sterk verouderde onzin compleet. Teksten voor Paar werden geschreven door Leo Solomon en Joseph Quinlan, de sketch uit I`LL BUILD IT MYSELF (1946) van Yates met Kennedy is van Yates en HIRED HUSBAND (1947), ook van Yates, met Leon Errol van Hal Law. Producent George Bilson was verantwoordelijk voor het hele concept, terwijl Yates de leiding had over de originele gedeeltes. De originele muziek is van C. Bakaleinikoff, Sammy Timberg en Roy Webb, terwijl de muziek uit de voorraad van Leigh Harline en Paul Sawtell is, hoewel ze geen van allen op de aftiteling staan vermeld. Uitsluitend geschikt voor fans, die zeer diep in het genre zijn geïnteresseerd. Mono, RCA Sound System.

San Fernando Valley

1944 | Western, Muziek

Verenigde Staten 1944. Western van John English. Met o.a. Roy Rogers, Dale Evans, Jean Porter, Andrew Tombes en Bob Nolan.

De eerste film van Rogers door een ander dan Joe Kane geregisseerd. Dale en Betty Lou (Dale & Jean) bezitten de ranch van hun grootvader, maar Betty Lou leidt de aandacht af door te flirten met het personeel. Dale ontslaat alle mannen op de ranch. Na veel verwikkelingen komen niet alleen de mannen (The Pioneers) terug, maar trouwen Dale en Roy ook nog.

Marquis Preferred

1929 | Drama

Verenigde Staten 1929. Drama van Frank Tuttle. Met o.a. Adolphe Menjou, Chester Conklin, Nora Lane, Mischa Auer en Jack Chefee.

Menjou speelt een grote verkwister die door zijn schuldeisers aan banden wordt gelegd en aan een rijke vrouw gekoppeld wordt. Een zwijgende film.

The Code of The Scarlet

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Gladys McConnell, Ed Brady, J.P. McGowan en Dot Farley.

Maynard en Brady zijn mounties - we zijn in Canada met deze western - en zitten achter een bende aan waarvan later McGowan de leider blijkt te zijn. Tussen de bedrijven door redden ze McConnell uit handen van de bende en zo kan er iets moois tussen Maynard en McConnell ontstaan. Gewoon een goede western. Bennett Cohen leverde het verhaal, Forrest Sheldon bewerkte het en Ted McCord deed het camerawerk.

The Overland Stage

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Albert S. Rogell. Met o.a. Ken Maynard, Kathleen Collins, Tom Santschi, Sheldon Lewis en Jay Hunt.

Santschi probeert een oorlog te laten uitbreken tussen blanken en Indianen. Maynard weet dat in laatste instantie te verhinderen. Marion Jackson schreef het scenario, dat hier en daar wat verward aandoet, maar veel actie naast enige romantiek biedt. Rogell - die zijn sporen bij de westerns met Jack Hoxie verdiende - was een man die van actie hield en vaart. Harry Joe Brown, die de produktionele leiding had, had zijn ervaring opgedaan bij de westerns met Fred Thomson, dus Maynard was omringd met vakmensen - en het produkt was er dan ook naar Sol Polito was de cameraman en ook hij zou een begrip worden in zijn vak.

Border Intrigue

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Franklyn Farnum, Jack Vernon, Mathilda Brundage, Dorothy Wood en Robert E. Cline.

Wright wil de ranch van Farnum in zijn bezit krijgen en weet via diens broer Vernon invloed te krijgen, maar Farnum denkt er niet aan. Een stukje dramatiek brengt Vernon vervolgens in Mexico, waar hij Wrights bescherming zoekt. Farnum gaat op zoek naar zijn broer. James Ormont was de scenarist en Walter Griffin de cameraman voor producent Jesse Goldburg.