Christian Brandauer: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Am Morgen danach

1995 | Drama

Duitsland​/​​Oostenrijk 1995. Drama van Gabriela Zerhau. Met o.a. Jürgen Vogel, Julia Stemberger, August Schmölzer, Peter Strauß en Peter Mitterrrutznerr.

Een boer laat bij zijn dood een stuk grond na aan zijn dove, in zichzelf gekeerde stiefzoon Magnus (Vogel). De burgemeester wil het dorp toeristisch aantrekkelijk maken en heeft daarvoor grond nodig van Magnus, maar die wil niet verkopen. Deze houding verbetert het aanzien van Magnus bepaald niet bij de dorpelingen, omdat zijn medebewoners vrezen inkomsten aan hun neus voorbij te zien gaan. Magnus vraagt raad aan zijn stiefzuster Katharina (Stemberger). Zij is de enige in wie hij vertrouwen heeft. Katharina heeft echter nog een appeltje te schillen met de eerste burger van het plaatsje. Een melodramatisch geheel met een paar kritische kanttekeningen. Het scenario is van Gabriela Zerhau naar de roman Magnus van Jürgen König. Het camerawerk is van Christian Reitz.

Mario und der Zauberer

1994 |

Duitsland 1994. Klaus Maria Brandauer. Met o.a. Julian Sands, Anna Galiena, Klaus Maria Brandauer, Rolf Hoppe en Elisabeth Trissenaar.

Het min of meer autobiografische, korte verhaal van Thomas Mann over een zomervakantie aan de Adriatische kust in Italië. Een aaneenschakeling van gebeurtenissen en annekdotes, waarin de sfeer bepaald wordt door het opkomende fascisme in Italië rond 1927.

Aschenputtel

1989 | Familiefilm, Fantasy

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Spanje​/​​Tsjechië 1989. Familiefilm van Karin Brandauer. Met o.a. Petra Vigna, Claudia Knichel, Roswitha Schreiner, Krista Stadler en Stephan Meyer-Kohlhoff.

Ondanks de chique productie en behoorlijke speciale effecten, een matige verfilming van het bekende sprookje Assepoester van de gebroeders Grimm. Een prins houdt drie dagen bal om een gemalin uit te zoeken; de lelijke zusters van Assepoester doen er alles aan om hun jongste zusje ervan te weerhouden naar het bal gaan, maar een goede fee schiet haar te hulp. Het scenario is van Michael Schulz en het camerawerk is van Helmut Pirnat. De film werd grotendeels vlak voor het instorten van het communistische regime in het voormalige Tsjecho-Slowakije opgenomen omdat de arbeidskrachten en de locaties goedkoop waren. Hij draaide in Duitsland zelfs even in de bioscoop.