waarom een vpro huisstijl?

De VPRO is een sterk merk en dat tonen we graag. Niet alleen door mooie programma’s te maken, maar ook door te laten zien van wie die programma’s zijn. Met een krachtige eigen huisstijl presenteert de VPRO zich herkenbaar aan het publiek.

Deze VPRO-huisstijlpagina geeft je richting bij het vormgeven. Het merk VPRO is alom geroemd om zijn krachtige uitstraling, herkenbaarheid en toegedichte waarden. Dit willen we behouden en liefst nog verstevigen. Zeker nu de druk op ons merk toeneemt op de overvolle ‘mediamarkt’, door het marginaliseren van omroepmerken, maar ook door de versnippering van onze uitingen over uiteenlopende platforms nu multimediaal produceren de norm is.

We willen herkenbaar en onderscheidend over het voetlicht blijven treden. Daarom hebben we de huisstijl uitgebreid en helder gemaakt. De brede toepasbaarheid en grote vrijheid in gebruik blijven onverminderd de kracht van de huisstijl. De letters kunnen worden geanimeerd, uitgeknipt of getekend. Of het nu gaat om een reis naar Canada of China, om een serieus of sexy onderwerp, de huisstijl is dienstbaar aan de inhoud doordat hij zich makkelijk voegt in elke gewenste sfeer.

Deze site geeft je handvatten en enkele kaders waarmee je de grenzen kunt verkennen van de verschillende toepassingen die de huisstijl je biedt.

Heb je toch nog vragen, neem dan contact op met de afdeling Publiek & Marketing van de VPRO, Frederik Vorderhake, f.vorderhake@vpro.nl.