'Meer tussen euro en aarde'

Een echte oppepper, reden om de tv aan te doen en met tranen in de ogen gekeken. De aflevering over geluk maakte veel positieve emoties los bij kijkers.

Geluksuitzending

Gelukkig en inspirerend. Twitteraars zien de omslag naar een betekeniseconomie voor zich na de aflevering 'Rendement van geluk'.

Voorbeeldig

De vele voorbeelden uit de aflevering oogstten veel lof. De slogan 'Happy is the new rich' van de Happy Startup School uit Engeland viel in de smaak.

De Engelse geluksinitiatieven deed een enkeling denken aan een aloude continentale strijd der ideeën. 

Koekjes

Gelukkig werden er niet alleen initiatieven in Engeland vertoond, maar waren er initiatieven over de hele wereld. Geluk gaat niet alleen door de maag, bleek nadat kijkers de koekjesfabriek in New York onder ogen kregen.

Een twitteraar zag een gelijkenis met een oud Nederlands project.

Pas aan die schoolboeken

Verloren gegane glorie of niet: men denkt opnieuw na over hoe het businessmodel op de schop kan. Maatschappelijk verbeterend ondernemen: dat is de nieuwe norm die twitteraars wel zien zitten.

Contrast

Die schoolboeken kwamen voor een aantal politici en multinationals in ieder geval te laat. Zo brak vlak voor de uitzending het nieuws dat vele politici en bedrijven miljarden wegsluizen via belastingparadijzen. Dit contrast met de uitzending maakte de twitteraar enigszins schizofreen.

Teveel geluk

Niet iedereen hield van zoveel maatschappelijke betrokkenheid. Sommige mensen ging die geluksoverdosis niet in de koude kleren zitten. Het was ze nét iets te veel.

Euro en aarde

Positiviteit voerde ondanks een paar kritische noten de boventoon. Kijkers kregen een goed gevoel van de uitzending. Een twitteraar bekende zijn advieswerk aan de wilgen te hebben gehangen vanwege de purpose-economy,