Nooit Meer Slapen

met o.a. Annemarie de Gee, Boukje Schweigman en La Haine

Nooit Meer Slapen

met o.a. Annemarie de Gee, Boukje Schweigman en La Haine

Annemarie de Gee werkt voor diverse theatergezelschappen als schrijver, regisseur en docent. Ze debuteerde met het verhaalmozaïek 'Kamermensen', waarin alle verhalen zich in een en dezelfde hotelruimte afspelen. Met 'De kus van een clown' debuteert ze nu als romanschrijver. Ester Naomi Perquin spreekt met Annemarie de Gee. Ook spreken we met Boukje Schweigman over haar voorstelling 'Erf' op het Terschellingse Oerol festival. En met Victor D. Ponten bespreken we de Franse film 'La Haine'. De film deelde een directe klap uit aan het zelfbeeld van Frankrijk.

Fragmenten

Klik hier voor alle fragmenten van deze uitzending

Annemarie de Gee: De kus van een clown

vanaf 23:55:57

Annemarie de Gee werkt voor diverse theatergezelschappen als schrijver, regisseur en docent. Ze debuteerde met het verhaalmozaïek Kamermensen, waarin alle verhalen zich in een en dezelfde hotelruimte afspelen. Met De kus van een clown debuteert ze nu als romanschrijver. Een verhaal over de mens die snakt naar een moment om uit te blazen. Die verlossing zoekt van een dolgedraaid bestaan. Ester Naomi Perquin spreekt met Annemarie de Gee.

Boukje Schweigman met voorstelling Erf op Oerol

vanaf 00:36:26

Oerol is begonnen. Op vrijdag 12 juni begint de 35e editie van het festival op Terschelling. Het eiland is tien dagen lang het podium voor locatietheater, beeldende kunst, muziek en diverse cross-overs. Maar liefst 23 premières zijn er, waaronder de voorstelling Erf van Schweigman&. Het is de openingsvoorstelling van het festival. Bewegingstheatermaker Boukje Schweigman maakt een monumentale ode aan het mens-zijn; een grote locatievoorstelling op de rand van het open veld en het donkere bos, waar heden en verleden elkaar ontmoeten. Botte Jellema spreekt met Schweigman over het stuk 'Erf'.

Victor D. Ponten over La Haine

vanaf 01:04:47

De Franse film La Haine deelde een directe klap uit aan het zelfbeeld van Frankrijk. Het toonde de rauwe, gewelddadige en racistische kant van het land, gezien door de ogen van drie vrienden uit de achterbuurten van Parijs. La Haine heeft na 20 jaar niet alleen niks aan kracht ingeboet, zijn invloed wordt tot hier in Nederland gevoeld. Maarten Westerveen spreekt met filmmaker Victor D. Ponten (Rabat) over La Haine.