GeenStijl speelde een belangrijke rol in de berichtgeving over het incident. Zo schreef een van de redacteuren van het weblog een dag na het incident: 'Enfin, intriges, lage bloedsuikerspiegels tijdens de vredigste maand ter wereld, 3/8 Israëlische slachtoffers en nog eens intriges. Kortom, 020 wil een naam en rugnummer.' En via een politielek kreeg GeenStijl die informatie ook. Op 22 augustus publiceerde het de identiteit van de bestuurder. Ten minste twee andere media waren voor die tijd al bekend met de naam of de afkomst van de chauffeur, maar brachten die informatie niet naar buiten. 'We hebben dat niet gepubliceerd, omdat hij een ongeluk heeft veroorzaakt en als mensen ongelukken veroorzaken – hoe heftig en curieus die ook zijn – dan zou je ze hoogstens met een afgekorte achternaam publiceren,' zegt eindredacteur van AT5 Nieuws Alex van Schagen. 'Maar meestal doen we dat helemaal niet.'
De naam, geboortedatum en geboorteplaats van de bestuurder stonden op een foto die een politiemedewerker maakte van de zogeheten Basisvoorziening Handhaving in het politiesysteem en die hij doorstuurde naar GeenStijl. De beambte werd geschorst en wacht nog op de uitkomst van een disciplinair onderzoek. Ook de Rijksrecherche heeft onderzoek gedaan naar het lek. Het OM kan op basis daarvan stappen nemen, maar wacht eerst de uitkomsten van het interne onderzoek af.
Over het publiceren van de achternaam van de bestuurder zegt Bart Nijman nu: 'Wij hebben nog wel nagedacht, eigenlijk na publicatie pas, of we misschien de achternaam hadden weg kunnen lakken of zo.' Het weblog koos er later voor om in verdere berichtgeving de achternaam weg te laten. 'Ik wil hier ook wel toegeven dat we dat in het eerste bericht ook hadden moeten doen.'
'Aanrijding op aanslag?' is gemaakt door Paul Ruigrok (regie), Judith Konijn en Laura Klompenhouwer (research).