Urenlange wachtrijen, geannuleerde vluchten en steeds meer reizigers die Schiphol proberen te mijden: hoe heeft het zo ver kunnen komen bij Nederlands trots Schiphol en hoe gaat president-directeur van Schiphol Dick Benschop de enorme problemen oplossen op de nationale luchthaven? Benschop beseft dat het het maken van een boottochtje terwijl er chaos was op de luchthaven ‘lullig overkomt.’ Maar: ‘De rest van de dag was ik weer aan het werk. We zijn hard aan het werk en die kritiek is niet leuk.’ Ook noemt hij de situatie op Schiphol nu pijnlijk: ‘Er gebeuren dingen die niet passen bij Schiphol.’ Om de chaos op te lossen vertelt de directeur over de plannen. ‘Groei om groei waarin kosten de boventoon voerden, hebben we al een tijdje verlaten. We hebben mensen op de vloer in dienst genomen en we zijn een breed akkoord aan het sluiten met de vakbond.’ Tot slot eindigt Benschop: ‘Die rijen moeten we weg zien te krijgen. We moeten weer naar voorspelbaar en aangenaam proces.’
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?