Fox start christelijk dvd-label

FoxFaith mikt op christelijke bestsellers

De Amerikaanse filmstudio 20th Century Fox heeft dinsdag een dvd-label op de markt gebracht speciaal voor de christelijke markt. Met het label, dat FoxFaith gaat heten, wil de studio de grote groep christenen aanspreken die films als Mel Gibsons The Passion of the Christ tot een kassucces maakte.

FoxFaith gaat in andere studio's geproduceerde, christelijk getinte films aankopen om die vervolgens op dvd uit te brengen. Volgens woordvoerder Steve Feldstein reikt de markt van de christelijke-filmliefhebber tot veertien miljoen Amerikaanse huishoudens die verbonden zijn aan negentigduizend kerken. Van The Passion of the Christ werden in Amerika vijftien miljoen dvd's verkocht.

Jaarlijks wil FoxFaith zes tot twaalf van de aangekochte films naar de bioscoop brengen. Dit zullen verfilmingen zijn van christelijke bestsellers.

Als eerste film staat Love's Abiding Joy gepland, een film gebaseerd op het boek Love Comes Softly van de schrijfster Janette Oke, dat in Nederland verscheen als De liefde leert wachten.