Een filmstudente is met haar moeder neergestreken in een pension in de Zuid-Koreaanse badplaats Mohang, om aan hun schuldeisers te ontkomen. Om de tijd te doden zet ze zich aan het schrijven van een script.

Dit script, een drieluik, is de basis voor een raamvertelling over Anne, een flirterige Franse toeriste, gespeeld door de Franse vedette Isabelle Huppert (die zich in den vreemde redt met zangerig Engels).

In het eerste deel is zij een succesvol filmmaakster, die in Mohang op vakantie is met een oude Koreaanse kennis en diens hoogzwangere vrouw. In het tweede deel is Anne de vrouw van een rijke autofabrikant die naar het pension is gekomen voor een rendez-vous met haar minnaar. En in het derde deel heeft Anne net een pijnlijke scheiding achter de rug; haar man heeft haar verlaten voor een Koreaanse vrouw.

Niet alleen Anne keert terug in de drie delen, ook de locaties, situaties en een aantal andere personages. De overspelige Koreaanse kennis uit het eerste deel, een egocentrische filmregisseur, komt Anne in het derde deel weer tegen. Ook haar minnaar in het tweede deel is filmmaker . In alle delen is ze op zoek naar een minivuurtoren. In alle delen ontmoet de Europese vrijgevochten vrouw een jonge, aantrekkelijke maar stuntelige strandwacht.

De Koreaanse regisseur Hong Sang-soo debuteerde in 1996 met de film The Day a Pig Fell Into the Well, die op het Rotterdams filmfestival werd bekroond met een Tiger Award. Met de dertien speelfilms die volgden – veelal over seksuele frustraties, sociale onhandigheid en het egoïsme van de Koreaanse man – bouwde hij zijn naam verder uit. Hong Sang-soo werd een graag geziene gast op de grootste festivals van de wereld; In Another Country werd vorig jaar opgenomen in de Gouden Palm-competitie van het festival van Cannes.

Dat was een verrassing, want In Another Country is een 'kleine' film; een fris, subtiel en lichtvoetig drama over vriendschap en de liefde, over zomerzotheid en jaloezie, over communicatie, cultuurverschillen en taalbarrières. En over het medium zelf. Omdat er in de raamvertelling aan een scenario wordt gewerkt, waarin plaats is ingeruimd voor meerdere filmmakers. En omdat Hong Sang-soo de acteurs alle ruimte geeft om te improviseren – zoveel ruimte dat het af en toe koket wordt.