Keith Richards (1915-1987): cast en muziek.
Er zijn 16 films gevonden.

Time Is on Our Side

1982 | Muziek, Documentaire

Verenigde Staten 1982. Muziek van Hal Ashby. Met o.a. Mick Jagger, Keith Richards, Charlie Watts, Bill Wyman en Ron Wood.

Drie Amerikaanse Rolling Stones-concerten uit de wereldtournee van 1981 werden vlekkeloos aaneengesmeed tot [KA1]e[KA1]en optreden met 25 songs. Juist het feit dat de film niets meer dan dat is (geen beelden uit de kleedkamer e.d.), maakt hem tot een weinig opwindende concertregistratie. Ook bekend als LET'S SPEND THE NIGHT TOGETHER.

Gimme Shelter

1970 | Documentaire

Verenigde Staten 1970. Documentaire van David Maysles, Albert Maysles en Charlotte Zwerin. Met o.a. Rolling Stones, The, Jefferson Airplane, Melvin Belli, Mick Taylor en Keith Richards.

Fameuze documentaire over de tournee van de Rolling Stones door de US in het najaar van 1969. Zij sloten hun succesvolle optredens af op 6 december met een gratis concert op de Altamont Speedway bij San Francisco. Er kwamen zo'n 300.000 mensen en de organisatoren besloten om Hell's Angels te belasten met de beveiliging rondom het podium. Door de kou, het lange wachten en het drugsgebruik was een deel van het publiek behoorlijk geflipt geraakt. Tijdens het concert waren de Angels voortdurend bezig om met biljartkeus en messen het publiek te mishandelen; één persoon liet hierbij zelfs het leven. De film laat afwisselend beelden zien van optredens, geweld, de pogingen van Grace Slick en Mick Jagger om de gemoederen te bedaren en close-ups van jonge bezoekers (dansend, stoned of in shocktoestand na een confrontatie met de Hell's Angels). Ook worden de Stones gefilmd terwijl ze kijken naar beelden van het concert en hun gedachten over de gebeurtenissen laten gaan.

Made in U.S.A.

1967 | Misdaad, Experimenteel, Thriller

Italië​/​​Frankrijk 1967. Misdaad van Jean-Luc Godard. Met o.a. Anna Karina, Jean-Pierre Léaud, Jean-Claude Bouillon, Yves Afonso en László Szabó.

De geliefde van een vermoorde journalist stelt een onderzoek in en ontdekt een vertakt politiek komplot, waarbij haar wraakoefening ook degenen treft die verliefd op haar zijn geworden. Na het onvoorzien niet doorgaan van een ander project nam Godard een romannetje van Richard Stark als uitgangspunt voor deze ge[KA3]improviseerde film vol politieke schimpscheuten, burleske humor en cinefiele citaten (alle gangsters hebben namen van Amerikaanse film noir-regisseurs en -acteurs). Deze film is volstrekt verwarrend en, ondanks de vele pretenties van het tegendeel, allesbehalve diepzinnig, maar wel voortdurend verrassend en in abrupte tragische momenten aangrijpend. Het gebruik van primaire kleuren kreeg veel navolging.

Incident in an Alley

1962 | Drama, Misdaad

Verenigde Staten 1962. Drama van Edward L. Cahn. Met o.a. Chris Warfield, Erin O'Donnell, Harp McGuire, Willis Bouchey en Nelson Leigh.

Een na laatste film van veelfilmer van B-films Cahn. Een politieman schiet naar aanleiding van een inbraak in het donker een veertien-jarige jongen dood en moet zich dan voor de rechtbank verantwoorden. Een hopeloos verouderd drama, dat al met al best goed in elkaar steekt, maar dat moeiteloos wordt neergemaaid door een willekeurige aflevering uit een rechtbank- tv-serie. Het scenario is van Orville H. Hampton, Harold Medford naar het verhaal van Rod Serling.

The Gambler Wore A Gun

1961 | Western

Verenigde Staten 1961. Western van Edward L. Cahn. Met o.a. Jim Davis, Mark Allen, Addison Richards, Merry Anders en Don Dorrell.

E[KA1]en van de zwart-wit-westerns die Cahn regisseerde en Robert Kent produceerde in de periode 1960/61 met [KA1]of Jim Davis [KA1]of James Brown in de hoofdrol. Het waren de laatste films die Cahn zou doen v[KA1]o[KA1]or zijn dood in 1963. Befaamd werd hij met LAW AND ORDER in 1932: dertig jaar western- geschiedenis. In deze door Owen Harris geschreven western naar een verhaal van L.L. Foreman is Jim Davis de eerlijke gokker, die een ranch koopt en dan ontdekt dat de saloon-eigenaar deze gebruikt om er gestolen vee heen te brengen. Floyd Crosby was de man achter de camera. Het is een herverfilming van THE LONE GUN met George Montgomery uit 1954. Hierin de voorlaatste rol (in 1962 de laatste in THE WILD WESTERNERS) van Joe McGuinn (1904- 1971), die sinds eind jaren dertig dozijnen schurkenrollen had gespeeld.

Yaqui Drums

1956 | Western

Verenigde Staten 1956. Western van Jean Yarbrough. Met o.a. Rod Cameron, Mary Castle, J. Carroll Naish, Roy Roberts en Robert Hutton.

Na verscheidene non-westerns gedaan te hebben keert Cameron hier terug naar het hem zo vertrouwde genre. Centraal staat de strijd tussen farmers en bandieten waarbij de eerste groep geholpen wordt door een Mexicaanse revolutionair. Echt van de grond komt de film niet. Camerons filmproduktie werd vertraagd door zijn hoofdrol in de tv-serie STATE TROOPER een politieserie. In 1953 werd hij op tv al populair met de serie CITY DETECTIVE. Daarnaast speelde hij vele gastrollen in andere tv-series.

King of the Carnival

1955 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1955. Avonturenfilm van Franklin Adreon. Met o.a. Harry Lauter, Fran Bennett, Keith Richards, Robert Shayne en Gregory Gay.

Serial in twaalf hoofdstukken. Dit was de laatste serial die Republic zou uitbrengen. Het was de top-studio van dit genre geweest en had vele juweeltjes uitgebracht. Ronald Davidson schreef de laatste dertien serials voor de studio in zijn eentje, dus ook deze. Lauter en Bennett werken in een circus en krijgen daar te maken met een bende die vals geld uitgeeft. Ze gaan op zoek naar de leider en dat blijkt de circusbaas, Shayne, te zijn. Een aardig afscheid; Whitman die nog niet aan zijn stercarrière toe was en die in 1951 zijn filmdebuut gemaakt had, speelt een kleine rol.

Rebel City

1953 | Western

Verenigde Staten 1953. Western van Thomas Carr. Met o.a. Bill Elliott, Marjorie Lord, Robert Kent, Ray Walker en Henry Rowland.

Langdradige western waarin Elliott op zoek gaat naar de moordenaars van zijn vader. De Burgeroorlog is net afgelopen en de tegenstellingen tussen beide groepen zijn nog lang niet overbrugd. Deze interessante background kon Carr niet inspireren. Op de produktiekosten van deze westernreeks werd duidelijk gesnoeid: Elliott zat onder het niveau waarop hij jaren had kunnen werken bij Republic.

The James Brothers of Missouri

1950 | Western

Verenigde Staten 1950. Western van Fred C. Brannon. Met o.a. Keith Richards, Robert Bice, Noel Neill, Roy Barcroft en Patricia Knox.

Serial in twaalf hoofdstukken. De derde serial in successie waarin Jesse en Frank James (Richards en Bice) eerlijke burgers willen worden. Daarvoor gaan ze naar een ex-bendelid (Hamilton) die met zijn dochter (Neill) een vervoersbedrijf runt. Hij wordt vermoord en de beide broers besluiten zijn dochter terzijde te staan tegen Barcroft en Knox, die het bedrijf kapot willen maken. Franklin Adreon produceerde voor Republic, maar de dynamiek van eens was niet meer aanwezig in deze produkten.

The Invisible Monster

1950 | Mysterie

Verenigde Staten 1950. Mysterie van Fred C. Brannon. Met o.a. Richard Webb, Aline Towne, Lane Bradford, Stanley Price en John Crawford.

Serial in twaalf hoofdstukken. Price is de Phantom Ruler, een misdadiger van het zuiverste soort die zichzelf onzichtbaar kan maken. Webb is de verzekeringsdetective die Price met de nodige pijn en moeite op het spoor komt. Een routine-serial van Republic.

Trail's End

1949 | Western

Verenigde Staten 1949. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Johnny Mack Brown, Max Terhurne, Kay Morley, Douglas Evans en Zon Murray.

Bandieten willen een vrouw van haar land verjagen. Brown komt Morley te hulp in deze standaardwestern zonder hoogtepunten. Het is een beetje een triest einde van de samenwerking tussen Brown en Hillyer: de regisseur nam bij Monogram de Whip Wilson-serie over.

Shadows of the West

1949 | Western

Verenigde Staten 1949. Western van Ray Taylor. Met o.a. Whip Wilson, Andy Clyde, Riley Hill, Reno Browne en Bill Kennedy.

Deze vrij gecompliceerde film draait om een bende die de broer van een rancher vermoordt en een ander ervoor wil laten opdraaien. Met zijn flitsende zweep weet Wilson iedereen te snel af te zijn. Het scenario is van Adele Buffington.

The Gay Ranchero

1948 | Western, Muziek

Verenigde Staten 1948. Western van William Witney. Met o.a. Roy Rogers, Tito Guizar, Jane Frazee, Andy Devine en Estelita Rodriguez.

Roy is sheriff en op zoek naar gouddieven. Hij vindt ze, maar raakt ze vervolgens weer kwijt. Met behulp van ex-stierenvechter Nicci (Guizar) krijgt hij ze weer te pakken.

Where the North Begins

1947 | Western

Verenigde Staten 1947. Western van Howard Bretherton. Met o.a. Russell Hayden, Jennifer Holt, Tris Coffin, Denver Pyle en Stephen Barclay.

Een sergeant van de Canadese Bereden Politie bestrijdt een bende dieven en moordenaars. In deze routinematige aflevering uit Haydens Mountie-serie is alleen het camerawerk van Benjamin Kline goed. Producent Carl Hittleman kon er, met het weinige geld dat voor deze western beschikbaar was, niet meer van maken. De film is er één uit een serie van vier Mountie-films.

Aerial Gunner

1943 | Drama, Oorlogsfilm, Actiefilm, Romantiek

Verenigde Staten 1943. Drama van William H. Pine en William Pine. Met o.a. Richard Arlen, Chester Morris, Lita Ward, Jimmy Lydon en Keith Richards.

Standaard WO II actie- en propagandafilm, waarin voormalige rivalen `Jon` Davis (Arlen) en `Foxy` (Morris) het tegen elkaar opnemen tijdens hun basistraining en om beurten strijden om de liefde van Peggy Lunt (Ward). Nog enigszins gered door enkele energieke vechtscènes. Het scenario is van Maxwell Shane naar een verhaal van Jack. F. Dailey. Het camerawerk is van Fred Jackman, Jr. Regisseur Pine was een der producenten. Mono.

Secrets of the Wastelands

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Derwin Abrahams. Met o.a. William Boyd, Andy Clyde, Brad King, Barbara Britton en Douglas Fowley.

Boyd speelt Hopalong Cassidy, die altijd bereid is de zwakkeren te helpen. In deze aflevering uit de serie zijn dat Chinese immigranten die bedreigd worden. Brad King kwam bij de serie als opvolger van Russell Hayden, maar in de vijf afleveringen die hij mee zou doen liet hij geen indruk na.