Herbert L. Stock: regie.
Er zijn 3 films gevonden.

How to Make a Monster

1958 | Horror

Verenigde Staten 1958. Horror van Herbert L. Strock en Herbert L. Stock. Met o.a. Robert Harris, Walter Reed, Gary Clarke, Paul Brinegar en Gary Conway.

Koude rillingen wanneer een studio make-upman doldraait en zijn creaties verandert in zombieachtige moordenaars. Gedeeltelijk in kleur. Scenario van Kenneth Langtry en Herman Cohen. Camerawerk van Maury Gertzman.

I Was a Teenage Frankenstein

1957 | Horror, Sciencefiction

Verenigde Staten 1957. Horror van Herbert L. Strock en Herbert L. Stock. Met o.a. Whit Bissell, Gary Conway, Phyllis Coates en Robert Burton.

Vermakelijke camp-film met Bissell als nakomeling van de legendarische Baron Frankenstein, nog steeds behept met de drang een menselijk wezen te scheppen. Een soort familiekwaal ga je denken. Zijn experiment voert hij uit op tiener Conway, gedood bij een auto-ongeluk en door Frankie weer tot leven gewekt, waarbij vermorzelde lichaamsdelen vervangen dienden te worden. Eenmaal ontwaakt, zaait het jonge monster dood en paniek. Niets origineels aan dit scenario van Kenneth Langtry, maar door de spontane naïviteit van de B-film uit de jaren 1950, zitten er heel wat al of niet bedoelde grappige momenten in. De acteurs spelen met volle ernst. De climax van deze zwart-wit prent werd zowaar in kleur gefilmd. Fotograaf was Lothrop Worth, terwijl Paul Dunlap instond voor de muziek. Gevolgd door I WAS A TEENAGE WEREWOLF.

Blood of Dracula

1957 | Horror

Verenigde Staten 1957. Horror van Herbert L. Strock en Herbert L. Stock. Met o.a. Sandra Harrison, Gail Ganley, Jerry Blaine en Louise Lewis.

Harrison wordt tegen haar zin op een kostschool voor meisjes geplaatst. Hier komt ze onder de hoede van scheikundelerares Lewis, die haar met behulp van een oude amulet onder hypnose brengt, waardoor ze verandert in een bloeddorstig monster. Redelijk aardige camp-horrorfilm, die ongeveer hetzelfde scenario heeft als I WAS A TEENAGE WEREWOLF, maar dan met wijziging van geslacht en monster. Het scenario van Ralph Thornton is spannend maar zonder originele vondsten. Een van de rollen werd toebedeeld aan de toen opkomende rock-zanger Jerry Blaine, die zijn eigen song 'Puppy Love' mocht uitvoeren. Voor een low-budgetfilm opvallend goede zwart-wit-fotografie, waarvoor Monroe Askins verantwoordelijk was. Paul Dunlap zorgde voor de muzikale omlijsting. Ook bekend als BLOOD IS MY HERITAGE en BLOOD OF THE DEMON.