Dietmar Bär (1961): cast.
Er zijn 68 films gevonden.

Für meine Tochter

2018 |

Duitsland 2018. Stephan Lacant. Met o.a. Merlin Rose, Anna Herrmann en Dietmar Bär.

Theo, Agnes, Bibi und die anderen

2007 |

Zweden​/​​Duitsland 2007. Kaspar Heidelbach. Met o.a. Ingar Sigvardsdotter, Anna Loos en Dietmar Bär.

Vrachtwagenchauffeur Theo woont in Duitsland met vrouw Agnes en dochter Melanie. In Zweden heeft hij echter een vriendin, Bibi, die een kind van hem verwacht. Agnes ontdekt een foto van Bibi en zwijgt. Ze staat er op om met Theo en Melanie op vakantie te vertrekken naar Zweden, naar de woonplaats van Bibi.

Der Untergang der Pamir

2006 | Drama

Duitsland 2006. Drama van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Dietmar Bär, Jan Josef Liefers, Klaus J. Behrendt en Herbert Knaup.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

Tatort: Pechmarie

2005 | Thriller

Duitsland 2005. Thriller van Hendrik Handloegten. Met o.a. Tessa Middelstaedt, Dietmar Bär, Klaus J. Behrendt en Tessa Mittelstaedt.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

Tatort - Erfroren

2005 | Mysterie

Duitsland 2005. Mysterie van Züli Aladag. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Karoline Schuch, Eva Kryll en Florian Jahr.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

Mutter aus heiterem Himmel

2005 | Komedie

Duitsland 2005. Komedie van Nikolai Müllerschön. Met o.a. Dietmar Bär, Jochen Nickel en Ann-Kathrin Kramer.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

Der Ferienarzt...in der Provence

2005 |

Duitsland 2005. Karsten Wichniarz. Met o.a. Pascal Andres, Dietmar Bär en Bettina Kupfer.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

'Löwenzahn' - Der Film: Die Reise ins Abenteuer

2005 | Familiefilm

Duitsland 2005. Familiefilm van Hannes Spring. Met o.a. Helmut Krauss, Peter Lustig en Dietmar Bär.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

Tatort: Schürfwunden

2004 | Thriller

Duitsland 2004. Thriller van Niki Stein. Met o.a. Tessa Mittelstaedt, Klaus J. Behrendt en Dietmar Bär.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

Tatort: Minenspiel

2004 | Thriller

Duitsland 2004. Thriller van Torsten C. Fischer. Met o.a. Tessa Mittelstaedt, Klaus J. Behrendt en Dietmar Bär.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

Tatort - Hundeleben

2004 | Mysterie

Duitsland 2004. Mysterie van Manfred Stelzer. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Tessa Mittelstaedt, Joe Bausch en Helga Göring.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

Männer Wie Wir

2004 | Sportfilm

Duitsland 2004. Sportfilm van Sherry Horman. Met o.a. Maximilian Brückner, David Rott, Lisa Potthoff en Dietmar Bär.

Keeper blijkt homo, tot afschuw van zijn team. Hij daagt ze uit voor een wedstrijd tegen een nog samen te stellen homoteam om te bewijzen dat homofielen wel kunnen voetballen.

Drechslers zweite Chance

2004 | Komedie

Duitsland 2004. Komedie van Jobst Oetzmann. Met o.a. Dietmar Bär, Joachim Król, Sofie Lassen-Kahlke, Justian Doerré en Birge Schade.

Over een compromisloze, onverzettelijke sleepondernemer di strijd voert tegen fout-parkeerders in de straten van Dortmund. Dan komen een jonge vrouw en haar zoontje in een noodsituatie bescherming bij hem zoeken.

Tatort: Verraten und verkauft

2003 | Thriller

Duitsland 2003. Thriller van Peter F. Bringmann. Met o.a. Tessa Mittelstaedt, Dietmar Bär, Klaus J. Behrendt en Petra Kleinert.

Over een compromisloze, onverzettelijke sleepondernemer di strijd voert tegen fout-parkeerders in de straten van Dortmund. Dan komen een jonge vrouw en haar zoontje in een noodsituatie bescherming bij hem zoeken.

Tatort - Schattenlos

2003 | Mysterie

Duitsland 2003. Mysterie van Thomas Stiller. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Tessa Mittelstaedt, Michael Mendl en Sabine Vitua.

Over een compromisloze, onverzettelijke sleepondernemer di strijd voert tegen fout-parkeerders in de straten van Dortmund. Dan komen een jonge vrouw en haar zoontje in een noodsituatie bescherming bij hem zoeken.

Tatort - Mutterliebe

2003 | Mysterie

Duitsland 2003. Mysterie van Züli Aladag. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Tessa Mittelstaedt, Joe Bausch en Manfred Zapatka.

Over een compromisloze, onverzettelijke sleepondernemer di strijd voert tegen fout-parkeerders in de straten van Dortmund. Dan komen een jonge vrouw en haar zoontje in een noodsituatie bescherming bij hem zoeken.

Tatort - Bermuda

2003 | Mysterie

Duitsland 2003. Mysterie van Manfred Stelzer. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Tessa Tittelstaedt, Joe Bausch en Paula Kalenberg.

Over een compromisloze, onverzettelijke sleepondernemer di strijd voert tegen fout-parkeerders in de straten van Dortmund. Dan komen een jonge vrouw en haar zoontje in een noodsituatie bescherming bij hem zoeken.

Der gestohlene Mond

2003 | Komedie, Romantiek, Drama, Familiefilm

Duitsland 2003. Komedie van Thomas Stiller. Met o.a. Lisa Martinek, Duy Thanh Pham, Sabine Vitua, Dietmar Bär en Ivan Shvedoff.

Over een compromisloze, onverzettelijke sleepondernemer di strijd voert tegen fout-parkeerders in de straten van Dortmund. Dan komen een jonge vrouw en haar zoontje in een noodsituatie bescherming bij hem zoeken.

Tatort - Schlaf, Kindchen, schlaf

2002 | Mysterie

Duitsland 2002. Mysterie van Peter Fratzscher. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Tessa Mittelstaedt, Catherine Flemming en Udo Samel.

Over een compromisloze, onverzettelijke sleepondernemer di strijd voert tegen fout-parkeerders in de straten van Dortmund. Dan komen een jonge vrouw en haar zoontje in een noodsituatie bescherming bij hem zoeken.

Tatort - Rückspiel

2002 | Mysterie

Duitsland 2002. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Peter Sodann, Bernd Michael Lade en Tessa Mittelstaedt.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Pest - Die Rückkehr

2002 | Drama, Thriller

Duitsland 2002. Drama van Niki Stein. Met o.a. Tim Bergmann, Antje Schmidt, Thomas Sarbacher, Jan-Gregor Kremp en Jochen Nickel.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort: Verrat

2001 | Thriller

Duitsland 2001. Thriller van Hans Noever. Met o.a. Tessa Mittelstaedt, Dietmar Bär, Klaus J. Behrendt, Tessa Mittelstädt en Maria Simon.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort: Schlaf, Kindchen, schlaf

2001 | Thriller

Duitsland 2001. Thriller van Peter Fratscher. Met o.a. Tessa Mittelstaedt, Dietmar Bär, Klaus J. Behrendt en Tessa Mittelstädt.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort - Mördergrube

2001 | Mysterie

Duitsland 2001. Mysterie van Christiane Balthasar. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Tessa Mittelstaedt, Florian Lukas en Amalie Bizer.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort - Kindstod

2001 | Mysterie

Duitsland 2001. Mysterie van Claudia Garde. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Anna Thalbach, Tina Engel en Thomas Lawinsky.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort - Bestien

2001 | Mysterie

Duitsland 2001. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Tessa Mittelstaedt, Armin Rohde en Teresa Harder.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort: Quartett in Leipzig

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Peter Sodann, Klaus J. Behrendt, Bernd Michael Lade en Dietmar Bär.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort: Mördergrube

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Christiane Balthasar. Met o.a. Tessa Mittelstaedt, Klaus J. Behrendt, Martin Umbach en Dietmar Bär.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort: Bittere Mandeln

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Anno Loos, Dietmar Bär, Renée Soutendijk, Klaus J. Behrendt en Anna Loos.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort - Quartett im Leipzig

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Peter Sodann, Bernd Michael Lade, Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär en Walter Nickel.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort - Bittere Mandeln

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Anna Loos, Renée Soutendijk en Jana Hora.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Nie mehr zweite Liga

2000 | Misdaad, Komedie

Duitsland 2000. Misdaad van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Peter Lohmeyer, Dietmar Bär, Jochen Nickel, Nina Petri en Nina Kronjäger.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort: Martinsfeuer

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Niki Stein. Met o.a. Anna Loos, Dietmar Bär en Klaus J. Behrendt.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort: Licht und Schatten

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Claus-Michael Rohne. Met o.a. Monika Woytowicz, Klaus J. Behrendt en Dietmar Bär.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort: Die Trittbrettfahrer

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Markus Fischer. Met o.a. Anna Loos, Klaus J. Behrendt en Dietmar Bär.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort - Martinsfeuer

1999 | Mysterie

Duitsland 1999. Mysterie van Niki Stein. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Anna Loos, Katharina Thalbach en Cosma Shiva Hagen.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tatort - Licht und Schatten

1999 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1999. Mysterie van Wolfgang Panzer. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Monika Woytowicz, Walter Kreye en Natalie Spinell-Beck.

Hij had het allemaal: Een mooie villa, luxe auto's en een zeiljacht. Maar gynaecoloog dr. Munster kan er niet meer van genieten; hij wordt dood gevonden in zijn zwembad. Hij blijkt vermoord te zijn en op aanwijzing van zijn vrouw gaan de verdenkingen al gauw in de richting van een anti-abortus actiegroep. De commissarissen Ballauf en Schenk gaan op onderzoek uit en ontdekken dat ze de dader toch in een andere hoek moeten zoeken

Tatort - Drei Affen

1999 | Mysterie

Duitsland 1999. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Anna Loos, Henning Baum en Brigitte Janner.

Smeris Ben Keller (Baum) gaat van de drugsbrigade naar de moordbrigade van Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar). Bens vriendin Monika Fenner blijft bij de narcotica- afdeling. Een dag later is ze dood. De zaak is in handen van Max en Freddy, maar de hevig ge[KA3]emotioneerde Ben gaat zelf op onderzoek uit en zoekt de dader in drugskringen in de Turkse gemeenschap. Max en Freddy hebben de grootst mogelijke moeite om de zaak in goede banen te leiden totdat Mihriban Aslik (Gültekin) een door Ben verdacht dealertje ontlast. Via haar komen de twee commissarissen op het spoor van corruptie en blijkt de zaak heel anders in elkaar te zitten dan men aanvankelijk aannam. Het scenario is van Robert Schwenke en Jan Hinter. Het camerawerk is van Arthur W. Ahrweiler. Aflevering 422.

Ganz unten, ganz oben

1999 | Komedie, Drama

Duitsland 1999. Komedie van Matti Geschonneck. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Dietmar Bär, Thilo Prückner, Katharina Meinecke en Stephan Kampwirth.

Smeris Ben Keller (Baum) gaat van de drugsbrigade naar de moordbrigade van Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar). Bens vriendin Monika Fenner blijft bij de narcotica- afdeling. Een dag later is ze dood. De zaak is in handen van Max en Freddy, maar de hevig ge[KA3]emotioneerde Ben gaat zelf op onderzoek uit en zoekt de dader in drugskringen in de Turkse gemeenschap. Max en Freddy hebben de grootst mogelijke moeite om de zaak in goede banen te leiden totdat Mihriban Aslik (Gültekin) een door Ben verdacht dealertje ontlast. Via haar komen de twee commissarissen op het spoor van corruptie en blijkt de zaak heel anders in elkaar te zitten dan men aanvankelijk aannam. Het scenario is van Robert Schwenke en Jan Hinter. Het camerawerk is van Arthur W. Ahrweiler. Aflevering 422.

Das Gelbe vom Ei

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Lars Becker. Met o.a. Moritz Bleibtreu, Meret Becker, Catrin Striebeck, Armin Rohde en Heike Makatsch.

Smeris Ben Keller (Baum) gaat van de drugsbrigade naar de moordbrigade van Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar). Bens vriendin Monika Fenner blijft bij de narcotica- afdeling. Een dag later is ze dood. De zaak is in handen van Max en Freddy, maar de hevig ge[KA3]emotioneerde Ben gaat zelf op onderzoek uit en zoekt de dader in drugskringen in de Turkse gemeenschap. Max en Freddy hebben de grootst mogelijke moeite om de zaak in goede banen te leiden totdat Mihriban Aslik (Gültekin) een door Ben verdacht dealertje ontlast. Via haar komen de twee commissarissen op het spoor van corruptie en blijkt de zaak heel anders in elkaar te zitten dan men aanvankelijk aannam. Het scenario is van Robert Schwenke en Jan Hinter. Het camerawerk is van Arthur W. Ahrweiler. Aflevering 422.

Tatort: Manila

1998 | Thriller

Duitsland 1998. Thriller van Niki Stein. Met o.a. Anna Loos, Klaus J. Behrendt en Dietmar Bär.

Smeris Ben Keller (Baum) gaat van de drugsbrigade naar de moordbrigade van Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar). Bens vriendin Monika Fenner blijft bij de narcotica- afdeling. Een dag later is ze dood. De zaak is in handen van Max en Freddy, maar de hevig ge[KA3]emotioneerde Ben gaat zelf op onderzoek uit en zoekt de dader in drugskringen in de Turkse gemeenschap. Max en Freddy hebben de grootst mogelijke moeite om de zaak in goede banen te leiden totdat Mihriban Aslik (Gültekin) een door Ben verdacht dealertje ontlast. Via haar komen de twee commissarissen op het spoor van corruptie en blijkt de zaak heel anders in elkaar te zitten dan men aanvankelijk aannam. Het scenario is van Robert Schwenke en Jan Hinter. Het camerawerk is van Arthur W. Ahrweiler. Aflevering 422.

Tatort - Streng geheimer Auftrag

1998 | Mysterie

Duitsland 1998. Mysterie van Markus Fischer. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Jürgen Schornagel, Ueli Jäggi en Ludwig Boettger.

Smeris Ben Keller (Baum) gaat van de drugsbrigade naar de moordbrigade van Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar). Bens vriendin Monika Fenner blijft bij de narcotica- afdeling. Een dag later is ze dood. De zaak is in handen van Max en Freddy, maar de hevig ge[KA3]emotioneerde Ben gaat zelf op onderzoek uit en zoekt de dader in drugskringen in de Turkse gemeenschap. Max en Freddy hebben de grootst mogelijke moeite om de zaak in goede banen te leiden totdat Mihriban Aslik (Gültekin) een door Ben verdacht dealertje ontlast. Via haar komen de twee commissarissen op het spoor van corruptie en blijkt de zaak heel anders in elkaar te zitten dan men aanvankelijk aannam. Het scenario is van Robert Schwenke en Jan Hinter. Het camerawerk is van Arthur W. Ahrweiler. Aflevering 422.

Tatort - Manila

1998 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1998. Mysterie van Niki Stein. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Anna Loos, Antje Schmidt, Walter Gontermann en Tom Taus.

Inspecteur Ballauf kan het kleine Filippijnse jongetje dat hij bijna heeft overreden niet uit zijn hoofd zetten. De jongen, genaamd March, vluchtte uit de auto van openbaar aanklager Wehling. Omdat deze laatste geen goede reden had om de jongen bij hem in de auto te hebben, wordt Ballauf achterdochtig. Hij vraagt zich af of Wehling betrokken is bij kinderprostitutie. Het onderzoek van Ballauf lijkt op een dood spoor te zitten als March terugkeert naar de Filippijnen met een vrouw die beweert zijn moeder te zijn. Onverschrokken neemt Ballauf het vliegtuig naar Manila waar hij terechtkomt in een wereld waar met geld iedere vorm van seksueel vermaak te koop is. Balauf is niet verbaasd openbaar aanklager Wehling hier aan te treffen

Tatort - Bildersturm

1998 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1998. Mysterie van Niki Stein. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Anna Loos, Hark Bohm en Sabine Vitua.

In een bos vlakbij Keulen wordt het lijk van de bankier Brenner gevonden. De oude man is om het leven gebracht door een schot in het hoofd en naast zijn lichaam wordt een bundeltje verkoolde bankbiljetten gevonden. Ballauf en Schenk onderzoeken deze mysterieuze moord terwijl ze zich tegelijkertijd moeten concentreren op een andere zaak. Anne Klee, directrice van een museum in Keulen, wordt bedreigd met de dood en het ziet ernaaruit dat deze bedreiging van rechts-extremisten afkomt. De reden hiervoor lijkt een tentoonstelling van foto's waarop de misdaden van Duitsers in de Tweede Wereldoorlog te zien zijn. Wanneer een tweede identieke moord gepleegd wordt, wordt de relatie tussen deze twee moorden en de tentoonstelling duidelijk

Lebenslang ist nicht genug

1997 | Thriller

Kameroen​/​​Duitsland 1997. Thriller van Sigi Rothemund. Met o.a. Jennifer Nitsch, Walter Sittler, Julia Palmer-Stoll, Sophie Pflügler en Katharina Müller-Elmau.

Katja is gelukkig met haar tweede echtgenoot Thomas en hun dochtertjes Yvonne en hun oogappeltje Nina. Op een dag wil Katja zoals altijd haar jongste dochter van school halen, maar is wat verlaat. Ze wacht echter tevergeefs voor de school op het kind. Op de terugweg hoort ze via de radio het verschrikkelijke nieuws dat Nina is vermoord. Politiecommissaris Urban heeft meerdere verdachten van de moord op het oog. Maar het onderzoek loopt vast op de vragen: hoe sluitend is het alibi van Katja's ex-man Mark, welke rol speelt de 16-jarige vriend van Yvonne? Ondertussen stort Katja in, achtervolgd door visioenen en nachtmerries, omdat zij zichzelf de schuld geeft van de dood van haar kind. Het eens zo gelukkige gezin valt uit elkaar. Wanneer uit een anoniem telefoontje blijkt dat ook Yvonnes leven in gevaar is, opent Katja zelf de jacht op de dader om daarmee te voorkomen dat haar oudere dochter hetzelfde lot treft als haar jongste kind

Ein Vater sieht rot

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Lothar Bellag. Met o.a. Nina Hoger, Ulrich Tukur en Dietmar Bär.

Katja is gelukkig met haar tweede echtgenoot Thomas en hun dochtertjes Yvonne en hun oogappeltje Nina. Op een dag wil Katja zoals altijd haar jongste dochter van school halen, maar is wat verlaat. Ze wacht echter tevergeefs voor de school op het kind. Op de terugweg hoort ze via de radio het verschrikkelijke nieuws dat Nina is vermoord. Politiecommissaris Urban heeft meerdere verdachten van de moord op het oog. Maar het onderzoek loopt vast op de vragen: hoe sluitend is het alibi van Katja's ex-man Mark, welke rol speelt de 16-jarige vriend van Yvonne? Ondertussen stort Katja in, achtervolgd door visioenen en nachtmerries, omdat zij zichzelf de schuld geeft van de dood van haar kind. Het eens zo gelukkige gezin valt uit elkaar. Wanneer uit een anoniem telefoontje blijkt dat ook Yvonnes leven in gevaar is, opent Katja zelf de jacht op de dader om daarmee te voorkomen dat haar oudere dochter hetzelfde lot treft als haar jongste kind

Durch Dick & Dünn

1997 | Komedie

Duitsland 1997. Komedie van Holger Neuhäuser. Met o.a. Judy Winter, Jürgen Tarrach en Dietmar Bär.

Katja is gelukkig met haar tweede echtgenoot Thomas en hun dochtertjes Yvonne en hun oogappeltje Nina. Op een dag wil Katja zoals altijd haar jongste dochter van school halen, maar is wat verlaat. Ze wacht echter tevergeefs voor de school op het kind. Op de terugweg hoort ze via de radio het verschrikkelijke nieuws dat Nina is vermoord. Politiecommissaris Urban heeft meerdere verdachten van de moord op het oog. Maar het onderzoek loopt vast op de vragen: hoe sluitend is het alibi van Katja's ex-man Mark, welke rol speelt de 16-jarige vriend van Yvonne? Ondertussen stort Katja in, achtervolgd door visioenen en nachtmerries, omdat zij zichzelf de schuld geeft van de dood van haar kind. Het eens zo gelukkige gezin valt uit elkaar. Wanneer uit een anoniem telefoontje blijkt dat ook Yvonnes leven in gevaar is, opent Katja zelf de jacht op de dader om daarmee te voorkomen dat haar oudere dochter hetzelfde lot treft als haar jongste kind

Leben in Angst

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Dagmar Damek. Met o.a. Ulrich Pleitgen, Eleonore Weisgerber, Hans Peter Hallwachs, Heikko Deutschmann en Dietmar Bär.

Katja is gelukkig met haar tweede echtgenoot Thomas en hun dochtertjes Yvonne en hun oogappeltje Nina. Op een dag wil Katja zoals altijd haar jongste dochter van school halen, maar is wat verlaat. Ze wacht echter tevergeefs voor de school op het kind. Op de terugweg hoort ze via de radio het verschrikkelijke nieuws dat Nina is vermoord. Politiecommissaris Urban heeft meerdere verdachten van de moord op het oog. Maar het onderzoek loopt vast op de vragen: hoe sluitend is het alibi van Katja's ex-man Mark, welke rol speelt de 16-jarige vriend van Yvonne? Ondertussen stort Katja in, achtervolgd door visioenen en nachtmerries, omdat zij zichzelf de schuld geeft van de dood van haar kind. Het eens zo gelukkige gezin valt uit elkaar. Wanneer uit een anoniem telefoontje blijkt dat ook Yvonnes leven in gevaar is, opent Katja zelf de jacht op de dader om daarmee te voorkomen dat haar oudere dochter hetzelfde lot treft als haar jongste kind

Sportarzt Conny Knipper - 4. Fallobst

1994 | Drama, Sportfilm

Duitsland 1994. Drama van Wolfgang Panzer. Met o.a. Dietmar Bär, Nina Hoger, Michèle Marian, Gigi Herr en Ulrich Wiggers.

Eindelijk heeft Conny (B[KA3]ar) zijn eigen praktijk. Hij is de vaste arts van bokser Rainer Sterzny (Reichel). Door een onlogische wending in het scenario van Knut Boeser onderzoekt hij Rainers rivaal Robby Hatschek (Wallraff) en stelt een ernstige nekblessure vast en raadt Robby af de ring in te gaan. Door een al even onlogische volgende kronkel wordt Conny beschuldigd als dokter partijdig en onbetrouwbaar te zijn. Dat laatste zou hem de praktijk kunnen kosten. Verder heeft Conny het luxe probleem dat hij niet kan kiezen tussen de mooie Rita (Marian), de sportmasseuse met wie hij de praktijkruimte deelt, en zijn vaste vriendin Kea Biebert (Hoger). Nu loopt hij het risico beiden kwijt te raken. De bekende schmalz en soap met competente spelers. Het camerawerk is van Edwin Horak.

Sportarzt Conny Knipper - 3. Sieger und Verlierer

1994 | Drama, Sportfilm

Duitsland 1994. Drama van Dieter Kehler. Met o.a. Dietmar Bär, Nina Hoger, Michèle Marian, Ulrike Panser en Tabea Tiesler.

Na zijn avonturen bij de OS in Californi[KA3]e gaat de teruggekeerde Conny (B[KA3]ar) een zieke collega vervangen. Die heeft een aardige praktijk, die Conny best wel zou ambi[KA3]eren, maar er zijn ook andere collega`s die erop azen. Conny moet zwemster Katja (Panse) behandelen, die bij de start van een zwemwedstrijd een blessure opliep. Haar rivale is Susanne (Tiesler) en het ziet er naar uit dat die haar plaats gaat innemen. Conny leert tegelijkertijd Dr. Hartwig (Tidof) kennen, die eveneens in de praktijk ge[KA3]interesseerd is. Zowel Hartwig als Susanne bedienen zich van trucs, maar Susanne loopt algauw tegen de lamp als blijkt dat het om doping gaat. Dan wordt het een koud kunstje voor Conny, want daarmee heeft hij ervaring en hoeft Katja zich geen zorgen meer te maken. Niet de uitslag van de zwemrace is onzeker, maar de grote vraag is en blijft of het nu wat wordt tussen Conny en Kea (Hoger). Een goede rolverdeling siert een middelmatig verhaal dat heen en weer slingert tussen soap en sport. Het scenario is als vanouds van Knut Boeser. Het camerawerk is van Winfried Kleist.

Sportarzt Conny Knipper - 2. Giganten

1994 | Drama, Sportfilm

Duitsland 1994. Drama van Stefan Lukschy. Met o.a. Dietmar Bär, Nina Hoger, Leonard Lansink, Mathias Hermann en Max-Volkert Martens.

Conny is ontevreden met zijn lot als vertegenwoordiger, maar dan komt zijn kans: olympisch sportarts van de gewichtheffers op de spelen van Los Angeles. Als hij daar eenmaal is, ontdekt hij het eeuwige probleem van de doping en de prestatiedrang, de nationale trots, etc. Dr. Etzbach en zijn oude vriend Dirk Strähler die ook deel uit maken van de ploeg, proberen hem over te halen om een oogje dicht te knijpen en zich vooral niet door het geweten te laten leiden.

Sportarzt Conny Knipper - 1. Glühende Kohlen

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Dietmar Bär, Katja Junge, Leonard Lansik, Nicolas Brieger en Mathias Hermann.

Conny Knipper (B[KA3]ar), orthopedist bij een kliniek voor sportziekten, neemt de pati[KA3]enten van collega Dr. Kaiser (Brieger) over. Onder hen is een kampioen hoogspringen (Thr[KA3]anhardt) en de keurturnster Angelika Anh[KA3]auser (M[KA3]atschke). Conny stelt bij Angelika een wervelafwijking vast. Hij moet haar verbieden om verder te trainen, maar stuit hierbij uiteraard op zware tegenstand van haar `begeleiders`. Hier tussendoor speelt Conny`s kommer en kwel met zijn romantische relatie met Kea Biebert (Junge). Middelmatige aflevering van een doktersserie-op-zijn-Duits, zeg maar gründlich gedocumenteerd en met overtuiging gespeeld, maar weinig spiritueel. Hoofdrol Bär zou veel bekender worden als Kommissar Freddy Schenk van de afdeling moordzaken in Keulen in de serie TATORT. Het scenario is van Klaus-Peter Wolf. Het camerawerk is van Reinhard Köcher. Kreeg drie vervolgen.

Klefischs schwerster Fall

1994 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1994. Mysterie van Wolf Dietrich. Met o.a. Willy Millowitsch, Wolfgang Wahl, Hans Heller, Karlheinz Lemken en Karin Eickelbaum.

Er is iets aan de hand met City Futura, een makelaarskantoor dat grootse plannen heeft met de wijk waarin de gepensioneerde commissaris Millowitsch woont. De baas van de firma ontsnapt twee keer op het nippertje aan de dood, en bij een vriend van Millowitsch, die weigert te verkopen, wordt bij een inbraak de boel kort en klein geslagen. Millowitsch kan het niet laten en gaat op zoek naar de rotte appel bij City Futura. Alledaagse krimi, die als pluspunt heeft dat de hoofdrol wordt gespeeld door de schitterende Millowitsch. Diens talent is beduidend groter dan dat van scenarioschrijver Hans Werner Kettenbach, die door een geforceerde verhaalwending een ongeloofwaardige schuldige aanwijst. Camerawerk van Horst Schier.

Die Wahrheit und nichts als die Wahrheit - Der Mann mit der Maske

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Peter Schulze-Rohr. Met o.a. Jürgen Hentsch, Tatja Seibt, Sebastian Koch, Nicolette Krebitz en Klausjürgen Steinmann.

Pilot-aflevering van Duitse rechtbank-krimi. Officier van justitie Hentsch en politiecommissaris Steinmann verdenken een kapelaan (Wimberger) van een reeks verkrachtingen. De brave man wordt gearresteerd, maar kort daarop slaat een zekere Zorro weer toe. De zeventien-jarige Steller wordt verkracht en de nieuwe verdachte is niemand minder dan Koch, de zoon van de officier van justitie! Wanneer deze het tot rechter schopt, wordt de zaak `vergeten`. Maar niet door iedereen en dat komt het verhaal van Fred Breinersdorfer ten goede. De vriendin van Koch (Krebitz) interesseert zich nogal voor het laatste slachtoffer dat ernstig te lijden heeft onder de aanranding. Sterke, soms angstaanjagende misdaadfilm met een vrij onbekende ploeg, bekwame bijrolspelers. Camerawerk van Johannes Hollmann.

Klefisch - Tod am Meer

1993 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1993. Misdaad van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Willy Millowitsch, Dietmar Bär, Sabine Kaack, Walter Buschhoff en Florian Fitz.

De vierde zaak van de Keulse ex-commissaris Klefisch (Millowitsch). Hij moet bemiddelen in het conflict tussen de steenrijke groentehandelaar F. Heiderscheidt (Buschhoff) en diens kleinzoon Jens (Fitz), omdat Heiderscheidt hertrouwd is met zijn dertig jaar jongere secretaresse Cilly (Kaack). Jens meent dat door deze gebeurtenis zijn erfenis in rook zal opgaan. Bovendien gaan zijn opa en Cilly op vakantie naar de rotskust van Normandië. Ja, hoor voordat Klefisch ook maar iets kan doen, is de oude Heiderscheidt dood. Volgens Jens heeft Cilly het gedaan, maar Cilly zegt dat de opwinding, die door Jens werd veroorzaakt, voor haar man te groot was. Natuurlijk is er misdaad in het spel maar Klefisch moet daarvoor wel het een en ander uitzoeken en beroep doen op zijn oude relaties. Bär speelt Mike Döpper; deze op een hopman lijkende acteur zou in het Duitstalige tv-land heel bekend worden toen hij in 1997 als Kommissar Freddy Schenk van het team uit Keulen in de serie TATORT voor het eerst op de beeldbuis kwam. Films met Millowitsch zijn aardig, maar hebben te weinig tempo. Het scenario is van Hans Werner Kettenbach. Het camerawerk is van Thomas Merker. Mono.

Leo & Charlotte

1992 | Drama

Duitsland 1992. Drama van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Klaus Behrendt, Katja Flint, Karina Maarmann, Rolf Becker en Dietmar Bär.

Behrendt als Leo is kwaliteitscontroleur van turbines, die in de fabriek van Dr. R[KA3]uggeberg (Becker) gemaakt worden en hij is bevriend met secretaresse Flint als Charlotte. Hij weet niet dat de acht-jarige Steffi (Kr[KA3]uger), waarvan hij denkt dat het de dochter is van Charlotte`s zuster Doris (Postel), in werkelijkheid het kind van Dr. R[KA3]uggeberg en Charlotte is. Hij weet ook niet dat de door hem afgekeurde en dus levensgevaarlijke turbines door Dr. R[KA3]uggeberg naar de derde wereld verkocht worden. Als hij door kleinigheden (die uiteindelijk niet zo klein blijken te zijn) van Charlotte afdrijft en ontslagen wordt, raakt hij via zijn vriend Korke (Lansink) verzeild in het milieu van dealers en drugs met als prijsdier Nelly (Maarmann), die tenslotte het loodje legt. Tv- film met een vlot begin, die strandt door een overdosis aan vluchtig uitgewerkte nevenintriges. Toch goed voor drie uur amusement. Het scenario is van Friedemann Schulz en Jost Krüger. Camerawerk van Walter Lindenlaub. Wordt in twee delen uitgezonden.

Klefisch - Ein unbekannter Zeuge

1992 | Misdaad

Duitsland 1992. Misdaad van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Willy Millowitsch, Gisela Trowe, Brigitte Grothum, Wolfgang Wahl en Dietmar Bär.

Hagen Borchert (Wahl) heeft zijn onderneming in de jaren 1950 opgericht en tot grote bloei gebracht. Iemand schijnt te weten dat het beginkapitaal niet helemaal legaal verkregen werd door de opbrengst van een kostbare verzameling munten, die ooit het eigendom was van Edith Coremans (Trowe) en Albert Flock. De onbekende probeert Hagen te dwingen zijn zaak te koop aan te bieden. Zijn vrouw Maria kent gepensionneerde politieman Klefisch (Millowitsch) en vraagt hem om hulp. Klefisch laat zich verleiden, speurt Edith op, er gebeurt een moord, maar lost het geval tussen Keulen en Aken op. Grappig om de populaire Keulenaar, die het jaar 2000 net niet haalde (hij werd dik in de negentig) op zo`n hoge leeftijd (in de tachtig) aan het werk te zien in een misdaadfilm, maar verder is het de bekende kost, die men kan genieten als een lange aflevering van Der Alte of talloze andere krimi's.

Klefisch - Dienstvergehen

1991 | Mysterie

Duitsland 1991. Mysterie van Gabriela Zerhau. Met o.a. Willy Millowitsch, Dietmar Bär, Janine Münch, Christian Berkel en Thilo Prückner.

Gepensioneerde politieman Klefisch (Millowitsch) krijgt een tip van een oude bekende, Leo Fahnenschmid (Pr[KA3]uckner): de schuilplaats van bankovervaller Terboven (Berkel). Klefisch informeert zijn jonge opvolger D[KA3]opper (B[KA3]ar), die een intieme relatie onderhoudt met Karin (Messner), de ex-vriendin van Terboven. Als Döpper Terboven in de kraag wil vatten, is de vogel gevlogen. Karin wordt ervan verdacht Terboven gewaarschuwd te hebben; bovendien zou zij de onbekende medeplichtige van Terboven geweest zijn. Commissaris b.d. Klefisch gelooft er geen snars van en hij laat zien dat een uitgerangeerde oude knar over ervaringen en goede ideeën beschikt. Standaard misdaadverhaaltje met een scenario van Hans- Werner Kettenbach. Het camerawerk is van Rainer Gutjahr. De rolverdeling is geloofwaardig binnen de beperkingen van de film en voor genrefans is de rolprent heel genietbaar.

Kommissar Klefisch: Ein Fall für Onkel

1990 |

Duitsland 1990. Ulrich Stark. Met o.a. Anaid Iplicijan, Willy Millowitsch en Dietmar Bär.

Gepensioneerde politieman Klefisch (Millowitsch) krijgt een tip van een oude bekende, Leo Fahnenschmid (Pr[KA3]uckner): de schuilplaats van bankovervaller Terboven (Berkel). Klefisch informeert zijn jonge opvolger D[KA3]opper (B[KA3]ar), die een intieme relatie onderhoudt met Karin (Messner), de ex-vriendin van Terboven. Als Döpper Terboven in de kraag wil vatten, is de vogel gevlogen. Karin wordt ervan verdacht Terboven gewaarschuwd te hebben; bovendien zou zij de onbekende medeplichtige van Terboven geweest zijn. Commissaris b.d. Klefisch gelooft er geen snars van en hij laat zien dat een uitgerangeerde oude knar over ervaringen en goede ideeën beschikt. Standaard misdaadverhaaltje met een scenario van Hans- Werner Kettenbach. Het camerawerk is van Rainer Gutjahr. De rolverdeling is geloofwaardig binnen de beperkingen van de film en voor genrefans is de rolprent heel genietbaar.

Kommissar Klefisch - Ein Fall für Onkel

1989 | Misdaad, Mysterie

Duitsland 1989. Misdaad van Ulrich Stark. Met o.a. Willy Millowitsch, Anaid Iplicijan, Dietmar Bär, Janine Münch en Heinz Schubert.

Twee gevallen voor Klefisch (Millowitsch), de gepensioneerde commissaris uit Keuelen. Een ex-bokser, die een uitdragerij had, is vermoord en een zekere Rudi (Schubert) wordt verdacht. Rudi vraagt of `Onkel` Klefisch bij hem kan komen voordat hij de politie wat gaat zeggen. De politie gaat op zijn eis in. Ondertussen is Freya Lugones (Iplicijan) verdwenen, een aantrekkelijke vrouw van tegen de vijftig, en haar baas, een makelaar vermist een grote som gelds. Freya is meer dan een goede kennis van Klefisch, een reden te meer om ook in dit geval te duiken. Wellicht staan beide zaken met elkaar in verband. Het scenario van Hans-Werner Kettenbach biedt ons een onderhoudende misdaadgeschiedenis in het Keulse Eigelstein met een onverwoestbare Millowitsch. Bär speelt Döpper en hij zou later heel bekend worden als Kommissar Freddy Schenk van de afdeling moordzaken in Keulen in de serie TATORT.

Männer

1985 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1985. Komedie van Doris Dörrie. Met o.a. Heiner Lauterbach, Uwe Ochsenknecht, Ulrike Kriener, Janna Marangosoff en Dietmar Bär.

Deze komedie werd in de pers enorm geprezen en had ook succes bij het grote publiek. De jonge succesvolle manager Julius is ontzet over het slippertje van zijn vrouw, vooral omdat haar keuze het volstrekte tegenovergestelde van hem is. Hij probeert nu zijn rivaal te leren kennen en huurt anoniem een kamer in diens woongemeenschap. Wanneer Julius ontdekt dat de zogenaamde 'hippie' Stefan eigenlijk allerlei succesdromen koestert, biedt hij hem een baan aan. Stefan verandert nu ook uiterlijk in een carriéremaker en verliest zo zijn aantrekkingskracht voor Paula. Met een scherpe blik en een flinke dosis ironie schildert Doris Dörrie haar 'mannen'. Camerawerk van Helge Weindler.

Der Formel Eins Film

1985 | Muziek, Romantiek

Duitsland 1985. Muziek van Wolfgang Büld. Met o.a. Sissy Kelling, Frank Meyer-Brockmann, Ingolf Lück, Tote Hosen en Dietmar Bär.

De jonge Tina droomt ervan ooit in het populaire muziekprogramma voor de jeugd, 'Formel Eins', op te treden. De film volgt Tina's weg naar het eerste optreden, vermengd met een blik achter de schermen van de televisiewereld, een liefdesgeschiedenis en optredens van bekende popgroepen.

Treffer

1984 | Actiefilm, Drama, Misdaad

Duitsland 1984. Actiefilm van Dominik Graf. Met o.a. Maximilian Wigger, Dietmar Bär, Tayfun Bademsoy, Barbara Rudnik en Beate Finckh.

Drie vrienden voelen zich met elkaar verbonden door hun passie voor het motorrijden en hun eeuwige geldzorgen. Al hun pogingen om uit de financiële moeilijkheden te geraken mislukken. Als ze op slinkse wijze aan geld proberen te komen kost dit één van hen het leven. Scenario van Christoph Fromm. Camerawerk van Helge Weindler.

Tatort - Schimanski: Zweierlei Blut

1984 | Mysterie

Duitsland 1984. Mysterie van Hajo Gies. Met o.a. Götz George, Eberhard Feik, Chiem van Houweninge, Ulrich Matschoss en Gerhard Olschewski.

George moet in zijn achtste film als Schimanski echt voor zijn leven vechten nadat hij een vermoorde man op een voetbalveld heeft gevonden: het slachtoffer van voetbal-hooligans of heeft een en ander te maken met een zaak van illegale buitenlandse arbeiders? Schimanski`s collega Thanner (Feik) heeft opnieuw zijn intrek genomen in Schimanski's flat en ze maken voortdurend ruzie. Scenario van Felix Huby en Fred Breinersdorfer.

Sportarzt Conny Knipper: Sieger und Verlierer

-1 |

Duitsland. Dieter Kehler. Met o.a. Michèle Marian, Nina Hoger en Dietmar Bär.

George moet in zijn achtste film als Schimanski echt voor zijn leven vechten nadat hij een vermoorde man op een voetbalveld heeft gevonden: het slachtoffer van voetbal-hooligans of heeft een en ander te maken met een zaak van illegale buitenlandse arbeiders? Schimanski`s collega Thanner (Feik) heeft opnieuw zijn intrek genomen in Schimanski's flat en ze maken voortdurend ruzie. Scenario van Felix Huby en Fred Breinersdorfer.

Sportarzt Conny Knipper: Glühende Kohlen

-1 |

Duitsland. Kaspar Heidelbach. Met o.a. Mathias Hermann, Katja Junke en Dietmar Bär.

George moet in zijn achtste film als Schimanski echt voor zijn leven vechten nadat hij een vermoorde man op een voetbalveld heeft gevonden: het slachtoffer van voetbal-hooligans of heeft een en ander te maken met een zaak van illegale buitenlandse arbeiders? Schimanski`s collega Thanner (Feik) heeft opnieuw zijn intrek genomen in Schimanski's flat en ze maken voortdurend ruzie. Scenario van Felix Huby en Fred Breinersdorfer.

Sportarzt Conny Knipper: Fallobst

-1 |

Duitsland. Wolfgang Panzer. Met o.a. Michèle Marian, Nina Hoger en Dietmar Bär.

George moet in zijn achtste film als Schimanski echt voor zijn leven vechten nadat hij een vermoorde man op een voetbalveld heeft gevonden: het slachtoffer van voetbal-hooligans of heeft een en ander te maken met een zaak van illegale buitenlandse arbeiders? Schimanski`s collega Thanner (Feik) heeft opnieuw zijn intrek genomen in Schimanski's flat en ze maken voortdurend ruzie. Scenario van Felix Huby en Fred Breinersdorfer.

Sportarzt Conny Knipper

-1 |

Duitsland. Stefan Lukschy. Met o.a. Leonard Lansink, Nina Hoger en Dietmar Bär.

George moet in zijn achtste film als Schimanski echt voor zijn leven vechten nadat hij een vermoorde man op een voetbalveld heeft gevonden: het slachtoffer van voetbal-hooligans of heeft een en ander te maken met een zaak van illegale buitenlandse arbeiders? Schimanski`s collega Thanner (Feik) heeft opnieuw zijn intrek genomen in Schimanski's flat en ze maken voortdurend ruzie. Scenario van Felix Huby en Fred Breinersdorfer.