Edmond Purdom: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Thomas e gli indemoniati

1970 | Mysterie

Italië 1970. Mysterie van Pupi Avati. Met o.a. Edmond Purdom, Anita Sanders, Gianni Cavina, Bob Tonelli en Daniele Samory.

De acteur schrijft voor een noodlijdend toneelgroepje een stuk dat voortkomt uit het verlangen van hem en zijn vriendin naar een kind. Tijdens een spiritistische seance wordt het papieren jochie tot leven gewekt en hij is dan het centrum van de verlangens en angstfantasieën van elk van de spelers. Deze poging tot een mysterie-film met elementen van het theater van Pirandello wordt nergens méér dan dat, omdat de fantasieën en derdehands Fellini-citaten compleet blijven met diens groteske personages en de verbindende 'realistische' scènes vaak overmatig sentimenteel zijn.

Der Letzte Ritt nach Santa Cruz

1964 | Western

Frankrijk​/​​Duitsland 1964. Western van Rolf Olsen. Met o.a. Edmond Purdom, Klaus Kinski, Mario Adorf, Marianne Koch en Marisa Mell.

Een voorspelbare en conventioneel gemaakte, maar onderhoudende western waarin vier boeven de zoon van de sheriff die hen ooit arresteerde, kidnappen. Adorf en Kinski zijn goed als de leiders van de schurken, maar Purdom (als de sheriff) mist star-appeal. Op de soundtrack plagieert ene Erwin Halletz niet onverdienstelijk Morricone. Het scenario is van Alex Berg alias Herbert Reinecker. Het camerawerk is van Karl Löb.

Erode il grande

1959 | Avonturenfilm, Historische film

Frankrijk​/​​Italië 1959. Avonturenfilm van Amaldo Genoino en Arnaldo Genoino. Met o.a. Edmond Purdom, Sylvia Lopez, Massimo Girotti, Sandra Milo en Elena Zareschi.

De koning van Judea heeft een machtspositie veroverd door de Romeinse rivalen Antonius en Octavianus tegen elkaar uit te spelen. Hij is ziekelijk wantrouwend jegens alles en iedereen, niet in het minst jegens zijn echtgenote die hij laat doden zodat ze hem tijdens zijn afwezigheid in Rome niet ontrouw kan zijn. De geboorte van de nieuwe Messias is voor hem aanleiding alle zuigelingen van Judea te laten doden, v[KA1]o[KA1]or hij krankzinnig wordt. Het grootscheeps opgezette spektakel (waarvan de decors voor tientallen volgende films gebruikt zouden worden) geeft ongewoon ruime en suggestieve aandacht aan Lopez als de koningin die alle reden voor jaloezie lijkt te geven. Het acceptabele spel wordt teniet gedaan door de slechte Engelse dialoog en nasynchronisatie.