Ludo Keeris

Regisseur, Geluidsman, Editor

Ludo Keeris is regisseur, geluidsman en editor.
Er zijn 38 films gevonden.

Typhoontschik - Natalia Gutman

1999 |

Nederland 1999. Eline Flipse.

Niet bij brood alleen

1999 |

Nederland 1999. Leen van den Berg.

Link spel

1999 |

Nederland 1999. Paula van der Oest. Met o.a. Wouter Kaan, Tobias Specker, Nina Victor Spijkers, Ramses Barreveld en Cynthia Abma.

De zeven deugden - Wodan

1999 |

Nederland 1999. Norbert ter Hall. Met o.a. Mies Rogmans, Olaf van Hedel, Adrian Brine, Carine Crutzen en Nico de Vries.

Noorderlicht - Verspilling van talent

1998 |

Nederland 1998. Marian Tjaden.

Noorderlicht - Het virus Diana

1998 |

Nederland 1998. Hansje van Etten.

Noorderlicht - De grens van het leven

1998 |

Nederland 1998. Karin Schagen.

Meedingers

1998 |

Nederland 1998. Paula van der Oest. Met o.a. Bert Geurkink, Herman Egbers, Eelco Vellema, Juul Vrijdag en Aat Ceelen.

De zeven deugden - Doolhof

1998 |

Nederland 1998. Paula van der Oest. Met o.a. Halina Reijn, Thijs Römer, Leo Hogenboom, Herman Gilis en Edmond Classen.

De trip van Teetje

1998 | Drama

Nederland 1998. Drama van Paula van der Oest. Met o.a. Cees Geel, Thekla Reuten, Dimitri Ivanov, Wolter Muller en Jaap Maarleveld.

De Rotterdamse vrije jongen Teetje (Geel) denkt snel veel geld te verdienen als hij een Russisch schip opkoopt. Maar het schip is door de douane aan de ketting gelegd, de vracht mag het schip niet verlaten. De bemanning, die al een jaar lang niet betaald wordt en in slechte gezondheid verkeert, moet ook aan boord blijven. En Teetjes vriendin vindt een bemanningslid leuk. Sterk drama van Van der Oest, die de film deels opnam op een schip dat daadwerkelijk aan de ketting lag. De destijds nog tamelijk onbekende Geel en Reuten konden laten zien dat ze behoorlijk wat in huis hebben.

Smakeloos

1997 | Korte film, Drama

Nederland 1997. Korte film van Paula van der Oest. Met o.a. Thijs Römer, Hannah van Lunteren, Karen van Holst Pellekaan en Theu Boermans.

De Rotterdamse vrije jongen Teetje (Geel) denkt snel veel geld te verdienen als hij een Russisch schip opkoopt. Maar het schip is door de douane aan de ketting gelegd, de vracht mag het schip niet verlaten. De bemanning, die al een jaar lang niet betaald wordt en in slechte gezondheid verkeert, moet ook aan boord blijven. En Teetjes vriendin vindt een bemanningslid leuk. Sterk drama van Van der Oest, die de film deels opnam op een schip dat daadwerkelijk aan de ketting lag. De destijds nog tamelijk onbekende Geel en Reuten konden laten zien dat ze behoorlijk wat in huis hebben.

Pyjamapret

1997 | Familiefilm

1997. Familiefilm van Ali Karacabay.

De Rotterdamse vrije jongen Teetje (Geel) denkt snel veel geld te verdienen als hij een Russisch schip opkoopt. Maar het schip is door de douane aan de ketting gelegd, de vracht mag het schip niet verlaten. De bemanning, die al een jaar lang niet betaald wordt en in slechte gezondheid verkeert, moet ook aan boord blijven. En Teetjes vriendin vindt een bemanningslid leuk. Sterk drama van Van der Oest, die de film deels opnam op een schip dat daadwerkelijk aan de ketting lag. De destijds nog tamelijk onbekende Geel en Reuten konden laten zien dat ze behoorlijk wat in huis hebben.

Mijn familie - Oma Keller

1997 | Documentaire

Nederland 1997. Documentaire van Grietje Keller.

De Rotterdamse vrije jongen Teetje (Geel) denkt snel veel geld te verdienen als hij een Russisch schip opkoopt. Maar het schip is door de douane aan de ketting gelegd, de vracht mag het schip niet verlaten. De bemanning, die al een jaar lang niet betaald wordt en in slechte gezondheid verkeert, moet ook aan boord blijven. En Teetjes vriendin vindt een bemanningslid leuk. Sterk drama van Van der Oest, die de film deels opnam op een schip dat daadwerkelijk aan de ketting lag. De destijds nog tamelijk onbekende Geel en Reuten konden laten zien dat ze behoorlijk wat in huis hebben.

Dame met het witte hoedje

1997 | Documentaire

1997. Documentaire van Aliona van der Horst.

De Rotterdamse vrije jongen Teetje (Geel) denkt snel veel geld te verdienen als hij een Russisch schip opkoopt. Maar het schip is door de douane aan de ketting gelegd, de vracht mag het schip niet verlaten. De bemanning, die al een jaar lang niet betaald wordt en in slechte gezondheid verkeert, moet ook aan boord blijven. En Teetjes vriendin vindt een bemanningslid leuk. Sterk drama van Van der Oest, die de film deels opnam op een schip dat daadwerkelijk aan de ketting lag. De destijds nog tamelijk onbekende Geel en Reuten konden laten zien dat ze behoorlijk wat in huis hebben.

Wintergasten

1996 | Drama

Nederland 1996. Drama van Yolanda Entius. Met o.a. Nina Deuss, Liesbeth Koops, Han Kerckhoffs, Hayo Bruins en Caroline van Houten.

De Rotterdamse vrije jongen Teetje (Geel) denkt snel veel geld te verdienen als hij een Russisch schip opkoopt. Maar het schip is door de douane aan de ketting gelegd, de vracht mag het schip niet verlaten. De bemanning, die al een jaar lang niet betaald wordt en in slechte gezondheid verkeert, moet ook aan boord blijven. En Teetjes vriendin vindt een bemanningslid leuk. Sterk drama van Van der Oest, die de film deels opnam op een schip dat daadwerkelijk aan de ketting lag. De destijds nog tamelijk onbekende Geel en Reuten konden laten zien dat ze behoorlijk wat in huis hebben.

Spiegels

1996 | Korte film

Nederland 1996. Korte film van Tamara Miranda. Met o.a. Sarah Blok en Felix-Jan Kuypers.

De Rotterdamse vrije jongen Teetje (Geel) denkt snel veel geld te verdienen als hij een Russisch schip opkoopt. Maar het schip is door de douane aan de ketting gelegd, de vracht mag het schip niet verlaten. De bemanning, die al een jaar lang niet betaald wordt en in slechte gezondheid verkeert, moet ook aan boord blijven. En Teetjes vriendin vindt een bemanningslid leuk. Sterk drama van Van der Oest, die de film deels opnam op een schip dat daadwerkelijk aan de ketting lag. De destijds nog tamelijk onbekende Geel en Reuten konden laten zien dat ze behoorlijk wat in huis hebben.

De nieuwe moeder

1996 | Romantiek, Drama

Nederland 1996. Romantiek van Paula van der Oest. Met o.a. Janis Reinis, Arys Adamsons, Geert de Jong, Evert de Jager en Hannah van Lunteren.

Sinds het overlijden van zijn moeder heeft de acht-jarige Elvis (Adamsons) geen woord meer gesproken. Hij wordt al anderhalf jaar verpleegd in een ziekenhuis in Letland, dat tot 1992 een deel was van de voormalige Sovjetunie. Er is geen verbetering geconstateerd in zijn toestand. Juris (Reinis), de vader van Elvis, haalt hem op een zekere nacht weg en samen nemen ze de benen naar Nederland. Juris gaat op zoek naar Marie, waarmee hij in de jaren 1960 heeft gecorrespondeerd en van wie hij wat Nederlands heeft geleerd. De speurtocht van Juris en Elvis valt vies tegen, en als ze dan uiteindelijk de naald in de hooiberg hebben gevonden, blijkt Marie (De Jong), waarvan hij hoopte dat ze een nieuwe moeder voor Elvis zou kunnen worden, anders te reageren dan verwacht. Een soms erg ontroerende, romantische roadmovie met een uitstekende Reinis in de hoofdrol. Ondanks enkele zwakke plekken blijft de film toch boeiend vooral door de naïviteit van het hoofdpersonage t.o.v. de gewiekste Hollanders. Tevens krijgen we door de briefwisseling die regelmatig off-screen voorgelezen wordt, een beeld van de maatschappelijke ontwikkeling van Nederland tussen 1960-70. Een niet helemaal geslaagde debuutfilm, die evenwel hoopvol stemt over toekomstige prestaties van regisseuse Van der Oest. Zij schreef samen met Stan Lapinski het scenario. Het camerawerk is van Brigit Hillenius. Dolby Stereo SR.

Altijd yours/ Voor never

1996 | Drama

Nederland 1996. Drama van Paula van der Oest. Met o.a. Rob van de Meeberg, Skip Goeree en Rick Nicolet.

Sinds het overlijden van zijn moeder heeft de acht-jarige Elvis (Adamsons) geen woord meer gesproken. Hij wordt al anderhalf jaar verpleegd in een ziekenhuis in Letland, dat tot 1992 een deel was van de voormalige Sovjetunie. Er is geen verbetering geconstateerd in zijn toestand. Juris (Reinis), de vader van Elvis, haalt hem op een zekere nacht weg en samen nemen ze de benen naar Nederland. Juris gaat op zoek naar Marie, waarmee hij in de jaren 1960 heeft gecorrespondeerd en van wie hij wat Nederlands heeft geleerd. De speurtocht van Juris en Elvis valt vies tegen, en als ze dan uiteindelijk de naald in de hooiberg hebben gevonden, blijkt Marie (De Jong), waarvan hij hoopte dat ze een nieuwe moeder voor Elvis zou kunnen worden, anders te reageren dan verwacht. Een soms erg ontroerende, romantische roadmovie met een uitstekende Reinis in de hoofdrol. Ondanks enkele zwakke plekken blijft de film toch boeiend vooral door de naïviteit van het hoofdpersonage t.o.v. de gewiekste Hollanders. Tevens krijgen we door de briefwisseling die regelmatig off-screen voorgelezen wordt, een beeld van de maatschappelijke ontwikkeling van Nederland tussen 1960-70. Een niet helemaal geslaagde debuutfilm, die evenwel hoopvol stemt over toekomstige prestaties van regisseuse Van der Oest. Zij schreef samen met Stan Lapinski het scenario. Het camerawerk is van Brigit Hillenius. Dolby Stereo SR.

Theresienstadt - Film of Waarheid

1995 |

Nederland 1995. Sandra van Beek en Kees Hin.

Sinds het overlijden van zijn moeder heeft de acht-jarige Elvis (Adamsons) geen woord meer gesproken. Hij wordt al anderhalf jaar verpleegd in een ziekenhuis in Letland, dat tot 1992 een deel was van de voormalige Sovjetunie. Er is geen verbetering geconstateerd in zijn toestand. Juris (Reinis), de vader van Elvis, haalt hem op een zekere nacht weg en samen nemen ze de benen naar Nederland. Juris gaat op zoek naar Marie, waarmee hij in de jaren 1960 heeft gecorrespondeerd en van wie hij wat Nederlands heeft geleerd. De speurtocht van Juris en Elvis valt vies tegen, en als ze dan uiteindelijk de naald in de hooiberg hebben gevonden, blijkt Marie (De Jong), waarvan hij hoopte dat ze een nieuwe moeder voor Elvis zou kunnen worden, anders te reageren dan verwacht. Een soms erg ontroerende, romantische roadmovie met een uitstekende Reinis in de hoofdrol. Ondanks enkele zwakke plekken blijft de film toch boeiend vooral door de naïviteit van het hoofdpersonage t.o.v. de gewiekste Hollanders. Tevens krijgen we door de briefwisseling die regelmatig off-screen voorgelezen wordt, een beeld van de maatschappelijke ontwikkeling van Nederland tussen 1960-70. Een niet helemaal geslaagde debuutfilm, die evenwel hoopvol stemt over toekomstige prestaties van regisseuse Van der Oest. Zij schreef samen met Stan Lapinski het scenario. Het camerawerk is van Brigit Hillenius. Dolby Stereo SR.

The Prodigal Son

1995 | Korte film, Thriller

Nederland 1995. Korte film van Chris W. Mitchell. Met o.a. M. Boon, Rodney Beddall, William Sutton en Roy Ward.

Sinds het overlijden van zijn moeder heeft de acht-jarige Elvis (Adamsons) geen woord meer gesproken. Hij wordt al anderhalf jaar verpleegd in een ziekenhuis in Letland, dat tot 1992 een deel was van de voormalige Sovjetunie. Er is geen verbetering geconstateerd in zijn toestand. Juris (Reinis), de vader van Elvis, haalt hem op een zekere nacht weg en samen nemen ze de benen naar Nederland. Juris gaat op zoek naar Marie, waarmee hij in de jaren 1960 heeft gecorrespondeerd en van wie hij wat Nederlands heeft geleerd. De speurtocht van Juris en Elvis valt vies tegen, en als ze dan uiteindelijk de naald in de hooiberg hebben gevonden, blijkt Marie (De Jong), waarvan hij hoopte dat ze een nieuwe moeder voor Elvis zou kunnen worden, anders te reageren dan verwacht. Een soms erg ontroerende, romantische roadmovie met een uitstekende Reinis in de hoofdrol. Ondanks enkele zwakke plekken blijft de film toch boeiend vooral door de naïviteit van het hoofdpersonage t.o.v. de gewiekste Hollanders. Tevens krijgen we door de briefwisseling die regelmatig off-screen voorgelezen wordt, een beeld van de maatschappelijke ontwikkeling van Nederland tussen 1960-70. Een niet helemaal geslaagde debuutfilm, die evenwel hoopvol stemt over toekomstige prestaties van regisseuse Van der Oest. Zij schreef samen met Stan Lapinski het scenario. Het camerawerk is van Brigit Hillenius. Dolby Stereo SR.

Kunst en Verzet

1995 |

Nederland 1995. Anne van de Putte.

Sinds het overlijden van zijn moeder heeft de acht-jarige Elvis (Adamsons) geen woord meer gesproken. Hij wordt al anderhalf jaar verpleegd in een ziekenhuis in Letland, dat tot 1992 een deel was van de voormalige Sovjetunie. Er is geen verbetering geconstateerd in zijn toestand. Juris (Reinis), de vader van Elvis, haalt hem op een zekere nacht weg en samen nemen ze de benen naar Nederland. Juris gaat op zoek naar Marie, waarmee hij in de jaren 1960 heeft gecorrespondeerd en van wie hij wat Nederlands heeft geleerd. De speurtocht van Juris en Elvis valt vies tegen, en als ze dan uiteindelijk de naald in de hooiberg hebben gevonden, blijkt Marie (De Jong), waarvan hij hoopte dat ze een nieuwe moeder voor Elvis zou kunnen worden, anders te reageren dan verwacht. Een soms erg ontroerende, romantische roadmovie met een uitstekende Reinis in de hoofdrol. Ondanks enkele zwakke plekken blijft de film toch boeiend vooral door de naïviteit van het hoofdpersonage t.o.v. de gewiekste Hollanders. Tevens krijgen we door de briefwisseling die regelmatig off-screen voorgelezen wordt, een beeld van de maatschappelijke ontwikkeling van Nederland tussen 1960-70. Een niet helemaal geslaagde debuutfilm, die evenwel hoopvol stemt over toekomstige prestaties van regisseuse Van der Oest. Zij schreef samen met Stan Lapinski het scenario. Het camerawerk is van Brigit Hillenius. Dolby Stereo SR.

AfFair Play

1995 | Thriller, Romantiek, Drama

Nederland 1995. Thriller van Roeland Kerbosch. Met o.a. Derek de Lint, Lysette Anthony, Bill Sage, Boudewijn de Groot en Ann Hasekamp.

Alex (De Lint) is een zeer gefortuneerd diamanthandelaar en een bezeten verzamelaar van erotische kunst. Hij is pas getrouwd met Lisa (Anthony) een mooie, jonge Amerikaanse. Hun relatie wordt algauw verkild door de ongegronde, blinde jaloezie van Alex. Hij vraagt een profgolfer om Lisa tegen betaling te verleiden. Het resultaat is eerder lachwekkend, vervelend en ongelooflijk slecht opgebouwd.

Achilles en het zebrapad

1995 |

Nederland 1995. Paula van der Oest. Met o.a. Valeria Drangosch, Jacqueline Blom, Ellis van den Brink en Eric Arends.

De film vertelt het verhaal van een jeugdige brommerkoerier die mee wil doen aan een wedstrijd om het ' ongelukkigste bewustzijn'. Hij denkt kans te maken op de hoofdprijs omdat hij in het verleden noch in de toekomst kan kijken en daardoor veroordeeld is tot een beklemmend bestaan in het hier-en-nu. De film begint met een onstuimige brommerrit door Amsterdam. Een ontmoeting met een bijna omvergereden jonge moeder brengt de snelheidsduivel uit balans. Hij beseft dat hij door zijn jachtige leefwijze nauwelijks tijd heeft om opgedane indrukken te verwerken. Wanneer hij de tocht nog eens langzaam overdoet, gaat hij zijn omgeving met andere ogen bekijken.

T'Aves Bachtalo

1994 | Documentaire

Nederland 1994. Documentaire van Marie Claire Pijman.

De film vertelt het verhaal van een jeugdige brommerkoerier die mee wil doen aan een wedstrijd om het ' ongelukkigste bewustzijn'. Hij denkt kans te maken op de hoofdprijs omdat hij in het verleden noch in de toekomst kan kijken en daardoor veroordeeld is tot een beklemmend bestaan in het hier-en-nu. De film begint met een onstuimige brommerrit door Amsterdam. Een ontmoeting met een bijna omvergereden jonge moeder brengt de snelheidsduivel uit balans. Hij beseft dat hij door zijn jachtige leefwijze nauwelijks tijd heeft om opgedane indrukken te verwerken. Wanneer hij de tocht nog eens langzaam overdoet, gaat hij zijn omgeving met andere ogen bekijken.

La vache qui rit?

1994 |

1994. Marion de Vries.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Het verlorene zal ik zoeken

1994 |

Nederland 1994. Paula van der Oest. Met o.a. Theu Boermans, Myranda Jongeling en Anneke Blok.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Coma

1993 | Drama

Nederland 1993. Drama van Paula van der Oest. Met o.a. Sylvia Poorta en Theu Boermans.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Book

1993 | Drama

Nederland 1993. Drama van Chris M. Michell. Met o.a. Herman van Breda, Ricardo Da-costa, Dave Calderhead en Roy Ward.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Amadeu Amadeu

1993 |

Nederland 1993. Karin Junger.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Mij een zorg

1992 |

Nederland 1992. Petra Faber. Met o.a. Mark van der Laan, Rachida Iaellala en Maaike Schuurmans.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

De golem

1992 |

Nederland 1992. Piet Oomes. Met o.a. Frantisek Dominik Stanek, Ivan Vyskocil en Jan Jilek.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Aan heimwee doen we niet

1992 |

Nederland 1992. Verony van Bemmel. Met o.a. Eric Schrage, Leenderd Spaans en Marjolijn Bogaard.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Nooit meer alleen

1991 |

Nederland 1991. Hulya Yilmaz.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Heimaterde

1991 |

Nederland 1991. Dymph Dieben.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Grenzen open, coffeeshops dicht

1991 |

Nederland 1991. René Dingelstad.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Een avond achter Carré

1991 |

Nederland 1991. Ali Karacabay. Met o.a. Jaap Hoogstra en Hugo Metsers.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Duizend bommen en granaten

1990 |

Nederland 1990. Ludo Keeris en Frans van Erkel.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

Covergirl

1990 |

Nederland 1990. Jan van Laake en Thed Lenssen. Met o.a. Peter Wijbenga, Wilfred Vlakveld, Rob Fruithof, Janke Dekker en Ed Bauwer.

De koe, van oudsher symbool voor welvaart, loyaliteit, vruchtbaarheid en lente door de eeuwen heen verheerlijkt in poezië en schilderkunst. Is de koe anno nu nog wel representatief voor de symbolische waarden die haar eeuwenlang zijn toegekend, gezien de huidige realiteit van de bio-industrie.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Ludo Keeris op televisie komt.

Reageer