Françoise de Nooijer: cast, scenario en productie.
Er zijn 22 films gevonden.

EXIT

1997 | Experimenteel, Animatie, Drama

Nederland 1997. Experimenteel van Menno de Nooijer en Paul de Nooijer. Met o.a. Ricky Koole, Peter van den Eede, Christopher Cooke, Jerry King Musser en Romijn Conen.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Territaura

1994 |

1994. Paul Moggré.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

De lachende koe

1994 |

Nederland 1994. Paul de Nooijer en Menno de Nooijer. Met o.a. Ilse Vermeulen, Ed van Reijmersdal, Frans Poelstra en Gonnie Heggen.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

The Greenhouse Effect

1992 |

Nederland 1992. Paul de Nooijer.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Temples on High Places

1991 |

1991. Menno de Nooijer en Paul de Nooijer. Met o.a. Juliet R. Harrison, Michael Hill, Garret Everdon en Tim Blakeman.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Plus minus

1991 |

1991. Katja Sobrino en Menno de Nooijer. Met o.a. Menno de Nooijer en Katja Sobrino.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

A Palace

1991 |

1991. Paul de Nooijer. Met o.a. Friederike Härt, Claudia Fox, Sabine Bolland en Andreas Anzeneder.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Zonder Woorden

1990 |

1990. Paul Moggré.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

A Fortified City

1990 |

Nederland 1990. Paul de Nooijer. Met o.a. Patricia Rozema, Jerry Musser, Bruce MacDonald, Pierre Hébèrt en Piers Handling.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Something Heavy

1984 |

Nederland 1984. Paul de Nooijer. Met o.a. Karin van Dijk, Dolf Oosterhoff, Cesar Zuiderwijk, Rinus Gerritsen en George Kooijmans.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

N.E.W.S.

1984 |

Nederland 1984. Paul de Nooijer. Met o.a. Winnie Gallis, Christian Anders, Jerry Musser, Jan de Nooijer en Françoise de Nooijer.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

The Shadow and the Substance II

1982 |

Nederland 1982. Paul de Nooijer. Met o.a. Paul de Nooijer en Françoise de Nooijer.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Touring Holland by Bicycle

1981 |

1981. Jerry Musser en Paul de Nooijer. Met o.a. Paul de Nooijer, Françoise de Nooijer, Jerry Musser en Michele Musser.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

The Third T(e)st

1981 |

Nederland 1981. Paul de Nooijer en Jerry Musser. Met o.a. Paul de Nooijer, Françoise de Nooijer, Menno de Nooijer, Jerry Musser en Michele Musser.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

How to Make a New York Cake

1978 |

1978. Paul de Nooijer. Met o.a. Françoise de Nooijer en Menno de Nooijer.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Tarzan en Jane

1977 |

Nederland 1977. Paul de Nooijer. Met o.a. Françoise de Nooijer en Francois Delebecque.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Transformation by Holding Time

1976 |

Nederland 1976. Paul de Nooijer.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Review

1976 |

Nederland 1976. Paul de Nooijer. Met o.a. Johny Solina, Paul de Nooijer, Françoise de Nooijer en Menno de Nooijer.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Say Goodbye

1975 |

Nederland 1975. Paul de Nooijer. Met o.a. Paul de Nooijer, Françoise de Nooijer, Karina Schuurmans en Johny Solina.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Mirror

1974 |

Nederland 1974. Paul de Nooijer.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Alone Eight

1973 |

Nederland 1973. Paul de Nooijer. Met o.a. Margot ten Berge, Peter Koper, Françoise de Nooijer en Johny Solina.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.

Moving Stills

1972 |

Nederland 1972. Paul de Nooijer en Frans Zwartjes.

Vader Paul en zoon Menno De Nooijer maakten samen veel korte films en werden bekend door de DE LACHENDE KOE, een tv-film van 45m, die zij voor de omroep VPRO maakten, waarin acteurs aan het woord waren. Daarna meenden zij dat de tijd was aangebroken voor een speelfilm. Het verhaal gaat over een oudere filmer (Paul), die zowel financi[KA3]ele als creatieve problemen heeft en dan een opdracht krijgt van een Amerikaanse producent (Cooke). Hij moet een videoclip maken over een popzanger (Hay). Het blijkt dat de producent een snel rijk geworden visboer is, te ordinair voor de elitaire filmer. Menno speelt de filmmaker op jongere leeftijd en Koole (DE JURK) speelt plichtmatig en braaf de jonge vrouw, die het allemaal ziet en meebeleeft. Vader en zoon de Nooijer spreken geen syllabe dialoog, de film vermengt animaties met live; hij beeldt o.a. bekende taferelen uit van grote schilders. Deze mengvorm doet deze rolprent de das om: het is vlees noch vis en dat kan de montage van Susana Rossberg (LE HUITIÈME JOUR, TOTO LE HÉROS) niet goed maken. Gewone kijkers zullen er nogal wat moeite mee hebben. Het scenario en het camerawerk is van Paul en Menno de Nooijer.