Liliane Vincent: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Le scoop

1989 |

België 1989. Jean-Louis Colmant. Met o.a. Francis Lemaire, Liliane Vincent, Christian Maillet, Philippe Geluck en Yvette Merlin.

Een Chinese ster-reporter (gespeeld door een rasechte een Amerikaan, wie daar op let is een kniesoor) maakt een uitermate wrede reportage over de oprichter van een religieuze sekte die vooral dol is op geld. Alles goed en wel, maar hij is er niet zozeer op uit de werkelijkheid naar boven te laten komen als wel om tegen elke prijs sensatie in de reportage te krijgen, zodat hij nog meer roem zal verwerven. Helaas, deze satire op het wereldje van de televisie gaat volledig de mist vanwege een al te grote voorzichtigheid en een gebrek aan originaliteit. Hoe kon het ook anders, de opdracht kwam vanuit het besloten kringetje zelf, dus had de televisiemaker geen vrij spel.

Fausse sortie

1978 | Drama

België 1978. Drama van Pierre Joassin. Met o.a. Jacques Spiesser, Carina Barone, Liliane Vincent, Paul Clairy en Philippe Van Kessel.

Een jonge toneelspeler, zoon uit een gegoede familie, is in de watten gelegd door een bezitterige moeder en wordt nu overheerst door zijn regisseur. Hij tracht bij een jonge prostituée op de Avenue Louise van zijn complexen en frustraties af te komen. Twee cliché's in een klap, dus. De kijker interesseert zich geen moment voor deze vaag en vlak verfilmde en stomvervelende moeder-zoon-relatie. Bovendien is de wijk Louise de Brusselse tegenhanger van de Champs-Elysées in Parijs. Vandaar dan ook, dat de tippelaarsters zo keurig praten. Bespottelijk, maar de acteurs kunnen er niets aan doen, zolang er niemand achter de camera staat om hen aanwijzingen te geven. Nog veel minder dan

Rolande met de Bles

1972 | Drama, Romantiek

België 1972. Drama van Roland Verhavert. Met o.a. Jan Decleir, Elisabeth Teissier Du Cros, Dora van der Groen, Liliane Vincent en Robert Marchel.

Herman Teirlincks roman over de onontkoombare ondergang van een uit de WO I teruggekeerde officier die verliefd is op een vrouw die niet tot zijn milieu behoort, kreeg fraaie beelden mee, maar trage loden voeten in de regie, al is Teissier Du Cros beeldschoon om naar te kijken.

Rolande Bles

1972 | Drama

België 1972. Drama van Roland Verhavert. Met o.a. Liliane Vincent, Elisabeth Tessier en Jan Decleir.

Herman Teirlincks roman over de onontkoombare ondergang van een uit de WO I teruggekeerde officier die verliefd is op een vrouw die niet tot zijn milieu behoort, kreeg fraaie beelden mee, maar trage loden voeten in de regie, al is Teissier Du Cros beeldschoon om naar te kijken.

La valse du collier

1972 | Avonturenfilm, Misdaad, Historische film

België 1972. Avonturenfilm van Jean-Louis Colmant en Teff Erhat. Met o.a. Max Vialle, Janine Vila, Etienne Samson, Paul Roland en Georges Aubrey.

Een nieuw avontuur van de `Engelen der nacht`, losjes ge[KA3]inspireerd op de roman [KL]Les myst[KA2]eres de Londres[KLE] (1844) van Paul F[KA1]eval P[KA2]ere (1816-87). Het gaat om een collier dat van de koningin van Engeland is gestolen. De rolverdeling die bestaat uit bijrolspelers afkomstig van de schouwburg, doet zijn best maar kan er niet meer van maken dan het zwakke scenario toelaat.

Jeudi on chantera comme dimanche

1967 | Drama

België​/​​Frankrijk 1967. Drama van Luc de Heusch. Met o.a. Marie-France Boyer, Bernard Fresson, Etienne Bierry, Raymond Avenière en Jean Rovis.

De eerste en enige hoofdfilm van De Heusch, waarvoor Hugo Claus en Jacques Delcorde meewerkten aan het scenario, over een staking te Luik, waar privébelangen van arbeiders ditmaal wel eens botsen met gezamenlijke belangen. Een kritische, tamelijk belérende film. Het camerawerk is van Fernand Tack.

La brune que voilà

1960 | Komedie

Frankrijk 1960. Komedie van Robert Lamoureux. Met o.a. Robert Lamoureux, Serge Michel, Anne Carpriau, Colette Emmanuelle en Gisèle Brieux.

Germain, is een verkoper van tweedehands auto's, speelt het klaar met niet minder dan vier vrouwen een liefdesrelatie te onderhouden. Alles gaat goed tot een woedende echtgenoot hem gelast met diens vrouw te breken. Germain belooft het maar hij slaagt er niet in te achterhalen om wie het nu precies gaat. Een reeks misverstanden vormt de structuur van deze boulevardkomedie. De dialogen zijn beter dan de beelden; Lamoureux heeft zich dan ook beperkt tot een bijna letterlijke verfilming van zijn eigen toneelstuk.