Lucienne Troka: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

La justice de Marion : Les filles de Vincennes

1998 | Drama, Misdaad

België​/​​Frankrijk 1998. Drama van Thierry Binisti. Met o.a. Mireille Darc, Féodor Atkine, François Dunoyer, Emilie Ohana en Loïc Corbery.

À cause d'elle

1993 | Komedie, Romantiek, Drama, Familiefilm

Frankrijk 1993. Komedie van Jean-Loup Hubert. Met o.a. Antoine Hubert, Olivia Muñoz, Thérèse Liotard, Jean-François Stévenin en Ludmila Mikaël.

In 1963 is Antoine Hervy (Antoine Hubert) veertien; hij op een na de oudste in een gezin van vier. Zijn vader is dikwijls afwezig. De school interesseert hem geen barst. Hij bevindt zich in zijn eigen droomwereldje en geniet ervan alsof zijn kindertijd nog niet voorbij is. Hij zou op de elektrische gitaar willen leren spelen zoals Hank Marvin of Bruce Welch van The Shadows. De dag dat hij de jonge Olivia Marchand (Mu[KA6]noz) ontmoet, verandert zijn leven grondig. Na de kindertijd behandeld te hebben in LE GRAND CHEMIN (1987) en APR[KA2]ES LA GUERRE (1989) analyseert regisseur/scenarioschrijver Hubert nu de puberteit van zijn hoofdpersonage (telkens gespeeld door zijn eigen zoon Antoine). Het werd een poëtische studie van het opgroeien en het ontdekken van de liefde. Niets is opgeschroefd, maar elke situatie is natuurlijk en hartverwarmend vertolkt. Het scenario van regisseur Hubert zit geheid in elkaar. Het camerawerk is van Claude Lecomte. De soundtrack bestaat voornamelijk uit hits van beginjaren 1960. Dolby Stereo.

Maigret chez les Flamands

1992 | Misdaad, Thriller

België​/​​Frankrijk 1992. Misdaad van Serge Leroy. Met o.a. Bruno Cremer, Alexandra Vandernoot, Sabrina Leurquin, Gérard Darier en Pierre Dherte.

Iedereen in het dorp stelt het gezin Peeters, een welgestelde maar niet geliefde Vlaamse familie van handelaars, verantwoordelijk voor de verdwijning van Baeyens, een vrouw die zwanger geweest zou zijn van Joseph Peeters (Dherte), de oudste zoon van de familie Peeters. Joseph heeft echter steeds ontkend dat het kind van hem was, te meer nu hij op het punt staat te trouwen met Marguerite Van De Weert (Leurquin), de dochter van de dokter (Aveni[KA2]ere). Maigret (Cremer) gaat de zaak, op eigen initiatief, onderzoeken om de familie Peeters te helpen. Naar het treffend familiedrama Chez les Flamands in 1932 geschreven door Georges Simenon, toen Maigret nog in zijn oorspronkelijke vorm was en Simenon nog bezig hem te vormen. Dat is helemaal niet te zien aan de Maigret van Cremer. De rol van Anna Peeters wordt gespeeld door Vandernoot, die enkele jaren eerder debuteerde in de Vlaams-Nederlandse speelfilm DILEMMA. Enkele bekende Vlaamse acteurs zijn verder van de partij: Janssens als vader Peeters en Uitterlinden als Madame Peeters.

L'espace d'un cri

1989 | Drama

België 1989. Drama van Marcel Bozzufi. Met o.a. Danielle Denie, Alexandra Stewart, Lucienne Troka en Michel de Warzée.

Jean-Paul en Claudie zijn al dertig jaar getrouwd en aan elkaar gebonden vanwege hun drie kinderen en uit gewoonte. Maar dan ontmoet eerstgenoemde een Amerikaanse journaliste die weduwe is en met haar 49 jaar nog altijd heel mooi. Vanaf dat moment is een breuk nabij. Het zoveelste ingewikkelde en langdradige scenario om maar de voorgeschreven lengte te halen. Wat betreft het spel, dat varieert van opmerkelijk (Stewart en Bozzufi) via acceptabel tot walgelijk (Denis). Het evenwicht tussen het grootse talent van de twee buitenlandse acteurs en het gewetensvolle vakmanschap van de Belgen is ver te zoeken. En waarom Stewart en Bozuffi halen en betalen als het louter is om ze achterlijke en kunstmatige dialogen in de mond te leggen?

Lorna et Ted

1975 | Fantasy, Komedie

België 1975. Fantasy van Michel Rochat. Met o.a. Christian Barbier, Lucienne Troka en Marie-Jeanne Nyl.

Een bewerking van het stuk van John Hale, of de onderlinge verhouding tussen een jonge gouvernante en haar knorrige werkgever in zijn huis, gelegen op enige afstand van het dorp. Nogal moeilijk te plaatsen, want lijkt dan weer een nieuwe versie van LA BELLE ET LA BETE, dan weer een psychologische zedenkomedie vol, dankzij de dialogen, wrange humor en dan weer LA MEGERE APPRIVOISEE met als feeks die man! Niet van cinematografisch belang, maar het spel van het koppel Barbier-Troka maakt deze film van begin tot eind boeiend.