Heikki Valpola: muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

Eros ja Psykhe

1998 | Komedie, Drama, Romantiek

Finland 1998. Komedie van Timo Linnasalo. Met o.a. Antti Reini, Heli Takala, Markku Blomqvist en Tuija Vuolle.

Syöksykierre

1981 | Drama

Finland 1981. Drama van Tapio Suominen. Met o.a. Kimmo Liukkonen, Markku Toikka, Kai Honkanen en Albert Liukkonen.

Twee mannen keren naar hun geboorteplaats terug na een mislukt leven te hebben geleid in de grote stad. Maar ze vinden niet wat ze gehoopt hadden, want het dorp moet wijken voor een waterkrachtcentrale. Een scherp beeld van een veranderende wereld.

Män kan inte vȧldtas

1977 | Drama, Thriller

Zweden 1977. Drama van Jörn Donner. Met o.a. Anna Godenius, Gösta Bredeveldt, Toni Regnér, Veronika Mattson en Nils Brandt.

Een vrijgezellin wordt na een avondje uit door haar partner verkracht. Omdat een eventuele aanklacht toch niet serieus zal worden genomen, begint ze een psychologische wraakactie, die de hanigheid van de man steeds meer ondermijnt. Donner nam als producent de regie van een debutante over en maakte er een wat modieus-opportunistische in plaats van een doorvoelde film van. Bevat evenwel een paar treffende observaties van verschillen in mannelijk en vrouwelijk gedrag. Het open einde over de biologische onmogelijkheid van verkrachting door vrouwen is een te gemakkelijke flauwiteit, die afbreuk doet aan het voorgaande in de film. Ook bekend als MEN CAN'T BE RAPED.

Hemȧt i natten

1977 | Drama

Finland​/​​Frankrijk 1977. Drama van Jon Liström. Met o.a. Lasse Hjelt, Gunvor Sandkvist, Gunnel Fred, Rita Holst en Stellan Skarsgård.

Een jonge Fin gaat als gastarbeider naar Zweden, waar hij ondanks een huwelijk niet opgewassen blijkt tegen de vooroordelen en zijn eigen aanpassingsproblemen. Na per ongeluk doodslag te hebben gepleegd, vlucht hij naar zijn geboorteland, maar herintegratie lukt ook niet. Treffend beeld van levensomstandigheden, waarin alleen seks en alcohol soelaas schijnen te bieden. De film kreeg van de debuterende regisseur een aandachtige spelregie, waardoor vooral de incidentele vrouwen in het leven van de bokkige held genuanceerd geportretteerd worden. (De sociale context is dat het merendeel van de gastarbeiders in Zweden Fins is, maar dat gaat door de individualistische benadering van deze film voor een groot deel verloren).