Larry Austin

Acteur

Larry Austin is acteur.
Er zijn 3 films gevonden.

The Virginian

2000 | Western

Verenigde Staten 2000. Western van Bill Pullman. Met o.a. Bill Pullman, Diane Lane, John Savage, Dennis Weaver en James Drury.

De vijfde verfilming van de roman van Owen Wister [KL]The Vriginian: A Horseman of the Plains[KLE] met een getrouw scenario van Larry Gross. Regisseur Pullman treedt in de cowboylaarzen van de titelfiguur die Gary Cooper in 1929 in de derde versie ook droeg. Hij gaat rond 1890 van de staat Virginia naar het verre westen in Wyoming, waar hij in dienst treedt bij veeboer Judge Henry (Yulin). The Virginian, een rechtschapen mens, ontdekt dat de naburige boer Sam Balaam (Weaver) geen list uit de trucendoos ongemoeid laat om de kudde van zijn baas te pakken te krijgen en zijn land in te pikken. Terwijl hij allerlei lieden leert kennen en vrienden maakt, wordt hij verliefd op onderwijzeres Molly Stark (Lane) en merkt dat hij niet de enige is, die naar haar hand dingt. Hij wordt later door zijn eigen maten verraden, door anderen uitgedaagd en als het tijd is voor de bruiloft, blijkt Molly vertrokken te zijn. Liefhebbers van een behoorlijk westerndrama kunnen hun hart zondermeer ophalen met deze klassieker in een nieuw jasje. Pullman is krachtig in de hoofdrol en eveneens sterk als regisseur. Met de bijrollen maakte hij een juiste keuze; vooral Weaver en Feore als Trampas dragen hun steentje bij om deze film zo kleurrijk mogelijk te maken, terwijl Lane geschapen lijkt voor haar rol. Het camerawerk is van Peter Wunstorf.

High Noon

2000 | Western

Verenigde Staten 2000. Western van Rod Hardy. Met o.a. Tom Skerritt, Susanna Thompson, Reed Diamond, Maria Conchita Alonso en Dennis Weaver.

Remake voor de tv van de klassieker van Fred Zinnemann uit 1952 met Cary Cooper en Grace Kelly, die later prinses van Monaco werd. De makers hebben niet de gebruikelijke fout begaan om hun eigen interpretatie aan de film te geven en de opzet drastisch te wijzigen. Ze hebben Zinnemann`s aanpak gevolgd. Het wordt nu ingevuld door een nieuwe rolbezetting van een andere generatie, waardoor bepaalde personages anders en moderner overkomen. Het verhaal betreft US Marshal Will Kane (Skerritt) uit Hadleyville, die met enige aarzeling afstand heeft gedaan van zijn badge als sheriff van het stadje nadat hij met lerares Amy (Thompson) getrouwd is. Amy wil dat zij elders een ander, rustiger en minder gevaarlijk leven beginnen. Wills ma[KA4]itresse Helen Ramirez (Alonso) is bedroefd bij de gedachte dat haar minnaar gaat vertrekken. Dan bereikt Hadleyville het nieuws dat gewetenloze revolvertrekker Frank Miller (Madsen) is vrijgelaten wegens goed gedrag. Hij werd door Will voor een onbepaalde tijd achter de tralies gebracht. Hij komt met de trein van twaalf uur `s middags om zich op Will te wreken. Niemand in het stadje durft Will te helpen en achter gesloten deuren worden weddenschappen geplaatst hoe de shoot-out zal eindigen. Will moet dan zijn sheriff-ster weer opdoen, want hij kan nauwelijks rekenen op zijn deputy (Diamond), zijn opvolger, die zijn handen niet aan koud water wil branden... Toch zijn er enkele minpunten: de film speelt in real time en regisseur Hardy heeft dat meer benadrukt dan Zinnemann. Wie de film op een zender ziet zonder reclame zal daar weinig van merken, maar bij een commerciële omroep werken de onderbrekingen voor reclame zeer hinderlijk. In het eindgevecht laat Hardy de hoofdrollen veel te wild tekeer gaan. Hier tegenover staan dan weer de goede tot zeer goede spelprestaties van de rolverdeling. Uit de kijkcijfers is gebleken dat de grote westernliefhebber de film hogelijk waardeert. Het feit, dat deze film in kleur is en een nieuwe rolverdeling heeft, is onvoldoende argument om Zinnemann's film van zijn voetstuk te stoten. Als deze film niet gemaakt zou zijn, zou het geen gemis zijn. Dit neemt evenwel niet weg dat het om een geslaagde herverfilming gaat. Het scenario is van Carl Foreman die indertijd het script schreef voor het oorspronkelijke meesterwerk en T.S. Cook naar het korte verhaal The Tin Star van John W. Cunningham dat in een tijdschrift verschenen was. Het camerawerk is van Robert McLachlan.

For All Time

2000 | Romantiek, Fantasy, Drama

Verenigde Staten 2000. Romantiek van Steven Schachter. Met o.a. Mark Harmon, Mary McDonnell, Catherine Hicks, Philip Casnoff en Brittany Tiplady.

Charles Lattimer (Harmon) is tekenaar op een reclamebureau. Het gestress begint hem danig de keel uit te hangen en hij zou zijn leven wel willen veranderen. Zijn veeleisende vrouw Kristen (Hicks) wil er niet van horen en ook hun huisvriend Philip Casnoff begrijpt niet waarom Charles zich zo druk maakt. Charles koopt een antiek zakhorloge en als hij met de trein door een tunnel gaat, blijkt het dat hij terug kan naar 1896. De conducteur (Cobbs) is degene, die hem het horloge heeft verkocht en moedigt Charles aan om uit te stappen, wat hij na veel geaarzel doet. Charles bevindt zich in een Victoriaans stadje, waar hij kennismaakt met Laura Brown (McDonnell), de hoofdredactrice van de plaatselijke krant. Het is liefde op het eerste gezicht en Charles weet nu wis en zeker, waar hij thuishoort. Maar hoe vertel je zoiets thuis en dan een eeuw later? In het suikerzoete scenario van Vivienne Radkoff uit de reeks The Twilight Zone: A Stop at Willoughby van Rod Serling, is de ene cliché op de andere gestapeld, maar Harmon en McDonnell spelen het klaar om charmant te zijn en niet af te gaan in zo'n ongeloofwaardig verhaaltje. Hicks en Casnoff zijn overtuigend als fantasieloze, saaie zielen. Het camerawerk van Edward J. Pei is eigenlijk veel te goed voor zoveel onbenulligs. De categorie voor wie deze film bedoeld is - vrouwen van 15 tot 75 - zijn er echter heel verrukt over.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Larry Austin op televisie komt.

Reageer