Diana van de Vossenberg

Art Director

Diana van de Vossenberg is art director.
Er zijn 9 films gevonden.

Privé Story

1999 |

Nederland 1999. Noud Heerkens. Met o.a. Isabel Erisman, Lodewijk de Boer, Betty Schuurman, Tamar van den Dop en Ton Lutgerink.

Farewell Pawel

1999 |

Nederland 1999. Rosemarie Blank. Met o.a. Adrian Brine, Bert Luppes, Kostia Smirnov, Vlatka Simac en Isil Zabludowskij.

Vaarwel Pavel speelt zich af in twee steden. In Rotterdam volgen we de Russische verslaggever Alexej Petrov. Hij verblijft in een pover hotelletje voor een onderzoek naar Russische, aan de ketting gelegde schepen en schrijft een artikel over vrouwenhandel. Zijn contact met een Russische prostitituée brengt hem in moeilijkheden als hij voor haar een vals paspoort probeert te regelen. Terwijl Alexej in het westen verstrikt raakt in een crimineel web, verlangt in St. Petersburg Alexej's 14-jarige zoon Pavel naar zijn vader en zet hij zijn eerste schreden op het liefdespad. De gebeurtenissen in beide steden lopen bijna parallel, maar worden verteld vanuit verschillende tijdsperspectieven. Na verloop van tijd treedt er een verschuiving op. Voor Pavel, die op weg is naar volwassenheid, loopt de tijd steeds vlugger, terwijl voor Alexej, die zich steeds meer bedreigd voelt, de tijd lijkt stil te staan.

Ongenade

1998 |

Nederland 1998. Ramón Gieling. Met o.a. Jeroen Willems, Frieda Pittoors, Johan van Essche, Hans Croiset en Katelijne Verbeke.

Vaarwel Pavel speelt zich af in twee steden. In Rotterdam volgen we de Russische verslaggever Alexej Petrov. Hij verblijft in een pover hotelletje voor een onderzoek naar Russische, aan de ketting gelegde schepen en schrijft een artikel over vrouwenhandel. Zijn contact met een Russische prostitituée brengt hem in moeilijkheden als hij voor haar een vals paspoort probeert te regelen. Terwijl Alexej in het westen verstrikt raakt in een crimineel web, verlangt in St. Petersburg Alexej's 14-jarige zoon Pavel naar zijn vader en zet hij zijn eerste schreden op het liefdespad. De gebeurtenissen in beide steden lopen bijna parallel, maar worden verteld vanuit verschillende tijdsperspectieven. Na verloop van tijd treedt er een verschuiving op. Voor Pavel, die op weg is naar volwassenheid, loopt de tijd steeds vlugger, terwijl voor Alexej, die zich steeds meer bedreigd voelt, de tijd lijkt stil te staan.

Kort Rotterdams - Temper! Temper!

1998 |

Nederland 1998. Frank Lammers. Met o.a. Halina Reijn, Joost Prinsen, Fedja van Huêt, Monic Hendrickx en Camilla Siegertsz.

Vaarwel Pavel speelt zich af in twee steden. In Rotterdam volgen we de Russische verslaggever Alexej Petrov. Hij verblijft in een pover hotelletje voor een onderzoek naar Russische, aan de ketting gelegde schepen en schrijft een artikel over vrouwenhandel. Zijn contact met een Russische prostitituée brengt hem in moeilijkheden als hij voor haar een vals paspoort probeert te regelen. Terwijl Alexej in het westen verstrikt raakt in een crimineel web, verlangt in St. Petersburg Alexej's 14-jarige zoon Pavel naar zijn vader en zet hij zijn eerste schreden op het liefdespad. De gebeurtenissen in beide steden lopen bijna parallel, maar worden verteld vanuit verschillende tijdsperspectieven. Na verloop van tijd treedt er een verschuiving op. Voor Pavel, die op weg is naar volwassenheid, loopt de tijd steeds vlugger, terwijl voor Alexej, die zich steeds meer bedreigd voelt, de tijd lijkt stil te staan.

Naar de klote!

1996 | Drama, Muziek, Misdaad

Nederland 1996. Drama van Ian Kerkhof (aka Aryan Kaganof). Met o.a. Fem van den Elzen, Afke Reijenga, Mike Libanon, Hugo Metsers en Thom Hoffman.

De `verdienste` van Kerkhof, een angry young man, is dat hij de eerste, echte house-film heeft gemaakt: het portret van een subcultuur, waarin vriendschap, seks, roes, geweld en easy-money centraal staan. Jacqueline (debutante Van den Elzen) en Martijn (Gernandt in zijn speelfilmdebuut na de tv-serie [KL]Fort Alfa[KLE]) vormen een stel uit Tilburg dat verhuist naar Amsterdam. Zij zijn beiden negentien jaar. Jacqueline vindt er al snel werk en maakt twee vriendinnen, DD (debutante Reijenga) en Yoyo (debutante Moll), die alles op alles zetten om een hitsingle te maken. Zij nemen Jacqueline mee naar house-parties en wijden haar in in het gebruik van magic mushrooms. Martijns interesse gaat eerder uit naar het Internet, voetbal, weed kweken en blowen. Jacqueline en Martijn groeien uit elkaar. Op haar werk ontmoet Jacqueline de oudere, rijke JP (Metsers III), een sinistere boef annex drugshandelaar. Ze begint een geheime relatie met hem en als Martijn hierachter komt, gaat hij bij haar weg. Door haar contact met JP, het drugsgebruik en het heftige doorfeesten komt Jacqueline in de problemen. Zij wordt wanhopig en probeert van JP af te komen. Hij dreigt haar met geweld en als Jacqueline geen uitweg meer ziet duikt Martijn weer op. Het sluimerende conflict tussen JP en Martijn komt tot een gewelddadige ontknoping, die een `verrassende` wending krijgt doordat Martijn `onverwacht` hulp krijgt van een groep gabbers. Het onbenullige verhaaltje is van Kerkhof en Ton van der Lee (`zomaar even verzonnen, stoned als een garnaal` vertrouwde Kerkhof de pers toe). Het is tergend kinderachtig en bevat onwerkelijke dialogen, die bolstaan van dikdoenerij en aan alle kanten rammelen. De merendeels onervaren acteurs moeten van dit jongerendrama aanvaardbare spelprestaties leveren, maar worden gehinderd door ondermaatse clich[KA1]es. Bijzonder pijnlijk om te zien is de geroutineerde Hoffman als een bekende DJ met een spraakje uit de randstad. Dit is de eerste film in Nederland die van Dolby Digital-geluid (SRD) is voorzien, maar slechts house- adepten zullen de 'muziek', gaande van 'techno', 'house', 'trip- hop' tot 'trance' met de oorverdovende drum- en bass-partijen van The Party Animals, The Tribe of Issachar, Indian Vibes van King Bee en 'pure' Amsterdamse 'groove' waarderen. Voor alle andere kijkers is het een klote film, die een waardering verdient, die nog minder is dan nul.

Man in Motion

1995 |

Nederland 1995. Noud Heerkens.

De `verdienste` van Kerkhof, een angry young man, is dat hij de eerste, echte house-film heeft gemaakt: het portret van een subcultuur, waarin vriendschap, seks, roes, geweld en easy-money centraal staan. Jacqueline (debutante Van den Elzen) en Martijn (Gernandt in zijn speelfilmdebuut na de tv-serie [KL]Fort Alfa[KLE]) vormen een stel uit Tilburg dat verhuist naar Amsterdam. Zij zijn beiden negentien jaar. Jacqueline vindt er al snel werk en maakt twee vriendinnen, DD (debutante Reijenga) en Yoyo (debutante Moll), die alles op alles zetten om een hitsingle te maken. Zij nemen Jacqueline mee naar house-parties en wijden haar in in het gebruik van magic mushrooms. Martijns interesse gaat eerder uit naar het Internet, voetbal, weed kweken en blowen. Jacqueline en Martijn groeien uit elkaar. Op haar werk ontmoet Jacqueline de oudere, rijke JP (Metsers III), een sinistere boef annex drugshandelaar. Ze begint een geheime relatie met hem en als Martijn hierachter komt, gaat hij bij haar weg. Door haar contact met JP, het drugsgebruik en het heftige doorfeesten komt Jacqueline in de problemen. Zij wordt wanhopig en probeert van JP af te komen. Hij dreigt haar met geweld en als Jacqueline geen uitweg meer ziet duikt Martijn weer op. Het sluimerende conflict tussen JP en Martijn komt tot een gewelddadige ontknoping, die een `verrassende` wending krijgt doordat Martijn `onverwacht` hulp krijgt van een groep gabbers. Het onbenullige verhaaltje is van Kerkhof en Ton van der Lee (`zomaar even verzonnen, stoned als een garnaal` vertrouwde Kerkhof de pers toe). Het is tergend kinderachtig en bevat onwerkelijke dialogen, die bolstaan van dikdoenerij en aan alle kanten rammelen. De merendeels onervaren acteurs moeten van dit jongerendrama aanvaardbare spelprestaties leveren, maar worden gehinderd door ondermaatse clich[KA1]es. Bijzonder pijnlijk om te zien is de geroutineerde Hoffman als een bekende DJ met een spraakje uit de randstad. Dit is de eerste film in Nederland die van Dolby Digital-geluid (SRD) is voorzien, maar slechts house- adepten zullen de 'muziek', gaande van 'techno', 'house', 'trip- hop' tot 'trance' met de oorverdovende drum- en bass-partijen van The Party Animals, The Tribe of Issachar, Indian Vibes van King Bee en 'pure' Amsterdamse 'groove' waarderen. Voor alle andere kijkers is het een klote film, die een waardering verdient, die nog minder is dan nul.

Het rode visje

1994 | Korte film, Drama

1994. Korte film van Amir Razi. Met o.a. Irina Buturlina, Daniyal Razi en Mahmoud Azfar.

De `verdienste` van Kerkhof, een angry young man, is dat hij de eerste, echte house-film heeft gemaakt: het portret van een subcultuur, waarin vriendschap, seks, roes, geweld en easy-money centraal staan. Jacqueline (debutante Van den Elzen) en Martijn (Gernandt in zijn speelfilmdebuut na de tv-serie [KL]Fort Alfa[KLE]) vormen een stel uit Tilburg dat verhuist naar Amsterdam. Zij zijn beiden negentien jaar. Jacqueline vindt er al snel werk en maakt twee vriendinnen, DD (debutante Reijenga) en Yoyo (debutante Moll), die alles op alles zetten om een hitsingle te maken. Zij nemen Jacqueline mee naar house-parties en wijden haar in in het gebruik van magic mushrooms. Martijns interesse gaat eerder uit naar het Internet, voetbal, weed kweken en blowen. Jacqueline en Martijn groeien uit elkaar. Op haar werk ontmoet Jacqueline de oudere, rijke JP (Metsers III), een sinistere boef annex drugshandelaar. Ze begint een geheime relatie met hem en als Martijn hierachter komt, gaat hij bij haar weg. Door haar contact met JP, het drugsgebruik en het heftige doorfeesten komt Jacqueline in de problemen. Zij wordt wanhopig en probeert van JP af te komen. Hij dreigt haar met geweld en als Jacqueline geen uitweg meer ziet duikt Martijn weer op. Het sluimerende conflict tussen JP en Martijn komt tot een gewelddadige ontknoping, die een `verrassende` wending krijgt doordat Martijn `onverwacht` hulp krijgt van een groep gabbers. Het onbenullige verhaaltje is van Kerkhof en Ton van der Lee (`zomaar even verzonnen, stoned als een garnaal` vertrouwde Kerkhof de pers toe). Het is tergend kinderachtig en bevat onwerkelijke dialogen, die bolstaan van dikdoenerij en aan alle kanten rammelen. De merendeels onervaren acteurs moeten van dit jongerendrama aanvaardbare spelprestaties leveren, maar worden gehinderd door ondermaatse clich[KA1]es. Bijzonder pijnlijk om te zien is de geroutineerde Hoffman als een bekende DJ met een spraakje uit de randstad. Dit is de eerste film in Nederland die van Dolby Digital-geluid (SRD) is voorzien, maar slechts house- adepten zullen de 'muziek', gaande van 'techno', 'house', 'trip- hop' tot 'trance' met de oorverdovende drum- en bass-partijen van The Party Animals, The Tribe of Issachar, Indian Vibes van King Bee en 'pure' Amsterdamse 'groove' waarderen. Voor alle andere kijkers is het een klote film, die een waardering verdient, die nog minder is dan nul.

Koekoekskinderen

1991 |

Nederland 1991. Eugenie Jansen. Met o.a. Alwin Setija, Diana Dobbelman, Ester Way, Lieke Rosa Altink en Jurg Molenaar.

De `verdienste` van Kerkhof, een angry young man, is dat hij de eerste, echte house-film heeft gemaakt: het portret van een subcultuur, waarin vriendschap, seks, roes, geweld en easy-money centraal staan. Jacqueline (debutante Van den Elzen) en Martijn (Gernandt in zijn speelfilmdebuut na de tv-serie [KL]Fort Alfa[KLE]) vormen een stel uit Tilburg dat verhuist naar Amsterdam. Zij zijn beiden negentien jaar. Jacqueline vindt er al snel werk en maakt twee vriendinnen, DD (debutante Reijenga) en Yoyo (debutante Moll), die alles op alles zetten om een hitsingle te maken. Zij nemen Jacqueline mee naar house-parties en wijden haar in in het gebruik van magic mushrooms. Martijns interesse gaat eerder uit naar het Internet, voetbal, weed kweken en blowen. Jacqueline en Martijn groeien uit elkaar. Op haar werk ontmoet Jacqueline de oudere, rijke JP (Metsers III), een sinistere boef annex drugshandelaar. Ze begint een geheime relatie met hem en als Martijn hierachter komt, gaat hij bij haar weg. Door haar contact met JP, het drugsgebruik en het heftige doorfeesten komt Jacqueline in de problemen. Zij wordt wanhopig en probeert van JP af te komen. Hij dreigt haar met geweld en als Jacqueline geen uitweg meer ziet duikt Martijn weer op. Het sluimerende conflict tussen JP en Martijn komt tot een gewelddadige ontknoping, die een `verrassende` wending krijgt doordat Martijn `onverwacht` hulp krijgt van een groep gabbers. Het onbenullige verhaaltje is van Kerkhof en Ton van der Lee (`zomaar even verzonnen, stoned als een garnaal` vertrouwde Kerkhof de pers toe). Het is tergend kinderachtig en bevat onwerkelijke dialogen, die bolstaan van dikdoenerij en aan alle kanten rammelen. De merendeels onervaren acteurs moeten van dit jongerendrama aanvaardbare spelprestaties leveren, maar worden gehinderd door ondermaatse clich[KA1]es. Bijzonder pijnlijk om te zien is de geroutineerde Hoffman als een bekende DJ met een spraakje uit de randstad. Dit is de eerste film in Nederland die van Dolby Digital-geluid (SRD) is voorzien, maar slechts house- adepten zullen de 'muziek', gaande van 'techno', 'house', 'trip- hop' tot 'trance' met de oorverdovende drum- en bass-partijen van The Party Animals, The Tribe of Issachar, Indian Vibes van King Bee en 'pure' Amsterdamse 'groove' waarderen. Voor alle andere kijkers is het een klote film, die een waardering verdient, die nog minder is dan nul.

Rosa Rosa

1990 | Thriller, Drama, Romantiek

Nederland 1990. Thriller van Martin Uitvlugt. Met o.a. Guusje van Tilborgh, Johan Leysen, Marieke van der Pol, Herbert Flack en Sanderien van Rooij.

Vreemde kruising tussen een thriller en een liefdesverhaal met een schitterende van Tilborgh als ex-Dolle Mina, maar nu een zich vervelende, gescheiden kapster in Den Haag die de mysterieuze terrorist Leysen helpt. Vrij geslaagde bioscoopdebuutfilm van Uitvlugt waaraan gedurende vier jaar met veel vallen en opstaan werd gewerkt. Traag, soms leuk, mooi gefotografeerd en met voortreffelijke vertolkingen van het duo van Tilborgh-Leysen.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Diana van de Vossenberg op televisie komt.

Reageer