Stanko Molnar: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

La maschera del demonio

1990 | Horror

Italië 1990. Horror van Lamberto Bava. Met o.a. Giovanni Guidelli, Debora Kinski, Eva Grimaldi, Stanko Molnar en Michele Soavi.

Op het Romeinse Fantafestival in 1990 was dit een grote teleurstelling, vergeleken met wat er aan andere internationale produkties te zien was. Het gaat over een groep vakantiegangers die het lijk van een heks ontdekken, die eeuwen geleden op de brandstapel gestorven is. Zij krijgen de kwade krachten van de heks over zich heen. Goedkope horror, voorspelbaar en nergens eng. Regisseur Bava vindt dolken en bloed belangrijker dan spel en een logisch verhaal. Genant.

La signora della notte

1986 |

Italië 1986. Piero Schivazappa. Met o.a. Serena Grandi, Fabio Sartor, Francesca Topi, Stanko Molnar en Alberto De Stasio.

Banale erotische film die alleen pronkt met de fysieke charme van de weelderige Grandi. Simona (Grandi) geeft les in aerobics. Haar man (Sartor), een luchtvaartkundig ingenieur, kan haar niet bevredigen. Later vindt ze uit waarom niet; hij heeft ook nog verhoudingen met andere vrouwen. Ze uit haar ongenoegen door relaties aan te gaan met verschillende partners en dat gaat tenslotte ten koste van haar huwelijk. Een trage, slecht gespeelde film. De seks-sc[KA2]enes zijn weinig prikkelend en het enige wat het aanzien waard is, is de gigantische boezem van Grandi (what's in a name?).

Les Amants terribles

1984 | Drama

Frankrijk 1984. Drama van Danièle Dubroux en Stavros Kaplanidis. Met o.a. Stanko Molnar, Jean-Noël Picq, Danièle Dubroux, Manuela Gourary en Anna Achdian.

De film beschrijft het leven een aantal mensen die in Rome in een hotel wonen. De misverstanden, de jaloezie, de ruzies, de verzoeningen, de woordenwisselingen enz. Het is geen intrigestuk maar de film schetst hetzelfde beeld als Antonioni in LE AMICHE namelijk wreedheid, scherpte en woede. De hoofdpersonen behouden desalniettemin hun ingewikkelde, halfslachtige en aantrekkelijke karakter. Al met al een scherpzinnig portret van een mikro- maatschappij.

Colomba

1981 | Drama, Historische film, Romantiek

Frankrijk​/​​Italië 1981. Drama van Giacomo Battiato. Met o.a. Anne Canovas, Jean Boissery, Elisabetta Pozzi, Alain Cuny en Umberto Orsini.

Een Corsicaanse kolonel wordt gedood, waarna zijn dochter zich wil wreken op de familie. Daarmee bestaat namelijk een eeuwenoude vete, hoewel er geen bewijs voor hun schuld is. Ondanks de verzoeningspogingen van de lokale prefect en de weigering van Colomba's broer om bloed te vergieten, lokt zij incidenten uit waardoor hij de wapens wel ter hand móét nemen. In deze zorgvuldig gemaakte tv-bewerking in drie delen van Prosper Merimée's wraakroman tijdens Napoleons regime wordt met een bij het onderwerp passende pathos geacteerd. De titelrol wordt verrassend goed gespeeld door de jonge Canovas.

Bosco d'amore

1981 | Drama, Historische film, Romantiek

Italië 1981. Drama van Alberto Bevilacqua. Met o.a. Monica Guerritore, Rodolfo Bigotti, Christea Avram, William Berger en Mario Feliciani.

In de middeleeuwen - als de paus in Avignon gevangen is genomen - dreigt er een burgeroorlog en krijgen een verliefde edelman en een volksmeisje de kans er samen vandoor te gaan. Ze trekken te voet door een woud vol liefdesparen, mystici die nieuwe religies preken en politietroepen, maar slagen er na ontberingen in te huwen. Een didactische en filosofische film - naar het verhaal van Boccaccio's Decamerone. Het geheel geeft een interessant beeld van een tijdperk in morele en sociale overgang, maar steunt ondanks zijn visuele esthetiek al te zeer op wijdlopige dialoog waardoor de ideeën onvoldoende overtuigingskracht krijgen.

Macabro

1980 | Horror, Thriller

Italië 1980. Horror van Lamberto Bava. Met o.a. Bernice Stegers, Stanko Molnar, Victoria Zinny, Roberto Posse en Ferdinando Panullo.

Een getrouwde vrouw gaat naar haar minnaar die bij een auto- ongeval blijkt te zijn omgekomen, terwijl thuis haar dochter een jonger broertje in het bad verdrinkt. Enige tijd later betrekt ze een etage in een woning, waarvan de blinde eigenaar avances maakt en waar de dochter haar wraak probeert voort te zetten, terwijl zij zelf een cultus aanvangt rond het in de koelkast bewaarde hoofd van haar dode minnaar. Het morbide scenario schijnt aan ware gebeurtenissen ontleend te zijn en biedt alle mogelijkheden en personages voor excessieve spanningen. Anders dan zijn vader Mario Bava, die met scenario's van niks door de vormgeving indringende effecten wist te bereiken, is de debutant in de regie nogal tam, zodat alleen de verhaalswendingen de aandacht vasthouden.

Padre Padrone

1977 | Drama, Experimenteel

Italië 1977. Drama van Paolo Taviani en Vittorio Taviani. Met o.a. Saverio Marconi, Omero Antonutti, Marcella Michelangeli, Fabrizio Forte en Marino Cenna.

Verfilming van de in 1974 verschenen autobiografie van Gavino Ledda, over een jongen die zijn jeugd geïsoleerd doorbrengt als schaapsherder maar uiteindelijk zijn tirannieke vader weet te ontvluchten om naar de universiteit te gaan. Het verhaal wordt aangrijpend in beeld gebracht door de gebroeders Taviani, die net als in La notte di San Lorenzo en Kaos jeugdherinneringen en de geschiedenis van Italië vervlechten. In Cannes bekroond met de Gouden Palm en de prijs van de internationale filmkritiek.

Allonsanfan

1974 | Drama, Historische film, Experimenteel

Italië 1974. Drama van Paolo Taviani en Vittorio Taviani. Met o.a. Marcello Mastroianni, Lea Massari, Mimsy Farmer, Laura Betti en Claudio Cassinelli.

Oudere, uit aristocratie afkomstige aanhanger van revolutionaire 'carbonari' beseft in 1816 steeds duidelijker wat hij aan persoonlijk leven heeft opgeofferd voor een onbereikbaar politiek ideaal. Tijdens een expeditie naar het Zuiden probeert hij zich van de beweging los te maken en hij verraadt hen zelfs als bandieten aan de bevolking en politie die hen uitmoorden. Fanatiek geloof van de enige overlevende doet hem het rode hemd opnieuw aantrekken, waardoor hij ook doelwit van het leger wordt. Een film die in historische verpakking het failliet van linkse idealen in de jaren 1970-80 belicht. Kreeg meeslepende opera- achtige stilering, waarbij kleurgebruik en muziek de toeschouwer dwingen om - ondanks alles - mee te gaan met het revolutionaire elan.