Miguel del Castillo: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Matalo!

1970 | Western

Spanje​/​​Italië 1970. Western van Cesare Canevari. Met o.a. Lou Castel, Corrado Pani, Antonio Salines, Luis Davila en Claudia Gravy.

Een jongeman uit Europa sluit zich aan bij bandieten. Zijn bende berooft een postkoets en duikt onder met de buit in een spookstadje, waar onderlinge twisten het gezelschap uitdunnen. Deze vrij sadistische spaghetti-western bewandelt nog eens de bekende paden. Ook bekend als THEY CALLED HIM MATALO.

El Proscrito del Río Colorado

1965 | Western

Spanje 1965. Western van Maury Dexter. Met o.a. George Montgomery, Elisa Montés, José Nieto, Jesús Tordesillas en Miguel del Castillo.

De enige Europese western die Montgomery gemaakt heeft en in feite niet zo'n heel spannende. Veel romantiek is er te vinden en dat gaat ten koste van de actie. Montgomery is de lijfwacht van de plaatselijke gouverneur in Noord-Mexico en krijgt het aan de stok met een bende outlaws die de omgeving onveilig maakt. Ondertussen is zowel hij als zijn baas verliefd op hetzelfde meisje. Hoewel het een puur Spaanse produktie is, kent de film ook een Italiaanse titel. In Amerika werd de film onder de Engelse titel alleen op tv vertoond. Buiten de Zuideuropese landen is de film nergens voor bioscoopvertoning uitgebracht. Ook bekend als DJANGO KILLER PER L'ONORE en THE OUTLAW OF RED RIVER.

El Camino de Babel

1944 | Drama

Spanje 1944. Drama van Jerónimo Mihura. Met o.a. Alfredo Mayo, Fernando Fernán-Gómez, Miguel del Castillo en Mari Lamar.

Wanneer twee bevriende studenten in de medicijnen klaar zijn met hun studie besluiten zij nooit te trouwen, behalve wanneer het een miljonaire betreft. Een derde studievriend wijst een dergelijk idee van de hand... Een zeer merkwaardige produktie.

Un Garibaldino al convento

1942 | Drama, Historische film

Italië 1942. Drama van Vittorio De Sica. Met o.a. Carla del Poggio, Leonardo Cortese, Maria Mercader, Fausto Guerzoni en Achille Majeroni.

Tijdens het `Risorgimento` - de Italiaanse [KA1]e[KA1]enwordingstijd - duikt een gewonde volgeling van Garibaldi onder in een kloosterschool, waar zijn verloofde intern is. De hulp van [KA1]e[KA1]en van de andere studentes komt echter te laat om zijn leven te redden. In zijn eerste dramatische film (waarin hij zichzelf ook niet meer de hoofdrol heeft toebedacht) gebruikt De Sica historisch materiaal als metafoor voor de verdeeldheid van Italië tijdens het fascisme.