Ania Guedroitz: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Les sept péchés capitaux

1992 | Komedie, Drama

België​/​​Luxemburg 1992. Komedie van Beatriz Flores, Yvan Le Moine, Geneviève Mersch, Pierre-Paul Renders en Pascal Zabus. Met o.a. Maurice Van Hamel, Urbanus, Philippe Martin, Robert Mitchum en Ania Guedroitz.

Uit sketches opgebouwde film, geheel geschreven, geproduceerd en geregisseerd door zeven jonge Belgen, is een soort patchwork rondom de zeven deugden van weleer - deugden waarmee iemand in onze door competitie en concurrentie gedreven samenleving onmogelijk kan slagen. God roept een jonge Belgische motorrijder tot zich om zich op de hoogte te stellen van de veranderende situatie in de wereld. De motorrijder vertelt hem dat armoede, tederheid, moed, eerlijkheid, bescheidenheid, zuiverheid en hoop de hoofdzonden van tegenwoordig zijn. Met deze eerste poging geven de zeven jonge regisseurs zowel qua vorm als inhoud blijk van originaliteit. Een hoofdlijn die alle kleine verhaaltjes met elkaar verbindt, ontbreekt echter. De film lijkt een opeenvolging van een aantal korte films en heeft niet de gehoopte kracht. Scenario van Philype Blasband, Beatriz Flores, Frédéric Fonteyne, Yvan Le Moine, Geneviève Mersch, Pierre-Paul Renders, Pascal Zabus en Olivier Smolders. Camerawerk van Yves Cape, Benoît Debie, Denis Dufays, Francisco Gazon, Virginie Saint-Martin en Stijn Van Der Veken.

Le mariage de mademoiselle Beulemans

1983 | Komedie

België 1983. Komedie van Michel Rochat. Met o.a. Ania Guedroitz, Léonil McCormick, Jacques Lippe, Donat Craps en Jean Hayet.

De zoveelste verfilming van een boulevardtoneelstuk. Deze Brusselse zedenkomedie werd in 1910 door Jean-François Fonson en Fernand Wicheler in een paar dagen tijd in elkaar gezet om een gaatje op te vullen in de programmering van een Belgisch theater. Het stuk werd in zeventien talen vertaald en wordt sindsdien regelmatig opgevoerd. Het toneelwerk van de toen nog jonge Pagnol werd er in ieder geval door geïnspireerd. Een stuk dat al zo vaak op het publiek is uitgeprobeerd, loopt natuurlijk als een trein. In cinematografisch opzicht is er weinig nieuws onder de zon: men heeft gewoon de toneelenscenering van Lucien Fonson gebruikt. De film ontleent zijn kracht aan de karakters, de krasse dialogen en de overheersende rol van Lippe als meneer Beulemans.