Marie Lebée: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Au plaisir de Dieu

1989 | Romantiek

Frankrijk 1989. Romantiek van Robert Mazoyer. Met o.a. Jacques Dumesnil, France Lambiotte, Denise Bailly, Lucien Barjon en Pino Colizzi.

Feuilleton naar een roman van Jean d`Ormesson over het leven dat een landjonkerfamilie, de familie Plessis-Vaudreuil, in 1906 in haar kasteel leidt. We volgen de oninteressante lotgevallen van de vader, die naar de lieflijke voornaam Sosth[KA2]ene luistert, en zijn vier zonen, zijn twee schoondochters en de rest van de familie. De personages zijn niet erg sympathiek en bovendien zo conservatief en reactionair dat ze elk jaar tijdens een mis in de kapel van het kasteel de dood van Lodewijk XVI herdenken! Laten we hopen dat het boek meer op de kous heeft dan deze fraai verpakte (jachtscènes, enz...), maar holle kroniek. De acteurs voelen zich niet op hun gemak in hun rollen.

Spécial police

1985 | Thriller, Misdaad

Frankrijk 1985. Thriller van Michel Vianney. Met o.a. Richard Berry, Carole Bouquet, Fanny Cottençon, Jean-Pierre Malo en Benoît Régent.

Politieman Berry, verzot op electronica, verslaat uiteindelijk een bende professionele moordenaars dankzij zijn hobby. Goed opgebouwd, met prachtig camerawerk (Claude Agostini), sterk gespeeld en vol kanttekeningen bij de alledaagse werkelijkheid. Deze politiefilm bevat desondanks niets nieuws; we hebben het allemaal al eens eerder gezien. Een aardig serieproduct dat de aandacht weet vast te houden dankzij een personage dat weinig overeenkomst vertoont met de traditionele smeris: hij heeft een baard en een bril. Scenario van Michel Vianey.

Une Femme fidèle

1976 | Drama, Romantiek, Erotiek

Frankrijk 1976. Drama van Roger Vadim. Met o.a. Sylvia Kristel, Jon Finch, Nathalie Delon, Jacques Berthier en Gisèle Casadesus.

Amorele aristocraat ontmoet op het kasteel van zijn tante een deugdzame getrouwde vrouw die hij met medewerking van medeplichtige ex-geliefde toch weet te verleiden. Hij breekt met zijn eigen spelregels door echt verliefd te worden, maar erkent dit pas als het voor haar te laat is. Film volgt in 19e-eeuwse situering de verhaaltrant van LES LIAISONS DANGEREUSES, maar Vadim maakt er decoratieve kitsch van zonder overtuigingskracht. Finch en Delon zijn ideaal voor cynische rollen, maar het scenario geeft hun nauwelijks kans. Kristel is aandoenlijk oprecht in liefdesverdriet, maar overdadig zielige muziek smoort haar inspanning.